כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
הון של ששה מיליארד דולר

מיליארדר רוסי זועם על הטלת סנקציות ותובע את שרת החוץ

שרת החוץ של אוסטרליה נתבעת על ידי אוליגרך רוסי בשל סנקציות שהטילה ממשלתה עליו. עורך דינו אמר כי מרשו "אינו עונה על ההגדרה של אדם שצריך להיות ברשימת הסנקציות" וכי "אסור להטיל עליו את הסנקציות שהוטלו על ידי ממשלת אוסטרליה"

מיליארדר רוסי זועם על הטלת סנקציות ותובע את שרת החוץ
המלחמה באוקראינה: אילוסטרציה צילום: Pixabay

המיליארדר הרוסי אלכסנדר אברמוב פתח בהליכים משפטיים נגד שרת החוץ של אוסטרליה, וביקש להסירו מרשימת האנשים שהממשלה האוסטרלית הטילה עליהם סנקציות בשל הפלישה הרוסית לאוקראינה.

המיליארדר הרוסי אלכסנדר אברמוב, מתגורר בשוויץ עם הון המוערך ביותר מ-6 מיליארד דולר מתעשיית הפלדה הרוסית. הוא בין אנשי עסקים, צבא ופוליטיקה שאוסטרליה הטילה עליהם סנקציות באפריל האחרון. עכשיו הוא תובע את אוסטרליה על כך. עורך דינו, סטיוארט לויט, אמר ל'גארדיאן' שמרשו "אינו עונה על ההגדרה של אדם שצריך להיות ברשימת הסנקציות".

"מר אברמוב אינו בקטגוריה של אדם שיש לו את ההשפעה הנדרשת. הוא איש עסקים, איש עסקים מצליח, אבל הוא לא אדם שצריך לתקוף אותו בסנקציות" אמר לויט. "הוא לא מישהו שנתן סיוע לממשלת רוסיה במונחים של קידום מטרות המלחמה של רוסיה, הוא למעשה אזרח פרטי, שחי מחוץ לרוסיה, מנהל עסקים ואסור להטיל עליו סנקציות שהוטלו על ידי ממשלת אוסטרליה".

לויט אמר שהסנקציות ימנעו מהלקוח שלו לבצע עסקאות או לבקר באוסטרליה. עם זאת, הוא אמר שלא הייתה לזה השפעה מיידית מכיוון שאברמוב אינו מתגורר או מקיים עסקאות באוסטרליה.

"אבל עם זאת, הוא לא יכול לראות שום הצדקה להימצאות ברשימת סנקציות, שפרסמה ממשלת אוסטרליה", אמר לויט. למרות שאין לו אינטרסים עסקיים באוסטרליה, אברמוב מחזיק בנכס בניו זילנד הכולל אחוזה במפרץ הלנה בשווי עשרות מיליוני דולרים.

התביעה שלו נגד שרת החוץ, פני וונג, הוגשה ביום חמישי לבית המשפט הפדרלי באוסטרליה. קודמתה של וונג לתפקיד השרה, מאריס פיין, חתמה על מסמך הטלת הסנקציות בתחילת אפריל.

מלחמת אוקראינה רוסיה אוסטרליה אוליגרך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד