לאחר שהודיעה לראשונה לפני שבועות אחדים על התפרצות מגפת הקורונה בתחומה, כעת מתמודדת קוריאה הצפונית עם התפרצות מגפה חדשה. גורמים רשמיים במדינה המסוגרת הודיעו בימים האחרונים כי לפחות 800 משפחות סובלות מ"מגפת מעיים חמורה", אך לא נמסרו פרטים נוספים על אופי המחלה. על פי ההערכות מדובר בהתפרצות של כולרה או טיפוס הבטן.

על פי הדיווחים, עיקר התפרצות המגפה כרגע מרוכזת במחוז בדרום המדינה, לא רחוק מהגבול עם קוריאה הדרומית. אתמול הודיעו הרשויות כי צוותי חירום נשלחו לאזור במטרה לחקור את ההתפשטות ולהיאבק בה – במטרה למנוע את התפשטותה ליתר אזורי המדינה.

"צוות לאומי להתמודדות, טיפול ואבחנה מהירים עובד בשיתוף פעולה עם גורמי בריאות מקומיים ועושה צעדים כדי להבטיח שהחוות והמערך החקלאי באזור לא ייפגע", נכתב בדיווח של הטלוויזיה המקומית. בין היתר מסר כי נעשים מאמצים לנטר את מי הביוב והפסולת ולהבטיח שיפור באיכות מי השתייה והמים שנעשה בהם שימוש ביתי אחר.

קורונה בצפון קוריאה (צילום: shutterstock)
צילום: shutterstock
התפרצות הקורונה בצפון קוריאה: עוטים מסכות במדינה (צילום: רויטרס)
התפרצות הקורונה בצפון קוריאה: עוטים מסכות בפיונגיאנג | צילום: רויטרס

ההתפרצות החמורה מגיעה שבועות לאחר שפיונגיאנג הודתה לראשונה על התפרצות מגפת הקורונה בשטחה. על פי הדיווחים, מדי יום מאובחנים עשרות אלפי מאומתים חדשים לנגיף, אולם לפחות באופן רשמי מצליחים לשמור על רמת תמותה נמוכה במיוחד.

אם הדיווחים הרשמיים על שיעור התמותה הנמוך נכונים – מהווה הדבר לא פחות מהפתעה רפואית, שכן קוריאה הצפונית נחשבת לאחת המדינות הכי פחות מחוסנות בעולם, לצד מערכת בריאות לא מתקדמת. מדינות רבות כמו סין ורוסיה כבר הודיעו כי יהיו נכונות לתרום כמות גדולה של חיסונים נגד קורונה לקוריאה הצפונית, ואפילו ארה"ב הודיעה כי ניסתה ליצור קשר עם פיונגיאנג ולהעניק לה ערכות קורונה – אך לא קיבלה כל תשובה.

מנהיג צפון קוריאה קים ג'ונג און בישיבה על הקורונה (צילום: רויטרס)
מנהיג צפון קוריאה קים ג'ונג און בישיבת מפלגת הפועלים על התפרצות נגיף הקורונה במדינה | צילום: רויטרס

לאחר התפרצות הקורונה הודיע המנהיג קים ג'ונג און על הטלת עוצר מחמיר על אזורים נרחבים במדינה – מה שבפני עצמו יוצר בעיה קשה עבור האוכלוסייה הענייה. בשל העוצר הנרחב, רבים מהתושבים לא מסוגלים להשיג לעצמם את המזון הבסיסי הדרוש להישרדותם היומיומית, וגובר החשש מרעב המוני.