מכבי ת"א לא זכתה העונה באליפות. גם לא בגביע המדינה. זה משהו שלא קרה לה מאז עונת 07/08. יורוליג? עלייה ממוזלת לרבע הגמר בגלל הדחת הרוסיות, ואז סוויפ שחטפה מריאל מדריד. בעקבות זאת ניקולה וויצ'יץ' ושמעון מזרחי הבינו שצריך שינוי - לא רק בעמדת המאמן ועל הפרקט, אלא גם המעטפת המקצועית - ולכן הגיעו למכבי כמה שמות חשובים.
מאמן: לעמדה זאת הגיע עודד קטש, לא פחות ולא יותר, שכיכב בעבר במכבי כשחקן וקצת פחות כמאמן בחצי שנה לא מוצלחת ב-2007. הוא חוזר בענק להיכל מנורה מבטחים לאחר חצי עונה מאוד מוצלחת בעיניי בפנאתינייקוס בה זכה באליפות הליגה והגביע היווני. קטש מגיע עם הרבה יותר ניסיון וידע מאשר בקדנציה הראשונה, כשהוא מבין שלפניו עומד המבחן הכי מאתגר בקריירה שלו. אין ספק שלקטש יש מספיק ידע וכלים כדי להחזיר את מכבי לטופ.

1 צפייה בגלריה
עודד קטש, בלאט, מזרחי וניקולה וויצ'יץ'
עודד קטש, בלאט, מזרחי וניקולה וויצ'יץ'
וויצ'יץ', קטש, מזרחי ובלאט
(צילום: שאול גולן)

יועץ מקצועי: לעמדה זו הגיע שם ענק - דייויד בלאט, שאימן בעבר את מכבי וזכה איתה ביורוליג בפעם האחרונה בה עשתה זאת (2014). לאחר 3 שנים בהן לא אימן בעקבות התמודדות עם מחלת הטרשת הנפוצה, בלאט החליט שהמחלה לא מנהלת אותו אלא הוא מנהל אותה. חשוב להגיד שמעבר לניסיון והידע הרב כמאמן, בלאט גם היה מאמן ויועץ מקצועי בליגה הטובה בעולם, מה שאומר שתפקיד זה מוכר לו מקרוב. גם פה בלאט יכול לתרום מהניסיון האישי שלו, ובנוסף לכל זה בלאט מכיר את מכבי והוא יודע מה היא רוצה וצריכה על מנת להשתקם. מבחינת קבלת ההחלטות בקבוצה, נראה שהסמכות שלו תתעלה על זו של אחרים.
סגל: המהפכה שאנחנו חוזים בה בשבוע האחרון תימשך ביתר שאת. אנטה ז'יז'יץ' עוזב לאנאדולו אפס, סקוטי ווילבקין לפנברחצ'ה, ולא נראה שהאחרים ימשיכו פרט לרומן סורקין עליו בונים בקבוצה. מה זה אומר? שניפרד מג'יימס נאנלי, ג'יילן ריינולדס, אנג'לו קלויארו, דרק וויליאמס וקיירי תומאס, קמרון טיילור המושאל לא אמור לחזור, וההחלטה לגבי עוז בלייזר ויפתח זיו תהיה תלויה במצב הישראלים בשוק. השמות החדשים: אלכס פוית'רס מזניט, דארון היליארד מבאיירן מינכן ובונזי קולסון מקרשיאקה. יש מצב שבהמשך נראה שמות נוצצים יותר, אולי מייק ג'יימס?
מחכה לנו עונה מעניינת מאוד, עם שמות מוכרים וסגל חדש לגמרי. נותר רק לאחל למכבי שתצליח במסע הרכש, ואולי השנה בזכות השינויים גם נגיע רחוק ביורוליג עם זכייה בגביע הנכסף.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.