ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
בהשתתפות גדולי האדמו"רים

בכינוס הנשים: "הגירושין במגזר בגלל הטכנולוגיה"

אמש נערך כינוס ענק לכ-20 אלף נשים באצטדיון בניו ג'רזי בהשתתפות גדולי אדמו"רי ארה"ב מקהילות החסידים והועבר בשפת היידיש. הנשים קיבלו על עצמן להתחזק בצניעות ולהתנזר מהטכנולוגיה. 'בחדרי חרדים' עם סיקור ותיעוד מבימת הרבנים  

בכינוס הנשים: "הגירושין במגזר בגלל הטכנולוגיה"
כינוס חיזוק לנשים בארה"ב צילום: יוסי גולדברגר

באצטדיון קיור אינשורנס ארנה בניו ג'רזי, התכנסו אתמול (שלישי) כ-20 אלף נשות מקהילות החסידים בארה"ב לכינוס חיזוק בנושא צניעות והתנזרות מהטכנולוגיה.

מדובר באירוע בדומה לכינוסי 'כלל ישראל' שנערכו כנגד הטכנולוגיה לפני 10 שנים. ל'בחדרי חרדים' נודע כי מאחורי הקלעים היו חרמות, פשקווילים ומחאות מצד חוגים קיצונים, אך למרות הכול כינוס הנשים השנוי במחלוקת יצא לפועל, כאשר רבבות נשות ארה"ב השתתפו ב"כינוס כלל ישראל" נגד פגעי הטכנולוגיה, בראשות גדולי רבני ואדמו"רי ניו יורק.

בכינוס השתתפו גדולי האדמו"רים ובראשם האדמו"רים מסאטמר, ויז'ניץ, צאנז קלויזנבורג, באבוב- 45, פאפא, סקולען ועוד, שישבו בתוך סוכה סגורה. 

הכינוס התקיים בשפת היידיש, והערב צפוי כינוס נוסף לעוד 25 אלף נשים דוברות אנגלית. 

בכנס נשאו דברים אב"ד ציעשנוב רבי חיים יענקל רוביין, הגאון רבי אפרים ווקסמן ר"י מאור יצחק במונסי, האדמו"ר מוויען, והרב נחמיה גוטליב יוזם הכנס מארגון 'טעג'.

אורח הכבוד מהארץ היה המשפיע הרה"צ רבי אהרן טויסיג. 

מי שעוד הגיע להשתתף בכינוס למרות חולשתו, היה האדמו"ר מקאלוב הזקוק לרפו"ש ובשם הרבי נמסרו דברים לכינוס והוקראו במקום: "אני רוצה לקרוא פתק קטן, עם כמה מילים שאומרות הרבה, האדמו"ר שאנחנו זוכים שנמצא איתנו, נסע בשנים האחרונות להרבה קהילות יהודיות בעולם לחזק יהודים. ושמע הרבה צרות של יהודים שבורי לב".

"המצב של האדמו"ר לא טוב, הוא התאמץ לכתוב עם העיניים את הפתק הקטן, הוא כתב על הטכנולוגיה האינטרנט, שגורמת לרוב הגיטין והגירושין בימינו, זה בגלל הטכנולוגיה, הרבי כתב מהלב, ושומרי הגדרים וכו' למי שיש גדרים ששומר על מרחק מהטכנולוגיה, יהיה לו שלום בית".

כנס נשים קאלוב כינוס כלל ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד