גירסת הדפסה        
   
קבוצות דיון סקופים נושא #748171 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 748171
JCPA2017 לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 14.9.17
2261 הודעות, 30 מדרגים, 59 נקודות.  ראה משוב
יום שלישי ט''ו בסיון תשפ''ב    12:23   14.06.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

המשטר באיראן נגד הסרט ''העכביש הקדוש''  

 
  
הסרט "העכביש הקדוש" (Holy Spider) שהוקרן בפסטיבל הסרטים של קאן, ועוסק ברוצח סדרתי ("רוצח העכביש"), שרצח 16 נשים במשהד ב-2001 , עורר את זעמם של השמרנים באיראן וגרר גל תגובות רחב של גולשים ברשתות החברתיות באיראן.

השחקנית האיראני המתגוררת בצרפת זהרא (זר) אמיראבראהימי  Zahra (" Zar") Amir-Ebrahimi זכתה בפרס השחקנית הטובה ביותר על תפקידה כעיתונאית שסייעה בלכידת הרוצח. את הסרט ביים האיראני ממוצא דני עלי עבאסי.


השמרנים גינו את הפרס שהוענק לשחקנית והגדירו אותו כניסיון "לפצוע את המוסלמים השיעים ולפגוע באמונותיהם" . המניע של הרוצח הסדרתי היה ניסיון לבער את נגע הזנות מרחובות משהד. במקביל, ארגון הקולנוע של איראן והמשרד לכוונה אסלאמית , גינו את פסטיבל קאן "המקבל הוראות ממשלת צרפת" בשל הקרנת הסרט "הפוליטי והאנטי-איראני". כמו כן נטען, כי "צבועים (כינוי לארגון האופוזיציה המג'האדין ח'לק ) להם קשרים עם המעצמות העולמיות הצליחו לחדור לאירועי תרבות, דוגמת פסטיבל קאן ולכפות את דעתם הפוליטית על אירועים כאלה תוך שחיקת ערכם האומנותי".

ההודעה שפרסם הארגון הגדירה את הסרט כ"חלש ודמיוני פרי מוחו הקודח של במאי מבולבל ממוצא דני", שהציג את העם והחברה באיראן בצורה מעוותת ומעליבה". ההודעה קראה גם לצרפת ולפסטיבל לקחת אחריות ולהתחשב ברגשותיהם הפגועים של מיליוני מוסלמים שיעים בעולם "ולהסיר את הכתם התרבותי מהרקורד המקצועי שלהם" ואיימה בנקיטת צעדים משפטיים.

מקור https://twitter.com/Lady_Kesinger/status/1531534271764213760

בעיתונות האיראנית נשמעו קריאות לפגוע ביוצרי הסרט ובאחראים להקרנתו. העיתון "כיהאן" כתב כי "הגינויים הרבים לא יביאו מזור ללבבות האנשים ויש להעניש את האנשים הקשורים לסרט. "כיהאן" טען כי הסרט הופק בסיוע ארבע מדינות בתקציב גדול והבמאי עבאסי זכה לסיוע מצד שני  יהודים בעלי זהות ציונית Sol Bondy Jacob Jarek ולכן בחר לעסוק בהרס החברה האיראנית במקום ברוצח הסדרתי" . שר התרבות וההכוונה האסלאמית מחמד מהדי אסמאעילי,  אמר כי טהראן תעניש את כל מי שהיה מעורב ביצירת הסרט, שהופק בסיוע "הלוביים-הציוניים-היהודיים"

מחמד אימאני ב"איראן אונליין" כתב כי "המערב תמיד תמך בקבוצות טרור לערעור היציבות באיראן" וממשיך להתנכל לעם האיראני בצורות שונות מתמיכה בצדאם ועד סנקציות. גם הוא מתייחס למוצאם היהודי של חלק מהמפיקים ומשתמש בתמונות של המסגד ע"ש אמאם רצ'א במשהד כדי לתאר רוצחים סדרתיים וכעילה לתיאור החברה האיראנית כרצחנית". הוא קובע כי "המאפיה התרבותית של נאט"ו מנסה באמצעות פסטיבלים (כמו קאן) להעליב ולתייג חברה שלמה הנלחמת נגד סנקציות וטרור  את באמצעות תאורה כחברה רצחנית".


מספר גולשים הגדירו את הסרט אנטי-איראני ואנטי- אסלאמי והזהירו כי הוא יכול אף לגרום להחמרת הסנקציות נגד העם האיראני ואף לאיראנופוביה ואסלאמופוביה. לגבי זכייתה של זהרא בפרס השחקנית הטובה ביותר היו דעות חלוקות חלק מהגולשים הזכירו שערוריות סקס מ-2004  בהן הייתה מעורבות הזוכה, שככבה אז בסדרה הפולחן האיראנית נרג'ס ("Narges") פרסום הקלטת הלוהטת עורר סערה ציבורית באיראן ואנשי דת הגדירו אותה "בושה לאומית".

התובע הכללי אז  קרבאנעלי דרי נג'פ-אבאדי (Ghorbanali Dorri-Najafabadi), אף קרא לסקול אותה. מכל מקום, חלק מהביקורת של הגולשים על השמרנים היה שהם מתחו ביקורת על הסרט מבלי שצפו.

מנגד השחקנית האיראנית המפורסמת גלשיפתה פראהאני (Golshifteh Farahani) הביעה תמיכה ב"זאר" ואמרה כי "המשטר האיראני רוצה שנעלם...לא רק שלא נעלמנו...יום ולילה אנו מפריעים לחלומותיהם, יתכן כי אין אנו יכולים לגרום להם להתעורר אך לפחות אנו טורדים את מנוחת הצהרים שלהם...אנו קיימים באופן מופלא ובכבוד". סיד מחמד עלי אבטחי  (Mohammad Ali Abtahi), ששמש סגנו של הנשיא מחמד ח'אתמי, ונחשב לפעיל רפורמיסטי חשוב שאף נעצר לאחר גל המחאות ב-2009 אמר, כי "זהרא הוכיחה כי אם אתה חוטף מכה מהחיים, אתה קם על רגלך ומגיע לשיא". ברכה שלוחה לך (זהרא) ולכל אדם שמך אך חזור לעמוד איתן".

מאבקה של איראן בסרט הוא חלק מפעילותה המתמשכת נגד מה שהיא מגדירה המלחמה הרכה שמנהל המערב נגדה כחלק מ"מתקפה תרבותית" נמשכת נגד המשטר, העם והחברה באיראן בניסיון להחליש את המהפכה האסלאמי. איראן משקיעה מאמצים הסברתיים עצומים להילחם במגמה זו ובמאפייניה – בקולנוע, בשידורי הרדיו והטלוויזיה בשפה הפרסית ואף משקיע רבות בתחום הסייבר להילחם  בתופעה. המשטר רואה במגמה זו חלק מניסיונות המערב לערער את יציבות והמשטר ולהחלישו מורלי באמצעות השחרתו בעיני העם האיראני והצגת המשטר כרודני, מושחת וככזה שאינו משרת את העם האיראני.

https://jcpa.org.il/article/%d7%94%d7%9e%d7%a9%d7%98%d7%a8-%d7%91%d7%90%d7%99%d7%a8%d7%90%d7%9f-%d7%a0%d7%92%d7%93-%d7%94%d7%a2%d7%9b%d7%91%d7%99%d7%a9-%d7%94%d7%a7%d7%93%d7%95%d7%a9/



              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה         (ניהול: למבזק)        
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד




תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
   
   


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות