ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
הרוויחו מיליארדים

חוקרים טוענים: הקרמלין בדה תוצאות חיסון

חוקרים טוענים כי רוסיה זייפה את תוצאות ניסוי החיסון שלה לקורונה, ו"הרוויחה מיליארדים בדרך". מדענים מצאו "חריגות מגוחכות בנתוני הבדיקה" של הקרמלין וטוענים כי יש רק סיכוי של 0.02% שתוצאות הניסוי היו אמיתיות. אם זאת ציינו מומחים כי הניתוח "לא אומר בהכרח שהחיסון לא עובד"

חיסון: אילוסטרציה
חיסון: אילוסטרציה צילום: Michael Giladi/Flash90

צוות חוקרים מאוסטרליה וסינגפור, שבדק את המחקר המקורי של חיסון הספוטניק הרוסי נגד קורונה, חשף את מה שלדעתם מהווה הוכחה לכך שהקרמלין זייף את נתוני היעילות. מדענים רוסים טענו כי הבדיקה הניבה תוצאות כמעט זהות בחמש קבוצות גיל שונות כאשר המחקר פורסם בשנה שעברה.

הטענה של הרוסים עוררה טענות בקרב כמה מומחים שהתוצאות היו "טובות מכדי להיות אמיתיות", בהתחשב במספרים הקטנים של הידבקויות שהתרחשו בכל קבוצה. כעת החוקרים הפעילו את הניסוי באמצעות מודל סימולציה 50,000 פעמים כדי לבדוק את הסבירות שהתוצאות יהיו אמיתיות.

הם מצאו כי הסיכוי לשכפל את אותה יעילות בכל חמש קבוצות הגיל שוב היה רק ​​0.02 אחוז. החיסון של ספוטניק נמצא במחלוקת מאז הודיעה רוסיה על אישורו ב-2020, עוד לפני שהניסוי הסתיים.

ד"ר קייל שלדריק, מאוניברסיטת ניו סאות' ויילס, שהוביל את הניתוח החדש, אמר ל'דיילי מייל', "אם אתה חושב על זה, לניסוי הזה לא הייתה באמת אפשרות להיכשל, יש סימנים, והמון סיבות לחשוב, שאולי מישהו עשה מניפולציות בנתונים האלה לאחר שהמחקר הסתיים".

על פי החשד, מאות מיליוני אנשים חוסנו בספוטניק ברחבי העולם. כ-70 מדינות ביצעו הזמנות בשווי של עד 10 מיליארד דולר, לפני פלישת רוסיה לאוקראינה.

חיסון חיסון לקורונה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד