תקיפת צה"ל ברצועה - וטענות התושבים בעוטף: תושבי נתיב העשרה תקפו הבוקר (שבת) את התנהלות צה"ל, לאחר שהם התריעו על הקמת עמדת חמאס לפני כחודש מול בתי היישוב – והצבא דחה את טענותיהם. בחודש מאי האחרון פרסמנו כי תושבי המושב חששו שחמאס ירה בהם מהעמדה, אך בצה"ל דחו את טענות התושבים והשיבו שהעמדה רחוקה.

לפנות בוקר, יותר מחודש אחרי תלונות התושבים, העמדה הותקפה – אך לא הושמדה והיא עדיין עומדת מול בתי היישוב. "עושים מאתנו צחוק? הרי חמאס יתקנו את הנזק בתוך חמש דקות, ושוב נהיה ברווזים במטווח", הבהירו תושבים. "העמדה הזאת ממש מעל הבתים שלנו".

עמדת חמאס לפני ואחרי תקיפת צה"ל (צילום: אמנון זיו)
"עושים מאתנו צחוק?". עמדת חמאס - לפני ואחרי תקיפת צה"ל | צילום: אמנון זיו

בשעות הבוקר דיווחו תושבים בנתיב העשרה על שמיעת קולות ירי מקלעים מכיוון רצועת עזה, וכוחות צה"ל ערכו סריקות במרחב. לא ניתנו הנחיות מיוחדות מפיקוד העורף. "החמאס בנה בשקל וחצי עמדה מעל חומת המיליונים של ישראל מול נתיב העשרה, עמדת תצפית לתוך המושב, אחרי חצי שנה צה"ל 'מוצא הזדמנות' ומוריד את העמדה...", אמר תושב אחר. "מה שהיה חייב לקרות בשנייה הראשונה הפך להיות 'מטרה' ליום המיוחל".

"אחרי שתי הפצצות מאוד יקרות העמדה עוד חצי עומדת, ופה נכנסת השאלה: האם חמאס יבנה מחדש את העמדה או שישראל תעמוד על שלה והעמדה לא תקום?", תהו תושבים. שעות בודדות לאחר הירי במהלך הלילה לאשקלון, תקף צה"ל שורה של מטרות חמאס ברצועה.

דובר צה"ל מסר כי מטוסי קרב וכלי טיס של חיל האוויר תקפו ברצועת עזה סדנאות לייצור אמצעי לחימה ושלוש עמדות צבאיות של חמאס. אחת המטרות שהופצצו היא עמדת חמאס שהוקמה לפני כחודש, סמוך ליישוב נתיב העשרה. "אחרי שזלזלו בנו וטענו שהכול בסדר והעמדה הזאת לא מסכנת אותנו, הבוקר כנראה שהחליטו שהעמדה הזאת פתאום כן מסוכנת ותקפו אותה", אמר בזעם תושב המקום. "טוב שהפציצו, אבל למה לא השמידו אותה? עשו לה נזק קטן וזהו. היא עדיין עומדת".