גורם ביטחוני: נבלמו כבר כמה ניסיונות פיגוע, האיראנים יודעים לזהות מי ישראלי ומי לא
 

גורם ביטחוני חשף היום (שבת) כי הפעולה האיראנית באיסטנבול כבר החלה ומדובר באירוע מתגלגל שמנסים לעצור אותו עכשיו. לפי הגורם, מדובר ב"אירוע רציני מאוד שקשה לשים עליו היד", על אף שיתוף הפעולה ההדוק בין כוחות הביטחון הישראליים לאלו של טורקיה.

הגורם מסר כי כמה ניסיונות לבצע פיגוע באיסטנבול כבר נבלמו, אך הבהיר כי החוליות האיראניות שנמצאות בשטח יודעות על הישראלים שנמצאים במלונות העיר, וכי הם יודעים לזהות מי ישראלי ומי לא. לדברי אותו גורם, המטרה של איראן היא לפגוע בישראלים באשר הם – כאשר הפרמטר היחיד שהופך אדם למטרה הוא היותו ישראלי. 

 

איראן מאיימת על נופשים ישראלים בטורקיה (צילום: AP/123RF)
התראה חמה לפיגוע ביממה הקרובה, ארכיון | צילום: AP/123RF

אתמול הוחמרה אזהרת המסע לטורקיה בעקבות מידע חדש שהתקבל במערכת הביטחון, המצביע על כך שאיראן מתכוונת להוציא פיגוע או מספר פיגועים - כבר במהלך סוף השבוע. בעקבות זאת נתבקשו הישראלים שנותרו באיסטנבול, כ-2,000 לפי ההערכות, לנקוט בכמה אמצעי זהירות נוספים.

בין היתר, ניתנה הוראה לישראלים לא לצאת למסעדות ומקומות בילוי שמוכרים בעיר כאהודים על תיירים מישראל ולהצניע סממנים ישראליים כמו פריטי לבוש ואביזרים נלווים. בכירים ישראלים קראו לישראלים שלא לצאת כלל מחדרי המלון ולחזור לארץ בהקדם האפשרי בשל הסכנה. לכתבה המלאה.


סוף שבוע של אלימות | 7 נרצחו ביומיים: "ירו בהם ללא רחמים" 

עלי ומוחמד פאח'ורי מנצרת נורו למוות ברכבם בין חמישי לשישי, והיום (שבת) גוברת ההערכה שהגיעו למקום אחרי שקבעו להיפגש בו עם גורם לא ידוע. בכפר קרע - שני חשודים הגיעו ברכב, ירו למוות בתושב המקום - ונמלטו. חשד לרצח ברמת גן: גבר ירה למוות בבן 60, הרקע: סכסוך על משמרות הנכד. בשעות הלילה נרצחו שלושה בני אדם בצפון, ואתמול נרצח אדם נוסף באשקלון. 7 נרצחו ביומיים - כל הפרטים על גל הרציחות. לכתבה המלאה.

 

חשד לרצח ברמת גן
מקרי הרצח מרימים ראש. רמת גן, היום

 

רקטה שוגרה מעזה ויורטה ע"י כיפת ברזל, צה"ל תקף ברצועה

אחרי חודשיים - השקט בדרום הופר: אזעקה נשמעה הלילה (בין שישי לשבת) באשקלון ובעוטף עזה. בדובר צה"ל עדכנו כי הופעלה התרעה על ירי רקטות וטילים במרחב העיר אשקלון ובעוטף עזה, וכי זוהה שיגור אחד שבהמשך יורט בידי לוחמי ההגנה האווירית.

בתגובה על הירי צה"ל תקף הבוקר ברצועה. ברשתות החברתיות הפלסטיניות דיווחו על קולות פיצוצים שנשמעו ברצועת עזה בעקבות 'תקיפה ישראלית'. בין האתרים שהופצצו על פי הפלסטינים - בסיס חמאס "סלאח א-דין" ושכונת זיתון שממזרח לעזה.

דובר צה"ל אישר שמטוסי קרב וכלי טיס של חיל האוויר תקפו ברצועת עזה סדנאות לייצור אמצעי לחימה ושלוש עמדות צבאיות של חמאס. אחת המטרות שהופצצו הבוקר היא עמדת חמאס שהוקמה לפני כחודש, מרחק מטרים ספורים מגדר המערכת של היישוב נתיב העשרה. לכתבה המלאה.

בתום מאמצי חילוץ: נקבע מותו של הגבר שטבע בירדן ההררי, אישה חולצה במצב בינוני לאחר שנפלה בבניאס
 

גבר כבן 71 נהרג היום (שבת) לאחר שנפל, נחבל וטבע במי הנהר בירדן הההררי. כוחות חילוץ של יחידת גולן הוזעקו לאזור וקבעו את מותו בשטח, למרות שלמקום הוזנק גם מטוס של יחידה 669 מחיל האוויר. באירוע נוסף בצפון, חילצו אנשי הכיבוי וההצלה של יחידת גולן אישה כבת 70 שנפצעה בינוני לאחר שנפלה, נחבלה וטבעה במי נהר הבניאס. לכתבה המלאה.

זלנסקי מבקר בניקולאייב: "לא נפסיק עד הניצחון"

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי ביקר היום בעיר ניקולאייב שנמצאת בדרום המדינה ושוכנת לחופי הים השחור. בהצהרה שהועברה ממשרדו של זלנסקי נמסר כי הנשיא ביקר בסביבת הבניין הממשלתי שממנו מנוהל מחוז ניקולאייב, בניין שנהרס כתוצאה מהפגזה רוסית בחודש מרץ. במסר ששיגר לעמוד הטלגרם שלו בעת הביקור כתב זלנסקי: "מחוז ניקולאייב שלנו. מפגש בנושאים מחוזיים חשובים. דנו במצב הכלכלה, בשיקום אספקת המים וכן בחקלאות המקומית. התייחסנו לאיומים שמגיעים מהיבשה ומהים. אנחנו לא מפסיקים לפעול למען הניצחון של אוקראינה". לכתבה המלאה