4 צפייה בגלריה
דייויד בלאט
דייויד בלאט
דייויד בלאט
(איציק בלניצקי)
אחרי עונה כושלת במיוחד, מכבי תל אביב כבר עובדת הקיץ כדי לתקן את המצב ובינתיים מהלך גדול הגיע הערב (רביעי) כאשר הצהובים מינו את דייויד בלאט כיועץ מקצועי חיצוני למועדון. המאמן המעוטר, שינסה להביא את הפתרונות כדי להחזיר את הקבוצה לדרך המלך, התראיין אחרי חזרתו לצהובים ושיתף.
אהלן דייויד, איך אתה מרגיש? ”אני מרגיש טוב, שמח ומאושר לחזור למכבי תל אביב. התחלתי לעבוד עם אנשים יקרים שהם גם חברים שלי וזאת כדי לעזור למכבי למקום שהיא רוצה להגיע אליו”.
מה מצבך הרפואי? “המחלה שלי קיימת, לא הסתרתי את זה אף פעם. במובנים מסוימים זה משפיע, אבל לא מונע ממני לתפקד או להגיע למקומות שאני רוצה להגיע אליהם. יותר איטי ויותר מוגבל ממה שהייתי פעם״.
איך נוצר הקשר לחזרה למכבי? “אף פעם לא איבדתי קשר עם אנשי מכבי. מאז שעזבתי דיברנו יותר או פחות, אבל תמיד שמרנו על קשר. אנשים שהם חברים שלי”.
4 צפייה בגלריה
סקוטי ווילבקין מול סנדי כהן
סקוטי ווילבקין מול סנדי כהן
סקוטי ווילבקין מול סנדי כהן
(איציק בלניצקי)
מתי פנו אלייך? “למעשה בשבוע האחרון. בימים האחרונים התחלנו לדבר והעניינים נסגרו סופית רק לאחרונה והתחלנו לעבוד ביחד”.
איך זה הולך לעבוד יחד עם ניקולה וויצ’יץ’? “יש כמובן את ניקולה, אבי אבן, אותי והמאמן המיועד שביחד ניקח החלטות מקצועיות טובות בשביל המועדון והקהל במסגרת האתגרים והתחרות איתה אנחנו מתמודדים. אני רואה את הרצון מצד ההנהלה לעשות בדיוק כך אחרי כמה שנים לא קלות. נוכל לראות תקציב יותר טוב והזדמנויות טובות יותר שנותנים לנו לבנות קבוצה חזקה וטובה. ההחלטות שנעשה בכל מה שקשור למאמן ולשחקנים זה המחויבות והמצוינות, הרצון לייצג את הקבוצה הכי טובה ותחרותית שאפשר”.
איפה אתה רואה את מצב הסגל? “שום דבר עדיין לא נסגר בנוגע לשחקן כזה או אחר. בשבועות הקרובים נוכל להגיד מה קורה ומה יקרה, לא נשים את העגלה לפני הסוס. להגיע בראש צלול עם תוכנית איך אנחנו כקבוצה צריכים שהשלם יהיה יותר מסך החלקים הבודדים”.
4 צפייה בגלריה
דייויד בלאט
דייויד בלאט
דייויד בלאט
(איציק בלניצקי)
המאמן יהיה עודד קטש כן? “עדיין לא מדברים על זה, כשזה יקרה כן אשמח לדבר בנושא הזה בצורה מורחבת יותר”.
איפה היו הבעיות של מכבי עד היום? “בהרבה דברים בחיים צריך לעבוד חכם ונכון יותר על מנת להוציא יותר, לא מבטיחים דברים רק עם דבר אחד, כל החלקים צריכים להיות קשורים אחד לשני באופן שקול על מנת להוציא את המקסימום. עשינו את זה אפילו בשנים שהקבוצה הייתה פחות טובה. בכל הקשור לשחקנים ולמאמנים. היו גם דברים פחות טובים, צריך לעמוד מול זה באופן ישר. אני מקווה שכולנו נדע לעשות את זה ובצורה הכי מקצועית, בצורה שבא המערכת והקהל יהיו גאים”.
מה ההבדל בינך לבין מנהל מקצועי? “יש הבדלים לא מעטים, אבל הכי חשוב שאני בדרך שלי כיועץ יידע לעזור ולתרום להפוך את כולם להכי טובים בתפקיד שלהם וגם להפך, שאני אתרום כמה שאני יכול. מקווה שנדע לעשות את זה ואעשה את זה מכל הלב”.
מה בנוגע לבחירת השחקנים? “הסמכות היא של המאמן קודם כל והמנהל המקצועי והסקאוטר הראשי, כך שנוכל לקחת החלטות נכונות ולבנות קבוצה בדרך הכי טובה שאפשר”.
4 צפייה בגלריה
ניקולה וויצ'יץ'
ניקולה וויצ'יץ'
ניקולה וויצ'יץ'
(איציק בלניצקי)
מה היה עם צ’אבי פסקוואל? “התנהל משא ומתן אמיתי עם פסקוואל שבסוף אחרי ניסיון אמיתי לא צלח, זה קורה, חלק מהביזנס. לא כל פעם שמשהו לא מצליח זה לא אומר שההחלטה שתתקבל היא פחות טובה. היה ניסיון לעשות את המהלך, ממשיכים הלאה ונעשה לא פחות ממה שחשבנו בהתחלה”.
האם תעשה את השינוי במכבי? “אני לא אעשה שינוי לבד, זה יחד עם הצוות וההנהלה שיש. חייבים לעשות שינוי מסוים, מקווה שהניסיון והידע שלי כך אוכל לעזור בכיוונים האלה”.
האם זו למעשה מהפכה במכבי? “אני לא יודע אם באמת לקרוא לזה מהפכה, הייתי קורא לזה תוכנית לחיזוק הקבוצה. גם מקצועית, תדמיתית, חברתית וגם מבחינה מחויבות ומצוינות שאנחנו רוצים להראות לאנשים במועדון וכמובן לקהל שלנו”.