הונאת הענק: חמישה חשודים נעצרו לאחר שהבטיחו את "השקעת החלומות" ועקצו כ-120 מיליון שקל

אחד העצורים הוא בן של רמטכ"ל לשעבר • על פי החשד, החמישה הבטיחו למשקיעים "טכנולוגיות משנות עולם" והלבינו את הכספים לצורכיהם הפרטיים

חמישה עצורים, צילום: יהושע יוסף

המשטרה עצרה הבוקר (שני) חמישה חשודים בפרשייה, שבמרכזה מיזם הונאה ברחבי העולם. על פי החשד, החשודים הונו עשרות משקיעים מהארץ ומחו"ל, בסכום של כ-120 מיליון שקלים. אחד החשודים שנעצרו - בן של רמטכ"ל לשעבר.

לפי הודעת המשטרה, הבוקר פשטו שוטרי היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433 על בתיהם של החשודים, עצרו אותם, ביצעו חיפושים ותפסו ממצאים רלוונטיים לחקירה. זאת בתום חקירה סמויה, שניהלו חוקרי יאח"ה במשך יותר משנה בשיתוף כונס הנכסים הרשמי, פקיד שומה חקירות ת"א ברשות המיסים, הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור ובליווי של פרקליטות מיסוי וכלכלה ת"א.

על פי ממצאי החקירה, החשודים יצרו מצג שווא, שאותו הציגו בפני המשקיעים, בדבר טכנולוגיה חדשנית ופורצת דרך ("משנות עולם" - כלשונם), המצויה בשלבים מתקדמים של פיתוח ועם פוטנציאל מכירות והשאת רווחים גדולים. באמצעות חברות קש שהקימו החשודים, בארץ ובחו"ל, הם העבירו את כספי המשקיעים לחשבונות בנק שונים, הלבינו אותם ועשו בהם שימוש לצורכיהם הפרטיים.

במהלך החקירה, נאספו ראיות לכאורה לביצוען של עבירות הלבנת הון, עבירות מס, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, רישום כוזב במסמכי תאגיד, עבירות על חוק מע"מ, עבירות על חוק חדלות פירעון ושיבוש הליכי חקירה.

בהתאם לצורכי החקירה, יובאו החשודים לביהמ"ש השלום בראשל"צ לדיון בהארכת מעצרם.

עו״ד איתן ארז, המייצג 15 נושים של עדי כהן וגבע צור: ״אני מברך על הפיכת החקירה לגלויה. מדובר באחת מפרשיות המירמה הגדולות בתולדות המדינה, במהלכה נעקצו עשרות משקיעים תמימים ב-120 מיליון שקל. הקורבנות פותו על ידי מצגות שקריות, לפיהן כאילו המציא עדי כהן אבקת קסמים וסגסוגת מתכת חדשנית לייצור מכוניות, שנמכרה לטויוטה, וכן סוללה מהפכנית שנמכרה לסוני במיליארדי דולרים. עקב עירנות של ד״ר גידי שיכמן, שטילפן לסגן נשיא סוני העולמית - נתגלתה התרמית". 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר