יום שלישי, 21.05.2024 שעה 22:39
לוח תוצאות
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
8225-7335מכבי ת"א1
7426-7535מכבי חיפה2
6136-5435הפועל ב"ש3
5647-4635הפועל חיפה4
4442-3835מכבי בני ריינה5
4145-3535בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4339-3833הפועל ירושלים1
4057-4433מכבי פ"ת2
3848-3633מכבי נתניה3
3745-2933מ.ס אשדוד4
3640-4533בית"ר ירושלים5
3649-2833הפועל חדרה6
3351-3533הפועל ת"א7
2451-2533הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • בני סכנין
  • שבת, 25/05, 18:30
  • הפועל ב"ש
  • מכבי חיפה
  • שבת, 25/05, 18:30
  • הפועל חיפה
  • מכבי ת"א
  • שבת, 25/05, 18:30
  • מכבי בני ריינה

גולן: מחלקת הנוער לא נופלת מאף מקום באירופה

המנהל המקצועי של מכבי פ"ת, שחוזר לתפקיד אחרי שעמד על הקווים, בראיון ל-ONE: "הליגיונרים שיצאו הם גאווה למדינה". וגם: ירידת הליגה ואיך משתפרים

|
עומר גולן (רדאד ג'בארה)
עומר גולן (רדאד ג'בארה)

בניגוד מוחלט לקבוצה הבוגרת שירדה לליגה הלאומית, מחלקת הנוער של מכבי פתח תקווה הציגה העונה יכולת פשוט נהדרת. קבוצת נערים א' ונערים ב' לקחו אליפות, קבוצת הנוער סיימה כסגנית למ.ס אשדוד ובשאר המחלקה אין קבוצה שלא סיימה בטופ חמש. לא פחות מארבע קבוצות הגיעו העונה לגמר גביע ונדמה שהיד עוד נטויה.

מי שעושים עבודתם נאמנה ובמסירות רבה הם אופיר לוזון וליאור רדלר שנמצאים במועדון מזה שנים ארוכות ועובדים לילות כימים על מנת להביא להצלחות במחלקה, להוציא ממנה שמות גדולים ולהביא אותה לכדי המחלקה הצעירה הטובה והאיכותית שיש בכדורגל הישראלי. 

אחרי שפרש ב-13 במרץ 2014, עומר גולן, אחד מהשחקנים הכי גדולים של מכבי פ”ת אי פעם, קיבל את תפקיד המנהל הספורטיבי של המועדון ובהמשך מונה אף להיות מנכ"ל הקבוצה. גולן, כמובן, שימש בלא מעט תפקידים אחרי פרישתו במועדון וכזכור בעונה החולפת היה מחליפו של ניר קלינגר על הקווים בקבוצה הבוגרת. כשהוא מסתכל על המחלקה הצעירה במועדון הוא רואה את עתיד הכדורגל הישראלי. ההוכחה שאין עוררין עליה היא הליגיונרים שיצאו מהמועדון אל הקבוצות האירופאיות ועשו, ואף ממשיכים לעשות, חיל.

עומר גולן (חגי מיכאלי)עומר גולן (חגי מיכאלי)

"ליאל עבדה ומנור סולומון הם גאווה למכבי פתח תקווה ולכל מדינת ישראל. הכדורגל הישראלי מתפתח ואנחנו גאים להיות אלו שעומדים בפרונט ומסתכלים על החניכים שלנו, שגדלו בבית שלנו, ומתפתחים ומצליחים ככה", מספר גולן ל-ONE.

עוד אמר: "אפשר להוסיף אליהם את תאי בריבו, בן ה-24, המשחק בוולפסברגר שבאוסטריה, ככה שכיף לראות אותם בנבחרת, כיף לראות אותם מצליחים במקומות שבהם נמצאים. אנחנו עוקבים אחר השלושה מרחוק, אבל מרגישים שהם קרובים מתמיד. מחלקת הנוער שלנו מקבלת לא מעט פניות בעקבות הצלחתם של כל השחקנים הללו. זה עושה לנו שירות אדיר. רואים שיש פה עבודה דקדקנית ומקצוענית. הדבר שהכי מאפיין אותנו, כמכבי פתח תקווה, הוא לא לפחד לתת להם במה בגיל כל כך צעיר, עוד לפני שהם יוצאים החוצה".

“למי שזוכר, ליאל עבדה שיחק בבוגרים כבר בגיל 17 ומנור סולומון עלה לבוגרת בגיל 17 וחצי. זאת אומרת שהם היו שחקני נוער ולא פחדנו לתת להם לשחק. זה מה שמאוד מושך את הילדים אלינו. הם רואים שמי שמאוד טוב, לא מסתכלים על תעודת הזהות שלו, ופשוט משחק. מבחינתי, זו הגדולה של מחלקת הנוער יחד עם הבוגרים. אין לנו את הפחד לתת לצעירים הללו את הצ'אנס. בסופו של דבר, זה תלוי בהם. מי שיהיה טוב, יקבל את הצ'אנס הנוסף. מי שלא, חוזר לנוער ומתפתח יותר לאט, אבל מקבלים את הקרדיט די מהר".

מנור סולומון (ראובן שוורץ)מנור סולומון (ראובן שוורץ)

היו לא מעט הישגים במחלקת הנוער העונה. מה הסיכום שלך?
“הייתה עונה מצוינת, לפחות מנקודת המבט שלי. זה היה מעבר למצופה, אליפויות בנערים א' ו-ב', הרבה השבחת שחקנים שהגיעו אלינו מבחוץ, אפילו קבוצת הנוער עשתה עונה מדהימה, למרות שהתפספס לה במחזורים האחרונים, למרות שלא לזכות בתואר כזה או אחר, זה לא כזה מעניין אותנו כרגע, מה שחשוב לנו הוא ששחקני הנוער שלנו יהיו חוד החנית בקבוצת הבוגרים, ומבחינתנו הייתה זאת עונה מטורפת ואני בטוח שנראה התוצאות בשנים הקרובות. זה היה מעבר למצופה".

מה אפשר היה להוסיף למכבי פ”ת בכדי להיות בטופ?
"קודם כל, מי שמנהל את המחלקה זה ליאור רדלר, שהוא במועדון הזה כבר יותר מ-30 שנים, ומי שמנהל אותה גם מקצועית וגם ניהולית זה אופיר לוזון, שגם לו יש לא מעט שנים במועדון הזה. כלומר, מי שנמצא במועדון הזה מכיר היטב את ה-DNA שלנו. אני חושב שהם אנשי מקצוע מדהימים, שלא תראו במועדון אחר. הם נמצאים בכל זמן ובכל מקום. יחד עם זאת, אני לא חושב שאנחנו חכמים גדולים, ויודעים הכול. אנחנו כל הזמן שולחים מאמנים להשתלמויות בחוץ, וגם אנחנו, כצוות מקצועי-ניהולי, מסתכלים כלפי חוץ, איך אנחנו מתפתחים ומתקדמים. לא מזמן רוב המועדון עשה השתלמות בפורטוגל, לראות הדברים החדשים שהם מביאים".

עומר גולן (שחר גרוס)עומר גולן (שחר גרוס)

גולן הוסיף: "הכוח שלנו טמון בזה שאופיר וליאור יודעים לבחור את הדמויות הנכונות שיעמדו על הקווים. את האנשים המקצועיים והצוות הניהול. האיכות של מכבי פתח תקווה מחלחלת לכולם. אנחנו תמיד לומדים, מנסים וטועים. זו הגדולה של המועדון הזה, שאנחנו לא מתביישים ללמוד ולטעות על הדרך אם צריך. אני יכול להגיד שבשנתיים האחרונות אפשר למצוא במכבי פ”ת הכל. אם זה מאמן כושר ומאמן שוערים צמודים לכל קבוצה ועד פסיכולוג ספורט ותזונאי. אנחנו תמיד מוסיפים עוד ועוד דברים, בהתאם להתפתחויות שקורים בעולם. אנחנו אף פעם לא נשארים מאחור. מבחינת תנאים, אנחנו לא נופלים מאף מועדון באירופה, ואנחנו מאוד מתגאים על כך".

עם כל ההשקעה האדירה שיש במחלקת הנוער, במקום כלשהו מכבי פ”ת הבוגרת נשכחה מאחור. בכל זאת, ירדה לליגה הלאומית.
"אין ספק שזה לא נעים, בטח כשאתה מוציא ליגיונרים החוצה ובטח כשיש לך מחלקת נוער ברמה כל כך גבוהה. יש לפעמים נפילות. כשאתה מוותר על מספר שחקנים בבת אחת שעשו עונה טובה בשנה שעברה, אז ההשלמה של השחקנים לקבוצה לא מתמיד מצליחה, ואני חושב שהחיבור בתחילת השנה לא היה טוב והסגל היה פחות טוב ואין ספק שנכנסנו לכדור שלג. אנחנו משתדלים ללמוד מהטעויות שלנו, אבל לא תמיד יכולים להגיב בזמן אמת. זה כואב וחבל, כי מועדון כמו מכבי פ”ת צריך להיות הרבה יותר חזק ולהיות בליגת העל, אבל את הנעשה אין להשיב ואנחנו עדיין מעכלים את שקרה. רוצים להחזיר כבר העונה את הקבוצה למקומה הטבעי. נעבוד על הטעויות שלנו כבר בקיץ הזה וננסה שלא יחזרו בעתיד".

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */