כל הסודות נחשפים: כך תעתיקו את העיצוב של בית "האח הגדול"

משטיחי ענק שמחפים את הרצפה ועד כריות נוי שעושות את העבודה • מהחצר, דרך הסלון ועד חדר הרחצה • כך תעצבו את החלל הביתי בהשראת הבית המפורסם במדינה

שילוב בין קשת פסטלים וגוונים עמוקים, שטיח: רשת צמר שטיחים יפים, צילום: ליאור גרונדמן

מנות גדושות של צבעי פסטל, שימוש ניכר בטקסטיל ושימוש מוגזם בצורות גאומטריות (בעיקר עיגולים ומשולשים) הם המאפיינים המרכזיים של בית האח בעונה הנוכחית.

ההשקעה בפינות ישיבה נוחות מדגישה את הרצון לייצר כמה שיותר מפגשים אינטימיים כאלו שיעזרו לדיירים להרגיש בנוח להוציא, לשתף, לטנף ולרכל על הדיירים האחרים.

מתחם הרחצה: כאן מסתודדים בכיף

פלטת גוונים פסטלית. ריצוף, חיפוי וכלים סניטריים: אלוני, צילום: ליאור גרונדמן

מתחם הרחצה בבית האח מייצר מקום מפגש נוח לדיירים, ומציע חוויית משתמש קלילה, כיפית שעושה חשק למקלחת תמידית.

אין פינה בבית האח שלא עוצבה במטרה לייצר התכנסות נינוחה ואינטימית. מתחם הרחצה בבית האח מייצר את הנינוחות הזאת, ואולי מעורר מקום למחשבה - מה דעתכם על פינת ישיבה בלב חלל הרחצה שלכם, יש מצב ששווה בשביל זה לוותר על יחידת אמבט? זה תלוי בכם.

בחלל הרחצה ארבעה אזורים שונים, כיורים ויחידות שירות, מעליהם נקבע פס מראות, חלל שירותים, אזור ישיבה ואזור רחצה שעוצבו בסמוך אחד לשני במטרה לאפשר קשר בין מי שמתקלח ומי שיושב מהעבר השני של המקלחון. לחלק המרכזי של המקלחון בחרו זכוכית חלבית במטרה לשמור על צנעת הפרט.

כיורים ודיספנסרים לסבון בגוון זית. כיורים מבית אלוני., צילום: ליאור גרונדמן

פלטת גוונים: צבעונית פסטל שכוללת כתמתם אפרסק וזית לצד נגיעות נועזות יותר של כחול כהה. קיר המקלחת ופינת הישיבה שהוצבה בהמשך מחופים אריחים בגוון אפרסק במראה תלת ממד. כסאות הישיבה רופדו בגוון תואם לגוון אריחי החיפוי הכתמתמים. הקיר שממול מחופה אריחים בגוון כחול ג'ינס ומעל נקבע טפט כחול מעושן עם עיטורים בלבן. הכיורים והאסלה נבחרו שניהם בגוון זית מעושן שמהווה סוג של נקודות צבע רכות ונעימות לעין.

פלטת חומרים: אריחי גרניט פורצלן, מראות זכוכית ונגיעות טקסטיל שמגיעות מכיוון הכסאות.

הכי עשה לנו את זה: פינת הישיבה במתחם. אין כמו לשבת ולקשקש עם בן או בת הזוג שלך בבית, כשאחד מתקלח והשני מסתלבט על כיסא מרופד ונוח.

עשו זאת בעצמכם: אם אתם לא בקטע של לשבור קירות, תוכלו לבחור קיר אחד בחלל האמבט ולחפות אותו באריחים בגוון אפרסק. הטיפ שנוכל לתת לכם הוא שאין צורך לחפות קירות שלמים, מספיק לבחור קיר אחד או רצועת קיר ולחפות אותם, ותקבלו אפקט מאוד דומה.

באותו האופן פעלו עם הטפט, בחרו טפט כחול עם עיטורים בלבן, כזה שמדבר אליכם, וחפו באמצעותו את הקיר, או רצועה ממנו. חשוב לא לנסות להעתיק אחד לאחד ממה שאתם רואים בחלל הרחצה של בית האח, אלא לייצר התאמה לחלל שלכם.

החצר: הספוט הלוהט

פינת הישיבה היא הפינה האהובה עלינו בחצר בית האח, צילום: ליאור גרונדמן

המוטיבים הגאומטריים ממשיכים מחללי הפנים אל החצר, בה מחופים הקירות באריחים שיוצרים מרבד משולשים שיוצר עניין. בלב החצר מדשאה ירוקה, ובמרכזה, איך לא, בריכת שחיה שמזמינה השתכשכות. פינת הישיבה בחצר, בגווני אקווה וצהוב לימוני, מתכתבת עם גוון הבריכה ועם הנסט שממוקם בצידה השמאלי של החצר.

אפשר לשים לב לריצוף גרניט פורצלן במראה פיסות עץ מוטבעות בבטון, שממשיך מחלל המטבח וגולש החוצה אל החצר, במטרה להדגיש את טשטוש הגבולות בין פנים לחוץ. החצר, בדומה לשאר האזורים בבית, שמה דגש על שהיה נוחה ונעימה.

ריצוף במראה עץ ממשיך מחלל המטבח אל שטחי החוץ. ריצוף גרניט פורצלן מבית אלוני, צילום: ליאור גרונדמן

פלטת גוונים: אקווה, בז', ירקרק וצהוב לימוני.

פלטת חומרים: דשא סינטטי, מתכת, טקסטיל, אריחי גרניט פורצלן.

הכי עשה לנו את זה: פינת הישיבה! היא נכונה מבחינת הצבעים, החומרים והפרופורציות. מזמינה ישיבה, לא מתוחכמת מדי ורחוקה מלהיות סתמית. יש בה משהו נכון, קייצי וכובש.

עשו זאת בעצמכם: הרעיון המרכזי הוא לקבל השראה. אין לכם מקום לבריכת שחיה? תתפלאו לדעת איזה שפע מציע שוק בריכות השחיה הביתיות. יש בריכות במחירים מאפשרים ובתפעול קל ונגיש, שלא היו מביישות שום בריכה בנויה.

הנסט בגווני אקווה פסטורליים, צילום: ליאור גרונדמן

פינת הישיבה בחצר בית האח מורכבת משתי כורסאות מתכת לבנות, ספה עם מקבץ כריות ושני שולחנות צד. הפינה הזאת אינה גדולה במיוחד, ולכן ניתן יהיה למקמה גם במרפסת הפרטית. את רוב האבזור תוכלו למצוא ברשתות הסטוק, שמציעות את הפריטים במחירים מאפשרים.

מצאנו שקיימות חנויות, כולל גם לא מעט מקוונות, שמתמחות בריהוט חוץ. מדובר בנישה שמציעה קשת רחבה של מחירים, מצאנו ספות שהציגו תג מחיר שחצה את עשרת אלפים השקלים, והיו ספות מצוינת באלף שקלים ואפילו בפחות. כדאי לערוך חיפוש ולמצוא את הספה ברמת המחירים שמתאימה לכם.

מתחם השינה: לילה טוב גרסת בית האח

שילוב של ירוקים וכחולים. מתחם השינה בבית האח. שטיח: צמר שטיחים יפים,, צילום: ליאור גרונדמן

מתחם השינה בבית האח מעניק כבוד לטקסטיל ומוטיבים בוטניים. מי אמר שלינה משותפת לא יכולה להיות בסטייל? מתחם השינה משלב בין תחושה שכולם חולקים חלל אחד, ובין העובדה שלכל אחד עוצבה סביבה אינטימית, רחבה דיה כדי לאפשר לשמור על פרטיות באופן יחסי. בין הטפט לרצפה, שמחופה שטיחים מקיר לקיר, פס נגרות עם חיתוכי לייזר בצורות גאומטריות, מעליו נקבע פס מראות, בניגוד לכל חוקי הפטנג שואי, אבל ננסה לעצום עין.

פלטת גוונים: קשת כחלחלים וירקרקים עם נגיעות צבעוניות מינוריות של אדומים וסגולים.

פלטת חומרים: שפע של טקסטיל עם נגיעת עץ.

הכי עשה לנו את זה: פס העץ עם חיתוכי הלייזר נחבא אל הכלים ולא ממש שמים לב אליו במבט ראשון. עם זאת, הוא אחד האלמנטים שמוסיפים לחלל השינה את הטאץ' המיוחד. אם הוא לא היה, החלל היה נראה כחול מדי. פס העץ יוצר הפרדה, מבליט את הפלטה הצבעונית, ועם זאת שומר על ארשת צנועה ולא משתלטת.

שידות צד פונקציונאליות מכניסות בנוסף כתם צבע ש'שובר' את הכחול העז שמאפיין את המיטות, שטיח: צמר שטיחים יפים, צילום: ליאור גרונדמן

עשו זאת בעצמכם: הסוד הגדול של חדרי שינה מזמינים הוא שילוב כמה שיותר טקסטיל: וילונות, גב ומסגרות המיטה, מצעים, שטיחים, אהילים, כורסאות - כל מה שתוכלו לקבל בגרסת הטקסטיל שלו, יתקבל בברכה בחלל השינה.

בבית האח בחרו לשלב את האלמנטים הבוטניים באמצעות טפט. כשמדובר בבית הפרטי, אפשר ללכת על טפט ואפשר במקום לבחור מקבץ של 5-6 כריות עם הדפסים בוטניים. השוק שופע כריות שכאלו, ואפשר תמיד לעשות קפיצה לנחלת בנימין, לבחור בד בוטני ולתפור כרית מרהיבה.

הטיפ הבא יתאים למי שיש לו מיטה ללא גב. אם גב המיטה שלכם הוא הקיר עצמו, תוכלו לקנות פיסת עץ בכל טמבוריה או רשת עשה זאת בעצמך. על חתיכת העץ להיות ברוחב המיטה. לאחר מכן, קנו בד נעים למגע כמו קטיפה למשל, ועם אקדח סיכות הצמידו את קצותיו אל צידו האחורי של לוח העץ.

חדר שינה אופטימאלי הוא חדר שינה עם שטיח. אפשר לבחור שטיח בגוון אחד ניטרלי, או ללכת על הרעיון של מעצב בית האח, שבחר שטיח עם דוגמה אמורפית בהתאמה לפלטת הגוונים.

הסלון: הולכים על עננים

טקסטיל בהגזמה בקטע טוב. שטיח: רשת צמר שטיחים יפים, צילום: ליאור גרונדמן

סלון בית האח מעוצב על טהרת הטקסטיל. נדמה שחוץ מאבזור משלים, שכולל כמה שולחנות קטנים, שאר הפריטים כולם משלבים טקסטיל – מערכות הישבה, שטיחי ענק שמחפים את החלל, הכריות, הכורסאות וההדומים, הכל מטקסטיל. השימוש בטקסטיל מכניס המון רוך, ובתוספת צבעוניות פסטלית, החלל הזה הופך להיות סוג של ענן רך במיוחד.

גם חדר האח עוצב בנימה דומה – כורסת האח מבד בוקלה במראה ענני רך במיוחד, ממוקמת על רקע שטיח בהיר ונעים למגע, וסביבם קירות מחופים בגוונים רכים.

פלטת גוונים: שילוב בין קשת פסטלים וגוונים עמוקים. הגוון המרכזי בסלון בית האח הוא גוון כחול עמוק, שמתכתב היטב עם גווני שמנת, פודרה, תכול מיימי ונגיעות כתום.

פלטת חומרים: טקסטיל במיטבו.

הכי עשה לנו את זה: שטיח ענק בצורות אמורפיות, בצבעוניות שמשלבת כחול ושמנת.

השטחי העגול מתקשר לצורה המעוגלת של המטבח ושל פינת האוכל. שטיח: רשת צמר שטיחים יפים, צילום: ליאור גרונדמן

עשו זאת בעצמכם: הטיפ הראשון והחשוב ביותר הוא השטיח. כשעל הרצפה פרוס שטיח ענק, כזה שנכנס מתחת לספה ומתחת לכורסאות, האפקט שנוצר הוא של חלל רך ונעים. גם אם לא תשנו דבר ורק תוסיפו שטיח שכזה, תקבלו שינוי משמעותי וניכר לעין.

אם אתם רוצים להוסיף עוד משהו אבל אתם לא בעניין של להחליף את הספה, לכו על כריות נוי והדומי ישיבה.

המטבח ופינת האוכל: עגול בהגזמה

פינת אוכל עגולה וסביבה כסאות מרופדים טקסטיל, צילום: ליאור גרונמן

יש מצב שקצת הגזימו עם הצורות הגאומטריות והאלמנטים העגולים? נדמה שמנסים קצת בכח לייצר קשר צורני בין החללים השונים. יש מצב שאפשר היה להוריד קצת מינונים, סתם כדי שלא נרגיש כמו חלק משיעור הנדסה בכיתה ה'.

המטבח עוצב כיחידה עגולה, וכמוהו גם פינת האוכל הסמוכה (וגם השטיח בסלון וגם דוגמת השטיח בחדר השינה, וגם בריכת השחיה). על אף שטרנד פינות האוכל העגולות כבר הגיע לפיק שלו לפני כשנה, כשמדובר בשולחן עם מספר גדול של סועדים, אין כמו שולחן עגול שמאפשר קשר עין בין כולם, ולכן, על אף הנדושות של הטרנד, במקרה הזה הבחירה בעגול ממש נכונה.

פלטת גוונים: כחול, עץ בגוון טבעי ונקודות צבע מדודות בגווני צהוב וכתום.

פלטת חומרים: עץ, מתכת, טקסטיל.

הכי עשה לנו את זה: כסאות הישיבה- הגוון הכחול הוא אחד הגוונים הלוהטים היום, ועצם היותם מרופדים מאפשר ישיבה נוחה למשך זמן רב.

מטבח עגול וקיר עם צורות גאומטריות מאחור, צילום: ליאור גרונמן

עשו זאת בעצמכם: כדאי לדעת ששולחנות עגולים יודעים להפתח בדיוק כמו שולחנות מלבניים. אם אתם מארחים מספר רב של סועדים, אין כיף כמו לשבת סביב שולחן עגול. תוכלו להתאים לשולחן מספר כסאות מרופדים בטקסטיל בגוון כחול. על אף שפינת האוכל בבית האח ממוקמת על גבי שטיח, זה לא דבר מומלץ בבית הפרטי. השטיח יתלכלך ובמהרה יהפוך למשהו שתרצו להפטר ממנו. בהשראת קיר המשולשים במטבח שמשלב צמחיה, תוכלו להקדיש קיר אחד ולהפוך אותו לגינת תבלין ירוקה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר