מקסים פלקושצ'נקו: "יכולתי לצאת לחו"ל יותר מוקדם"

הקשיים במכבי חיפה: "קרו דברים שאשמור לעצמי" • ההצלחה בחדרה: "תקופה שחישלה אותי" • והבחירה בהונבד: "תנאים כמו בברצלונה" • בגיל 26, מקסים פלקושצ'נקו עובר להונגריה ומקווה לעשות את קפיצת המדרגה שהוא מחכה לה כבר שנים

מקסים פלקושצ'נקו עם המנהל המקצועי של הונבד, כריס דוקרטי, צילום: האתר הרשמי

לפני עשרה ימים הגיעה הפנייה של הונבד בודפשט לקשר מקסים פלקושצ'נקו. סוכנו שחר גרינברג יצר את הקשר, ובתקופה הזו ההונגרים עשו שיעורי בית, עד שהחליטו שהם הולכים על הישראלי בן ה־26. כשהגיע, המנהל הספורטיבי הסקוטי של המועדון, כריס דוקרטי, הפתיע אותו וסיפר לו שעשו עליו שיעורי בית.

"הוא פשוט ידע עלי הכל", סיפר פלקושצ'נקו בראיון מיוחד ל"ישראל היום" אחרי החתימה בהונגריה, "זה מעבר לפרטים על הקריירה שלי. נתנו לי הרגשה כאילו מכירים אותי כמה שנים. מקצועית, הם ראו הרבה משחקים שלי והתייעצו עם הרבה אנשים בארץ, לפי מה שהבנתי. כשבאתי ראיתי שהם מכירים אותי וזה נותן הרגשה שבאמת רוצים אותך ואתה שווה את זה".

איך התגלגלת להונבד?

"סיימתי חוזה במכבי חיפה ומראש כיוונתי לחו"ל. הסוכן שלי שחר גרינברג עשה עבודה טובה ממש, ידע לכוון לקבוצה שתתאים לי, והכל נסגר בימים האחרונים. המטרה שלי היתה לצאת לחו"ל ולהתקדם ואני מאושר שזה קרה. היו דיבורים והתעניינות בארץ, אבל אמרתי לכולם שהמטרה שלי היא לצאת לחו"ל. המטרה היתה לא רק לצאת ולהגיד 'יצאתי' אלא להתקדם".

מקסים פלקושצ'נקו. עובר להונגריה,

אבל זו ליגה הונגרית, יש מי שיגידו שזו לא התקדמות מהליגה הישראלית.

"אם יבואו לפה ויראו את מה שיש במועדון, יראו שיש בהונבד תנאים כמו בברצלונה. שבעה-שמונה מגרשים, חדר כושר ענק שלא ראיתי כזה בארץ, צוות מקצועי רחב ובעל רזומה, אצטדיון חדש שגם בו התנאים לא נורמליים. מבחינת הכדורגל, אני לא חושב שהרמה לא מספיק טובה, כי הרבה שחקנים יוצאים מהליגה ההונגרית לליגות הבכירות.

"עכשיו הונגריה ניצחו 0:4 את אנגליה, וארבעה שחקנים בהרכב משחקים בליגה ההונגרית. זה אומר הכל".

ועדיין, אתה חתום לעונה עם אופציה, המטרה היא להתקדם מהונגריה לליגה בכירה יותר?

"זה מקום נהדר להתפתח בו. אני לא חושב שזה נכון לישראלי לקפוץ מהליגה שלנו ישר לליגה הספרדית, אלא אם אתה באמת עילוי מטורף. כדי להיות שם צריך לטפס צעד־צעד, והונבד היא בדיוק מה שהייתי צריך לקריירה שלי".

מקסים פלקושצ'נקו. "יכולתי לצאת יותר מוקדם", צילום: עמי שומן

היית הבטחה גדולה, נמכרת בגיל צעיר למכבי חיפה. מה קרה בדרך?

"יכולתי לצאת לחו"ל יותר מוקדם, אבל קרו דברים. אשמור את זה לעצמי, אני לא רוצה לפתוח חזיתות עם אף אחד, אני במקום טוב עכשיו וזה מה שחשוב. היו לי גם שנתיים בהפועל חדרה ולמדתי שם המון. כשאתה יוצא ממכבי חיפה לחדרה, שאני באמת מאוד אוהב, זה סוג של ירידה וקיבלתי כאפה בהתחלה. מצד שני, חדרה מועדון משפחתי ודאגו לי מאוד. כל התקופה שהיתה רק חישלה אותי".

פלקושצ'נקו גדל בקריית אתא אחרי שעלה מאוקראינה. אביו, מתאגרף בעברו וחייל בצבא הסובייטי, נהג לעבוד עם בנו במשך שעות על בעיטות לשער, שהפכו עם השנים לסימן ההיכר שלו.

הילדות בשכונה לא פשוטה בקריות חישלה את פלקושצ'נקו, שהתרגש במהלך השיחה הראשונה להוריו וסיפר: "הם רצו את המעבר אפילו יותר ממני. הם יבואו לבקר פה הרבה, ואעשה הכל כדי לעשות אותם מאושרים. זה כיף גדול. ההורים תומכים בי ועושים הכל בשבילי. מבחינתי, הכל שלהם. אני רוצה להגיד להם תודה על הכל".

מקסים פלקושצ'נקו עם מרקו בלבול במכבי חיפה, צילום: מאור אלקסלסי

הונבד בודפשט היא תחנה ראשונה באירופה בדרך לתחנות הבאות?

"קשה לדעת, רק חתמתי. בעזרת השם אעשה פה עונה גדולה, קבוצתית ואישית, ואחר כך נראה לאן הכל יתפתח. אין לי מה לחשוב עכשיו על העתיד".

מקסים פלקושצ'נקו. זה הזמן שלו, צילום: אלן שיבר

המועדון סיים במקום התשיעי בעונה שעברה, אבל זכה ב־14 אליפויות, אמרו לך מה הציפיות?

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

"הציפיות שלי ושל המועדון זהות - לסיים כמה שיותר גבוה, לקחת אליפות וגביע. אני מאמין שזה אפשרי, אבל הם מאמינים לא פחות ממני".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר