"מה שעברתי הייתה ללא ספק שטיפת מוח – והיא התחילה עוד כשהייתי ילדה קטנה": אישה אמריקאית חושפת את חווית ההתבגרות שלה בכת מורמונית קיצונית. ניקול מאפי חושפת בחשבון הטיקטוק שלה כיצד נמלטה מקבוצת "קינגסטון" – המכונה גם "המסדר" – כשהייתה בת 18 ומאז, לא הביטה לאחור. למרות זאת, בצעירותה זה היה סיפור אחר לגמרי.

"כשהייתי ילדה, הייתי בטוחה שאלוהים מדבר דרך אבא שלי", סיפרה. "למעשה, הייתי כל כך לא מודעת לדברים האיומים שהוא עושה, שחשבתי שהוא אדם נהדר. גיליתי את האמת רק 5 או 6 שנים אחרי שברחתי משם".

@koles_place Reply to @leasandswa #excultmember #leavingcult #polygamy #order #religion ♬ original sound - Nicole

פול אלדן קינגסטון הוא מנהיג הקבוצה הפוליגמית שהתפצלה מהכנסייה המורמונית ביוטה. יש לו בין 27 ל-40 נשים, רובן ילדו לו לפחות 10 צאצאים. "אימי הייתה אשתו החמישית", סיפרה ניקול. "היא הביאה לעולם 11 ילדים ואני בתה הבכורה". להערכתה, לקינגסטון יש כיום בין 200 ל-300 אחים ואחיות למחצה.

ניקול מספרת שאחת הדרכים של קינגסטון לשמר את השפעתו בקבוצה היא למנוע מחבריה – ובעיקר מהילדים – להיחשף אל העולם החיצון. לטענתה, רק בגיל 15, כשהיא התחילה ללמוד במכללה, היא התחילה להבין שמשהו לא בסדר.

"לאורך ההתבגרות דיכאו לי את החשיבה הביקורתית ולא היה לי מושג כיצד לפתור בעיות", סיפרה. "מהבחינה הזאת לימודי מדעים הצילו לי את החיים, כי הם לימדו אותי כיצד להגיע לפתרון בעיות מבלי להסתמך על המבוגרים ממני".

ניקול ברחה מהכת כשהייתה בת 17 וחיה ברחוב במשך חודש שלם, עד שחברה מהלימודים הסכימה להכניס אותה לביתה. למרות זאת, בני משפחתה הצליחו לשכנע אותה לחזור – אבל לא לאורך זמן. שנה מאוחר יותר, היא עזבה את קינגסטון לתמיד והתחילה חיים חדשים משלה. כיום, היא אשת משפחה ואם המתגוררת במדינת מיזורי.