|   15:07:40
דלג
  מירב ארד  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
גנץ. "הצלחות משמעותיות ברתימת העולם למאבק מול אירן" [צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת]
שר הביטחון בסקירה בוועדת חו"ב:

"פגיעה באזרחים ישראלים בטורקיה תביא לתגובות עוצמתיות"

ציין: "גם לנו יש מגוון אפשרויות פעולה, במגוון יעדים - ופגיעה באזרחים ישראלים תביא אותנו להפעלה שלהן" הוסיף: החזון - Middle East Air Defense, מול ניסיונות אירן לפגוע במדינות האזור כבר הביא לסיכול נסיונות לאתגר את ישראל ומדינות נוספות"
20/06/2022  |   מירב ארד   |   חדשות   |   הגרעין האירני   |   תגובות

שר הביטחון בני גנץ התייחס בסמגרת סקירה ביטחונית שהעביר בוועדת חוץ ביטחון של הכנסת לניסיונות של אירן להוציא פיגוע מול ישראלים בחו"ל ובטורקיה בפרט. "הנחיתי את מערכת הביטחון והכנו תגובות לתגובה עוצמתיות ונפעיל אותן בהתאם לצורך" אמר השר גנץ והוסיף: "גם לנו יש מגוון אפשרויות פעולה, במגוון יעדים - ופגיעה באזרחים ישראלים תביא אותנו להפעלה שלהן". גנץ הודה לטורקיה על שיתוף הפעולה ואמר: "זו ההזדמנות להביע הערכה לעמיתנו הטורקים, ולארגוני ביטחון נוספים שפועלים איתנו בעולם בתיאום".

באשר להתמודדות עם האיום האירני אמר גנץ: "בחודשים האחרונים רשמנו כמה הצלחות משמעותיות ברתימת העולם למאבק מול איאן, שלה שותפים ראש הממשלה, שר החוץ, המל"ל ועוד. בין השאר זה קשור בהשארת משמרות המהפכה ברשימת ארגוני הטרור; והגינוי של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית בנושא התיקים הפתוחים.

אי שיתוף הפעולה של אירן מוכיח שהיא "לא פרטנר" - ובכדי להגיע להסכם גרעין שירחיק אותה משאיפותיה, העולם כולו בהובלת ידידתנו ארה"ב צריך להפעיל כוח מדיני, כלכלי, וגם צבאי.

לכן, אני מוביל בשנה האחרונה ביחד עם עמיתיי בפנטגון ובממשל אנחנו מקדמים תוכנית נרחבת לחיזוק שיתוף הפעולה בין ישראל לבין מדינות האזור בחסות אמריקנית וסנטקום (CentCom) שאני מקווה שתתקדם צעד נוסף קדימה בביקור החשוב של הנשיא ביידן במזרח התיכון.

חלק מהחזון הזה הוא מה שאני קורא לו-MEAD שאנו בונים- Middle East Air Defense, מול ניסיונות אירן לפגוע במדינות האזור באמצעות רקטות, טילי שיוט וכטב"מים. התוכנית הזו כבר בפעולה וכבר הביאה לסיכול ניסיונות אירנים לאתגר את ישראל ומדינות נוספות במזרח התיכון".

אנחנו גם מתמודדים בימים אלו עם ניסיונות של אירן להוציא פיגוע מול ישראלים בחו"ל ובטורקיה בפרט, ואני קורא לאזרחים להישמע להוראות.



הנחיתי את מערכת הביטחון והכנו תגובות לתגובה עוצמתיות ונפעיל אותן בהתאם לצורך. גם לנו יש מגוון אפשרויות פעולה, במגוון יעדים – ופגיעה באזרחים ישראלים תביא אותנו להפעלה שלהן. אנחנו נדע להגיב בזמן, במקום ובאמצעי שנבחר, לכל פעולה תוקפנית של אירן, בכל מימד, ובכל מקום – פיסי או קיברנטי.



לאחרונה, בהובלת הנשיא הרצוג, ראש הממשלה ושר החוץ וביחד עם אנשי משרד החוץ וזרועות הביטחון, אנחנו מחזקים את קשרינו עם טורקיה. זו ההזדמנות להביע הערכה לעמיתנו הטורקים, ולארגוני ביטחון נוספים שפועלים איתנו בעולם בתיאום.



מכובדיי –מערכת הביטחון, בונה את הכוח, מתעצמת, ומרחיבה את האימונים. אתם חברי הוועדה, בהובלתו של רם, שותפים מלאים. הפיקוח, ההערות, וגם האתגרים שאתם מציבים לנו הם חלק מיכולתנו להשתפר ולהצליח. תנאי נוסף מיכולתנו להצליח הוא שימור היציבות הפיקודית בהתנהלות הצבא, וחיזוק ההון האנושי.

מהרמטכ"ל, שהוא רמטכ"ל מצוין, התקפי, יוזם ופורץ דרך בתהליכים שהוביל בנושא השילוביות הבין זרועית והקטלניות, ועד אחרון החיילים שמתגייסים.



כפי שידוע לכם, הרמטכ"ל כוכבי יסיים 4 שנים בתפקיד בעוד חצי שנה – בכדי לשמור על יציבות הצבא וביטחון ישראל אנחנו מחויבים למנות בתקופה הקרובה רמטכ"ל שיכנס לתפקיד בהכנה מסודרת, תוך שהוא בונה את פורום מטכ"ל ובוחר את סגנו בזמן סביר.



אני מבקש להגיד כאן שני דברים על-רקע אמירות שונות שנשמעות: ראשית – יש לנו מועמדים מצוינים וראויים לתפקיד הרמטכ"ל, התהליך שמתנהל יהיה מקצועי ומקיף, ויכלול התייעצות עם רבים ובראשם ראש הממשלה. הניסיון לצבוע את הבחירה באופן פוליטי שקרי ופוגע בבסיס עוצמתנו. אני קורא גם ליריביי הפוליטיים להשאיר את צה"ל מחוץ לשטח האש הפוליטי.



שנית – אני קובע שלצה"ל לא יהיה ממלא-מקום רמטכ"ל. אני לא אאפשר לצה"ל לעבור תהליך כפי שקרה במשטרת ישראל במשך שנתיים.



חברי הוועדה, בישיבה אפרוט בפניכם תהליכים רבים שאנו מקיימים בבניין הכוח, במיגון ובמגוון זירות - אבל הבסיס הוא האנשים.



לכן, אנחנו פועלים במקביל בכמה אפיקים: בניית מתווה שירות שישמר ויחזק את מודל צבא העם. התאמת מודל הקבע – כולל תוכנית שאנו פועלים לקדם לקראת התקציב הבא לחיזוק אנשי הקבע תוך דגש על הקצונה הצעירה. הוקרה ושיפור הכשירות של מערך המילואים. והעמקת והטמעת רפורמת "נפש אחת" למען נכי צה"ל. רפורמה שאני גאה להוביל ולשפר ככל שניתן.



ראינו אתמול את איציק סעידיאן והתרגשנו וזו ההזדמנות לשלוח לו ולמשפחתו חיבוק גדול, ולהודות לצוות המדהים של בית חולים שיבא שעושה עבודה מופלאה. ביקרתי את איציק בערב חג הפסח, ושוחחתי איתו, לא בפעם הראשונה. הפעם הוא כבר ענה. הכניסה לחדרו, והחיבוק, היא רגע שלא אשכח לעולם. הפרצוף המתרגש של אמו לידיה שמלווה אותו במסירות אמהית מופלאה – עומד לנגד עיניי גם הבוקר. בשיחתנו, איציק לא הפסיק לדבר על אחוות הלוחמים לא אז ולא אתמול. הוא נמצא בקרב בשג'עייה, עם אחיו, עם אורון שאול, עם חברים שאיבד. איציק הוא לוחם אמיתי – ואנחנו נסייע לו להילחם על אחיו וחבריו.



רק אתמול אישרנו בממשלה חלקים נוספים ברפורמת נפש אחת, וביחד עם רם אני מקדם עוד חקיקה שתסדיר את בתי הלוחם. לא אעצור עד שנשלים את הרפורמה הזו שהיא בבסיס הערכי של מערכת הביטחון.



המשך הדיון, כאמור, היה חסוי, אך להלן נקודות עיקריות מדברי שר הביטחון בחלק זה:



ארה"ב היא משענת אסטרטגית מול אירן, וחייבים לשמר זאת כל העת. המעבר של ישראל להיות תחת סנטקום (CentCom) במקום יוקום (EuCom) הוא משמעותי מאוד. שיתוף הפעולה עם האמריקנים הוא גם במודיעין, גם בפיתוח אמצעים, ויש לאמריקנים מחויבות ליתרון האיכותי של ישראל (QME).



נמשכת הפעילות במסגרת המערכה שבין המלחמות (מב"מ) לפגיעה במערכות איכותיות ושיבוש צירי הפעולה של אירן. נערכת חשיבה ביקורתית לפני כל פעולה – מה היא נותנת מול מה היא מזרזת מבחינת הפעילות האירנית.



מול לבנון אנו נמצאים בעיתוי רגיש בכל נוגע לאסדת 'כריש', אבל לישראל יש אינטרס בהתייצבות לבנון, ובכך שייפתחו גם הם תשתיות אסטרטגיות במים. שר הביטחון ציין כי הוא מאמין כי תושג בסופו של דבר הסדרה מול לבנון בנוגע לגבולות הימיים.



בזירה הפלשתינית, מדיניות ישראל ב'שובר גלים' הוכיחה את עצמה, ולאורך זמן יצרה פעילות זו, הנשענת של שיתוף פעולה מוצלח בין צה"ל, שב"כ והמשטרה, שיפור במציאות הביטחונית. גם המדיניות מול עזה, שהיא קשה מאוד ביטחונית ומאפשרת ברמה ההומניטרית, הביאה לשנה השקטה ביותר בכל השנים האחרונות. ההרתעה שהושגה ב'שומר חומות' והמדיניות העכשווית, יצרו תמהיל שמביא את חמאס למקום שאינו רוצה להפעיל כוח ברצועת עזה.



שר הביטחון ציין כי חשוב שביקורו של הנשיא ביידן יעבור בהצלחה, ולכן יש להמשיך לפעול נגד הטרור וכן לשמור על השטח רגוע.



עוד אמר שר הביטחון, כי מבין האופציות הקיימות, שמירתה של הרשות הפלשתינית כבת קיימא היא הטובה ביותר. רשות פלשתינית חזקה זה לא רק ביטחונית, בשביל תיאום ביטחוני, אלא גם בכלכלה, פיתוח ומשילות. האינטרס לכך הוא אינטרס ישראלי יהודי וציוני. העליונות הביטחונית הישראלית תישמר בכל מקרה, ונכון לשמר גם צוהר מדיני. עם זאת, בהחלט נכון גם לבוא לפלשתינים בדרישות, כמו למשל התנהלותם הבעייתיות כאשר הם סירבו לאפשר לישראל לבצע בדיקה פורנזית במקרה מותה של העיתונאית שירין אבו עאקלה.



שר הביטחון ציין כי יציבות תקציבית חשובה מאוד ליכולת של מערכת הביטחון לתכנן ולבנות את הכח שלה, בדגש על הפעילות האסטרטגית ופרויקטים רב שנתיים, ועל כן הוא מקווה כי הממשלה תצליח להעביר תקציב נוסף.



לגבי שירות נשים אמר שר הביטחון כי לא היה מעורב בפעילות הוועדה המקיפה שערכו הדרגים המקצועיים בצה"ל, אבל המסקנות דומות מאוד למה שהוא האמין בו עוד מהיותו רמטכ"ל – נשים צריכות ויכולות לשרת בכל מקום, בו הן מסוגלות לצבע את המשימה, לעמוד בתנאי הסביבה, ולהיות שם במספרים רלוונטיים משום שבסופו של דבר מטרתו של צה"ל היא למלא את משימותיו.

תאריך:  20/06/2022   |   עודכן:  20/06/2022
מירב ארד
+בנט: נעצרו מספר מחבלים על אדמת טורקיה
17:01 20/06/22  |  עידן יוסף
ראש הממשלה בנט בתדרוך לכתבים על האיומים נגד ישראלים בטורקיה: "המאמצים המבצעיים עם כוחות הביטחון הטורקים נשאו פרי. בימים האחרונים, במאמץ משותף ישראלי-טורקי, סיכלנו מספר צירי פיגוע ונעצרו מספר מחבלים על אדמת טורקיה".

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"פגיעה באזרחים ישראלים בטורקיה תביא לתגובות עוצמתיות"
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  הגרעין האירני
גורמי ביטחון ישראלים אומרים (18.6.22) כי "האירוע באיסטנבול לא מאחורינו, יש עדיין ניסיונות מיידים של חוליות לרצוח ישראלים בשטח. יש משפחות ישראליות שהיו דקה ממוות, ואנחנו מזהירים גם אותן, ויודעים לומר שהישראלים הורידו פרופיל".
18/06/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
ראש הממשלה נפתלי בנט מנהל מדיניות מסוכנת. הוא פעל באחרונה, גם בקולו הוא, לפחות במשתמע, ולקח אחריות על החיסולים הסדרתיים שאירעו באירן. לא סתם לקח, אלא התרברב וטען כי בניגוד לקודמו, בנימין נתניהו, הוא - בנט, פועל נגד אירן, ולא רק מדבר. בכך שבר בנט מדיניות של ממשלות קודמות בראשות בנימין נתניהו, אהוד ברק, אהוד אולמרט, אריאל שרון, יצחק רבין ואחרים.
18/06/2022  |  יואב יצחק  |   יומני בלוגרים
המלחמה החשאית של המוסד הישראלי נגד המשטר האירני הינה הנושא החם והמדובר ביותר במזרח התיכון בכלי התקשורת הזרים. כל יום יש חידושים והפתעות במלחמה הזו. גם אמצעי התקשורת הערביים והרשתות החברתיות עוקבים אחריה בעניין רב ומציינים את הצלחות המוסד.
לא מכבר התבשרנו על מהלכים אינטנסיביים מצד נשיא טורקיה ארדואן לחידוש הקשרים הפוליטיים והכלכליים עם ישראל אחרי פרק זמן ממושך של יחסים קרירים עד צוננים. נראה ששני גורמים עיקריים מחוללים תפנית זו: האחד, מצבה הכלכלי הרעוע של טורקיה והשני, אי-היציבות הפוליטית הגוברת באזורנו, במיוחד לאור היציאה של ארה"ב ממנו, מלחמת רוסיה-אוקראינה המאיימת להתרחב למקומות נוספים, מעמדה הרופף של טורקיה בנאט"ו והעובדה שארדואן הצליח להקדיח את יחסיו עם מרבית המדינות באזור ובכללן: יוון, קפריסין, מצרים, לוב, סוריה אירן ומדינות נוספות בקווקז.
15/06/2022  |  רפי לאופרט  |   יומני בלוגרים
במשרד החוץ מוטרדים מכך שרק 7-5 אחוזים מהנוסעים שבטורקיה לקחו ברצינות את אזהרת המסע והקדימו את הטיסות שלהם לארץ. בערוצי הטלוויזיה דווח הערב כי כ-25 טיסות יצאו היום (ג', 14.6.22) מנתב"ג ליעדים בטורקיה, רובן בתפוסה כמעט מלאה.
14/06/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
איתמר לוין
איתמר לוין
המתקפה האירנית מהווה הזדמנות פז לישראל, אך מותר להניח שהממשלה תבזבז אותה    ובינתיים: האנטישמיות בארה"ב שוברת שיאים, הקבינט ממשיך לדלוף ויריב לוין מפגין צביעות
דרור אידר
דרור אידר
זה לא היה ביתן "פיצה ותאנים", זה ביתן של מדינה שנלחמת על הישרדותה, לזרוק את האתגר ככה, זה מעשה פחדני    מכיוון שכולם כועסים על ישראל ללא סיבה אמיתית, רק מתוך אנטישמיות, לתת את המתנה...
בעז שפירא
בעז שפירא
איזה מוח חולני יכול להעלות בדעתו לדאוג לתנאי הכליאה של המפלצות? איזה לב אטום ו/או ערל יכול להתעניין בגורלם של הראויים למות בייסורים כעונש על מעשיהם?
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il