למרות התורים הארוכים בנתב"ג - הישראלים מעדיפים לטוס לחו"ל מאשר לנפוש בארץ | צילום: יוסי זליגר

טסים בקרוב? כך תקצרו את ההמתנה בנתב"ג

אם אתם מוכנים לשלם עבור קיצור התורים, ב-170 דולרים תקבלו דיילת צמודה שתלווה אתכם לאורך כל התהליך ותזרז אותו • אפשרות נוספת היא לשלוח רק את אחד מבני המשפחה, עם הדרכונים של כולם, והוא יעמוד בתור בזמן שהשאר יוכלו לשבת בצד או לאכול במסעדות

העומסים הכבדים בנמל התעופה בן גוריון ובנמלי תעופה רבים אחרים בעולם הפכו לחלק מתהליך הטיסה לחו"ל, אבל יש גם כמה דרכים לקצר את התורים, להעביר אותם בישיבה ואולי גם להימנע מהם לחלוטין.

תורים מקוצרים - כיצד?

מי שטס מנתב"ג עם מזוודה קטנה שנלקחת למטוס, יכול לבצע צ'ק אין מראש ולעבור בתורים מקוצרים במעבר W בטרמינל 3 או במתחמים C-D בטרמינל 1. כדי ליהנות מהתורים המקוצרים, יש צורך לבצע צ'ק אין מראש באינטרנט.

עומסים בנתב"ג (ארכיון), צילום: יהונתן שאול

נוסעים בטיסות ליעדים מסוימים של אל על יכולים ליהנות מהשירות הזה גם אם הם טסים עם מזוודה. כדי ליהנות מהשירות, יש צורך להגיע יום לפני לטרמינל 1 ולשלוח את המזוודה במסגרת תכנית ה"טרום טיסה" של החברה, נציג אחד למשפחה יכול לשלוח את המזוודות של כולם וכך בעצם, ביום הטיסה ניתן לעבור בתורים המקוצרים.

אחד בשביל כולם

לאחרונה הוחלט בנמל התעופה בן גוריון לאפשר לבן משפחה אחד לעמוד בתור לצ'ק אין עבור כל בני המשפחה הגרעינית, כולל סבא וסבתא. איך זה עובד? אחרי שעוברים את הבידוק הביטחוני, נציג משפחה אחד יכול לעמוד בתור לצ'ק אין עם הדרכונים של כל בני משפחתו וכך בעצם, הם יכולים לשבת באחת מפינות הישיבה בנתב"ג, לשבת באחד מבתי הקפה או לטייל בטרמינל, עד שנציג המשפחה יסיים את תהליך הצ'ק אין עבורם.

פטור מתור

מי שמחזיק בתעודת פטור מתור, יכול להציג אותה עם ההגעה לנתב"ג לאחד מהעובדים במקום וכך בעצם לבקש קיצור תור. בדרך כלל, מי שזכאי לתעודת פטור מתור הם קשישים ובעלי מוגבלויות. גם אם אחד מהעובדים בנמל התעופה יגיד שהוא לא מכיר את קיצור התורים, נסו לברר מול המודיעין או מול עובדים אחרים, מגיע לכם לעבור בתור מקוצר.

תורים בנתב"ג. אם תשלמו תוכלו לקצר, צילום: קוקו

שירות VIP

אם אתם מוכנים לשלם עבור קיצור התורים, יש אפשרות לעשות את זה. 170 דולרים עבור שישה אנשים יקנו עבורכם דייל/ת צמוד/ה שילוו אתכם לאורך התורים בנתב"ג ויעבירו אתכם לראש התור. אם תהיו מוכנים לשלם יותר, כבר תהיו זכאים לשבת בטרקלינים ושם יבצעו את כל תהליך הבידוק והצ'ק אין בעבורכם, בזמן שאתם יושבים בכורסא ושותים קפה. יש מגוון רחב של שירותים במחירים שנעים מ-170 דולרים לשישה אנשים ומגיעים עד 430 דולרים לאדם, תלוי עד כמה בא לכם להתפנק. חשוב לזכור שישנם ביקושים גבוהים מאוד לשירותים המדוברים, כך שמומלץ לקבוע את התורים מראש.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו