מחוץ למופע הענק שחגג את 30 שנות הקריירה של אייל גולן ביום שבת האחרון, התקיימה הפגנה סוערת שהציפה מחדש את הפרשה כאשר אחת המתלוננות, ט' התייצבה מחוץ לאצטדיון בלומפילד יחד עם נשים שהגיעו להפגין. בשיחה עם מערכת "גיא פינס" היא סיפרה על מצבה היום.

"היום אני מרגישה הרבה יותר טוב. אני רוצה לנצל את ההזדמנות הזאת להגיד תודה ל'בונות אלטרנטיבה' שנותנות לי כוחות ומחזקות אותי ברמה מטורפת. אני רוצה לשתף גם בזיכרון שאני נזרקת אליו כשאני עומדת מחוץ להופעה עכשיו בהפגנה. אני נזכרת באותה ילדה, תלמידת בית ספר בת 17 שהעריצה אותו. אני נזכרת איך הייתי עומדת שיכורה, מנוצלת ומסוממת. כמעט לא יכולה להגיד כלום ולעשות שום דבר. אבל כיום אני רוצה לומר שאני עומדת איתנה וחזקה על הרגליים, עם גב זקוף ובגאווה גדולה. אני רוצה לומר לאייל גולן ולחברים שלו שאני לא מפחדת מכם", אמרה ט'.

ההפגנה מחוץ להופעה של אייל גולן (צילום: מתוך "ערב טוב עם גיא פינס", קשת 12)
"כיום אני עומדת איתנה וחזקה על הרגליים", ט' המתלוננת. | צילום: מתוך "ערב טוב עם גיא פינס", קשת 12

מי שהתייצב בחזית המאבק הוא ארגון הנשים החדש "בונות אלטרנטיבה", שהוקם אחרי האונס הקבוצתי באילת ב-2020, אותו מובילות נשים בכירות במשק הישראלי. "אני מרגישה שיש פה מלחמה על התודעה ואנחנו לא עושות עבודה מספיק טובה. אי אפשר לבקש מנשים ונערות שנפגעו, גם להיות מספיק חדות במקומות האלה. בנוסף, מדובר בנשים שלא תמיד יש להן אמצעים ויכולת. בגלל זה בונות אלטרנטיבה נמצאות כאן. אנחנו נשים שיש לנו כוח, יש לנו עמדות בכירות ברוב המקרים ויש לנו יכולת וחוסן להיות בשביל נשים נוספות", אמרה מורן זר קצנשטיין, אחת המובילות.

מול המחאה של ארגון הנשים, התפתחה מחאה נגדית של מעריציו של גולן. "לא מעניין אותי שום דבר רק אייל גולן. הן לא נפגעו ולא שום דבר. אך ורק צרות עין על הבן אדם, שיניחו לו, ירדו ממנו ויצאו לו מהעורק הראשי. אני לא רוצה לדעת שקרים", "תשימו לב איזה סוג של אנשים מפגינים – האליטות, הלבנים, השמאלנים", הוסיפו נשים בקהל. "אייל גולן לא עשה שום דבר. עובדה שכבר 30 שנה השירים שלו מככבים, זה אומר משהו עליו. מה שהוא עשה זה לא עניין של אף אחד. מי שהלכה איתו, הלכה איתו כי היא רצתה. לכל המתייפייפים, בואו נראה אם אייל גולן אומר להן בואו והן לא הולכות. משחירים אותו וכל מי שמפגינה פה היא אישה שאף אחד לא נוגע בה, אפילו לא עם מקל", אמרה אתי בלחסן.

"אם אייל גולן לא היה מייצג את המוזיקה המזרחית הן לא היו נופלות עליו בצורה כזאת. אם אייל גולן חלילה עשה משהו מהדברים המיוחסים לו אני מאחל לו שישב בכלא. כרגע לפי כל הממצאים שהיו בתקשורת אני חושב שהוא לא עשה שום דבר", הוסיף משה חיים ז'אן.

מפרקליטו של גולן, עורך הדין טל גבאי, נמסר: "קשה לעמוד בקצב הגרסאות הסותרות זו את זו שמספקות ט' ונ' לאורך השנים. הטענות שנשמעות היום הועלו על ידן כבר לפני מספר חודשים בהליך האזרחי, ובית המשפט קבע בהחלטה מהדהדת שמדובר בגרסה סותרת ואין לקבלה, "גלגל אותן מכל המדרגות", כפי ששגור בשפת העם. זהו ניסיון אחרון להציל את התביעה הכספית שהוגשה על ידן ואשר הולכת וקורסת בבית המשפט. אייל גולן עומד על כך שהתלונות יתבררו, עד לסגירתן מחוסר אשמה".