ארגון הבריאות העולמי: "ועדת חירום" תוקם כדי להילחם בהתפרצות אבעבועות הקוף

הוועדה, שתוקם על מנת לדון באפשרות של הכרזה על "אירוע חירום לבריאות הציבור בעולם", תתכנס ביום חמישי • מנכ"ל הארגון: "הווירוס מתנהג באופן לא שגרתי לעומת המתכונת המוכרת משנים קודמות"

דגימות מעבדה לבדיקת הימצאות נגיף אבעבועות קוף, צילום: רויטרס

אף שכרגע נראה שנגיף אבעבועות הקוף אינו מתפשט במהירות, ארגון הבריאות העולמי נקט ביום שלישי צעד חריג על רקע העלייה החריגה במקרים לאחרונה. 

הארגון הודיע כי הוא יקים ועדת חירום מיוחדת  על מנת להחליט אם יש להכריז על "מצב חירום לבריאות הציבור שנוגע לכלל העולם".

הפגישה תיערך ביום חמישי הבא. מנכ"ל הארגון טדרוס אדהנום גברייסוס נימק את הסיבות לצעד המדאיג: "אין ספק שהמצב בלתי שגרתי, כי הווירוס מתנהג באופן לא שגרתי לעומת המתכונת המוכרת משנים קודמות. הוא משפיע על עוד ועוד מדינות ואני מאמין שצריך תגובה מתואמת בגלל ההתפשטות הגיאוגרפית שלו." 

הוא הדגיש כי הסיבה לכינוס המיוחד הוא משום שעדיף עכשיו מאשר לחכות "עד שהמצב ייצא מכלל שליטה". הקמת ועדה מיוחדת, שנקראת ועדת חירום, היא צעד חריג ונועדה לטפל בהתפרצויות בלתי מתוכננות. היום קיימות ועדות חירום רק לנגיף הקורונה ולנגיף הפוליו. בעבר היו ועדות חירום כדי להתמודד עם וירוסים אחרים שהתפרצו, כולל אבולה.

כרגע מוכרים מעל 1,600 מקרים של אבעבועות קוף ב-32 מדינות, ויש עוד כ-1,500 מקרים חשודים. מספר מקרי התמותה של הנגיף עומד על 72, אך רק במדינות שבהן בדרך כלל הוא מתפרץ, כלומר במערב ומרכז אפריקה. עד כה לא היו מקרי תמותה מדווחים  מחוץ לאזור הזה, אך יש חשד שהיו כאלו בברזיל לאחרונה. נכון לעכשיו, ארגון הבריאות העולמי לא ממליץ על מבצעי חיסון לכלל האוכלוסייה. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר