כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
המאמץ לפגוע בישראלים בטורקיה

בנט משגר איום לאיראן: "הכלל החדש שלנו: מי ששולח - משלם"

ראש הממשלה בנט התייחס היום בישיבת הממשלה לדרמה באיסטנבול כשכוחות הביטחון הישראלים והטורקיים מנהלים מצוד אחר חוליות מחבלים שמתכננות לפגע בישראלים בשליחות איראן. בנט רומז כי מי ששולח את אותן חוליות, דמו בראשו. "הכלל החדש: מי ששולח - משלם"

בנט משגר איום לאיראן: "הכלל החדש שלנו: מי ששולח - משלם"
נפתלי בנט צילום: Olivier Fitoussi/ Flash90

בפתח ישיבת הממשלה השבועית התייחס ראש הממשלה בנט לדרמה בטורקיה כשחוליות איראניות מנסות לצוד ישראלים ולפגע ושיגר איום לעבר ראש המודיעין של משמרות המהפכה. "הכלל החדש שלנו הוא: מי ששולח - משלם".

תחילה התייחס בנט לשיגור הרקטה מהרצועה בליל שבת: "ביום שישי בלילה תקפנו והשמדנו סדנאות לייצור אמצעי לחימה ועוד מספר מטרות של חמאס בעזה. זאת בתגובה לירי רקטה בודדה מכיוון רצועת עזה שיורטה ע"י כיפת ברזל". לדברי רה"מ, "שלא כבימים עברו אנחנו כבר לא מחפשים תירוצים עבור המחבלים, לא מגדירים אותם סוררים ולא קצר חשמלי. מבחינתנו חמאס הוא הכתובת. השנה האחרונה הייתה השנה השקטה ביותר מזה עשור עבור תושבי הדרום - מממוצע של מאות רקטות בשנה ירדנו ל-7 רקטות, ללא פגיעה בגוף ובנפש".
 
לדברי בנט, "עם הקמת הממשלה שינינו את המדיניות מול חמאס, בכמה ממדים. הפסקנו מיד את העברת מזוודות דולרים לחמאס ועברנו ממדיניות של הכלת ירי על ישראלים לאפס סובלנות. לצד זאת, שינינו גם את הגישה שלנו לתושבי הרצועה, ופתחנו עבורם את האפשרות לעבוד בישראל. משכורת ממוצעת של תושב עזה בעזה היא בערך 800 ש"ח ובישראל בערך 8,000. המרכיב הזה מהווה מרסן לא מבוטל וגם יוצר בידול בין חמאס לבין התושבים.
 
אנחנו מתעקשים על שקט מוחלט לתושבי אשקלון, שדרות ועוטף עזה. לראשונה, יש דור צעיר בדרום שחווה מה זה שקט. מטרתנו היא לקיים חיים בטוחים ושקטים לתושבי הדרום, לצד מניעת התעצמות מחודשת של חמאס. בעבר היו קונים שקט זמני אבל משלמים בהתעצמות. ההתעצמות היא מאוד איטית, הכי איטית מזה שנים, מכיוון שאנחנו סוגרים את האפשרות להכניס אמצעי לחימה דרך רפיח, בשיתוף פעולה עם מצרים ועם ארה"ב".

האיום האיראני בטורקיה
 
"אנחנו נפעל בעוצמה מול כל ניסיון לערער את השקט הזה", אמר רה"מ, "המחירים שאנו נגבה מהאויב על כל פעולה נגד אזרחנו יהיו גבוהים וכואבים. בימים אלו, אנו עדים לניסיונות איראנים לפגוע בישראלים ביעדים שונים בחו"ל".

לדבריו, "זרועות הביטחון של מדינת ישראל פועלות כדי לסכל ניסיונות פיגוע בטרם יציאתם לפועל. נמשיך לפגוע בשולחי המחבלים ובשולחי שולחיהם. הכלל החדש שלנו הוא: מי ששולח - משלם.

לצד זאת, פנינו לאזרחי ישראל באזהרה להימנע בעת הזו מלטוס לטורקיה אם זה לא הכרחי, בדגש מיוחד על איסטנבול. הסכנה שם עדיין גבוהה. אני קורא לאזרחי ישראל לגלות אחריות אישית ולשמור על ביטחונם".

 

נפתלי בנט איראן טורקיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד