כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
"הם חייבים לנקום"

ראש אמ"ן לשעבר: "איראנים בתחושת השפלה"

בתגובה לפרסום ההנחיות החריגות של המל"ל לישראלים שבחרו לשהות בטורקיה על אף הסכנה, ראש אמ"ן לשעבר עמוס ידלין אומר כי רק אנשים ללא היגיון ישארו שם: "מי שייסע לטורקיה אלו אנשים שאומרים 'לי זה לא יקרה'". על הסיבה שאיראן רוצה לפגוע: "הם חייבים לעשות משהו כדי לנקום ובשביל להרתיע את ישראל"

ראש אמ"ן לשעבר: "איראנים בתחושת השפלה"
אילוסטרציה צילום: unsplash

אלוף (מיל') עמוס ידלין, ראש אמ"ן לשעבר וחוקר בכיר באוניברסיטת הרווארד, אומר הבוקר (שישי) כי הסיבה שאיראן רוצה לפגוע בטורקיה היא כי הם בתחושת השפלה ורוצים להרתיע.

ידלין הגיב בראיון לרדיו 103FM להנחיות החריגות שפרסם המל"ל לישראלים שבחרו להישאר בטורקיה, למרות אזהרת המסע החמורה לכניסת ישראלים בטורקיה בעקבות חשש מפיגוע איראני.

"לישראל יש מודיעין טוב, ועל בסיס המודיעין הזה ניתנה אזהרת המסע, אנחנו פחות או יותר במגע עם חוליות הטרור. ישראלי שפועל על פי ההיגיון לא ייסע לטורקיה בימים אלה. מי שייסע לטורקיה אלו אנשים שאומרים 'לי זה לא יקרה'", אמר. 

הוא העריך כי הסיבה שהאיראנים רוצים לפעול היא כדי להרתיע: "האיראנים בתחושת השפלה וחדירות, ובתחושה שהם חייבים לעשות משהו כדי לנקום ובשביל להרתיע את ישראל במה שהם רואים כמסע לפגוע במדענים ובבכירים שלהם". 

עמוס ידלין איראן טורקיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד