התמונות מוכיחות: קים קרדשיאן הרסה את השמלה האייקונית של מרילין מונרו

לאירוע המט גאלה, הידוענית המצליחה לבשה שמלה אייקונית שכדי להיכנס אליה היא ירדה שבעה קילוגרמים ממשקלה • התמונות מוכיחות כי אכן נגרם נזק לשמלה

קרדשיאן, צילום: רויטרס

לפני כחודש קים קרדשיאן הצליחה לעורר סערה כשבחרה ללבוש למט גאלה את השמלה האייקונית של מרילין מונרו משנת 1962 מחגיגות יום ההולדת של הנשיא קנדי.

מלבד העובדה שקרדשיאן הודתה שירדה כשבעה קילוגרמים בשלושה שבועות כדי להצליח לדחוס את קימוריה המפורסמים לתוך השמלה הצמודה, רבים תקפו אותה על עצם התעוזה שבלבישת שמלה אייקונית כל כך. היו אנשים שאף ראו בכך עזות מצח, וזעמו על מי שנתן ידו למה שהם כינו מחדל תרבותי והיסטורי.

קרדשיאן, צילום: AP

אחרי שהיה נדמה שהסערה סביב השמלה שכחה מעט, הזעם על קרדשיאן התעורר לתחיה שוב בימים האחרונים, כשלפי דיווחים ברשת, הדאגה המקורית של רבים על כך שבעצם הלבישה של השמלה והשינויים שהיה צריך לבצע בהם כדי לאפשר לקרדשיאן להתהלך בה, אכן גרמו לנזקים.

עמוד האינסטגרם Marilyn Monroe Collection המונה כ-75.3 אלף עוקבים, פרסם אתמול (שני) שתי תמונות של השמלה זו לצד זו: האחת של השמלה המקורית והשנייה המציגה כביכול את השמלה לאחר שקרדשיאן לבשה אותה. לפי הדיווחים, קריסטלים שהיו במקור נעלמו (נקרעו או נפלו) ואחרים תלויים על בלימה, כשבתמונות נראה בבירור גם נזק לבד הדהוי והמתוח עד הקצה כשגם הרוכסן במצב לא טוב.

     

View this post on Instagram

           

A post shared by Diet Prada ™ (@diet_prada)

"יופי של דרך לשמר את שלמות השמלה, זה היה שווה את זה?", נכתב בזעם מעורב בציניות בפוסט בעמוד עם תיוג למוזיאון ריפלי שרכש את השמלה במכירה פומבית ב-2016, כשעשרות גולשים בעמוד וברשת הביעו זעם על ההרס וטענו כי מדובר במחדל, בצע כסף וזלזול בפריט בעל חשיבות היסטורית ותרבותית.

אם להסתמך על דבריה של קרדשיאן עצמה בראיונות שהעניקה לתקשורת בשיאה של דרמת השמלה, הנזק לשמלה לא אמור להפתיע. קרדשיאן אומנם הצליחה להשתחל לשמלה, אך לא ניתן היה לרכוס אותה מאחור, ולכן היא התהלכה על השטיח האדום כששל פרווה מכסה את האזור החשוף מאחור.

"מדדתי אותה והיא לא עלתה עליי", הודתה. "זה היה אתגר בשבילי. כמו תפקיד שהייתי נחושה להצליח למלא, הייתי חייבת להצליח להיכנס אליה".

השמלה נרכשה על ידי מוזיאון ריפלי בשנת 2016 עבור 4.8 מיליון דולר. לאחר חישוב מיסים ועלויות, שוויה הוערך בכחמישה מיליון דולרים. "זו השמלה היקרה ביותר שנמכרה במכירה פומבית", מסרו גורמים במוזיאון על פריט האופנה ההיסטורי ששוויו מוערך היום ביותר מ-10 מיליון דולר.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר