גורם ביטחוני חשף היום (שבת) כי הפעולה האיראנית באיסטנבול כבר החלה ומדובר באירוע מתגלגל שמנסים לעצור אותו עכשיו. לפי הגורם, מדובר ב"אירוע רציני מאוד שקשה לשים עליו היד", על אף שיתוף הפעולה ההדוק בין כוחות הביטחון הישראליים לאלו של טורקיה.

החשש מפיגוע נגד ישראלים בטורקיה - סיקור N12

הגורם מסר כי כמה ניסיונות לבצע פיגוע באיסטנבול כבר נבלמו, אך הבהיר כי החוליות האיראניות שנמצאות בשטח יודעות על הישראלים שנמצאים במלונות העיר, וכי הם יודעים לזהות מי ישראלי ומי לא. לדברי אותו גורם, המטרה של איראן היא לפגוע בישראלים באשר הם – כאשר הפרמטר היחיד שהופך אדם למטרה הוא היותו ישראלי.

אבטחה באיסטנבול (צילום: חדשות 12)
כוחות אבטחה באיסטנבול, בימים האחרונים | צילום: חדשות 12

אתמול הוחמרה אזהרת המסע לטורקיה בעקבות מידע חדש שהתקבל במערכת הביטחון, המצביע על כך שאיראן מתכוונת להוציא פיגוע או מספר פיגועים - כבר במהלך סוף השבוע. בעקבות זאת נתבקשו הישראלים שנותרו באיסטנבול, כ-2,000 לפי ההערכות, לנקוט בכמה אמצעי זהירות נוספים.

בין היתר, ניתנה הוראה לישראלים לא לצאת למסעדות ומקומות בילוי שמוכרים בעיר כאהודים על תיירים מישראל ולהצניע סממנים ישראליים כמו פריטי לבוש ואביזרים נלווים. בכירים ישראלים קראו לישראלים שלא לצאת כלל מחדרי המלון ולחזור לארץ בהקדם האפשרי בשל הסכנה.

בעקבות אזהרת המסע החמורה לאיסטנבול והערכת המצב, גורם מדיני בכיר ביקר בחריפות את הישראלים שמתעקשים לשהות בטורקיה וטען: "שהייה באיסטנבול משולה להתגרות בגורל. אם היה אפשר לשתף את כל התמונה המבצעית, היו בורחים ממנה כמו מאש". גורם נוסף הבהיר כי "פגיעה בישראלים לא תעבור בשקט מצד ישראל".

למרות ההתרעות הממוקדות ולמרות המאמצים הישראליים, לא נרשמת היענות מרקיעת שחקים בקרב הישראלים, שממשיכים לטוס לאיסטנבול. גם הבוקר המשיכו להמריא טיסות עמוסות לעיר הטורקית האהובה, כאשר לפי נתוני רשות שדות התעופה כ-240 אלף ישראלים צפויים לצאת במהלך חודש יוני לאיסטנבול, כולל נוסעים בטיסות קונקשן.