כן, אמנם אין לנו נבחרת שנמצאת בצמרת הכדורגל העולמי, אנחנו לא זוכים לראות ממנה הרבה הישגים, אך כשהכל מתחבר זה מדביק מדינה שלמה. בשישי בערב זכינו לראות משחק מרגש שמלא במשמעויות רבות. אולי יש כאלה שהמשחק מול אלבניה יזכיר להם בעתיד דווקא את פרשת המטוס הקטן, יש כאלו שידברו כעת דווקא על נושא מונס דאבור שזה סיפור בפני עצמו, ויש כאלה שדווקא ייקחו מהמשחק את התקווה לבנות פה משהו. עם הניצחון 1:2 קיבלנו הצהרה: הבחורים של אלון חזן נלחמים, ומשאירים חומר נהדר למחשבה.
ראינו פה ושם הברקות גם בעידן האוסטרי, אבל הפעם זה נראה אחרת. אפשר גם לנצח בצורה מרגשת. נכון, ירדנו להפסקה בפיגור של שער, וזה היה נראה בדרך לניצחון אלבני, אך מה שהבחנתי בו לעומת קמפיינים אחרים זה שהפעם יש פה נבחרת ממוקדת יותר שיודעת לנטרל את רעשי הרקע של התקשורת. כך ראיתי גם בתיקו הביתי מול איסלנד, שהייתה לו חשיבות רבה להמשך.

1 צפייה בגלריה
סולומון חוגג
סולומון חוגג
סולומון חוגג
(צילום: עוז מועלם)

אפשר להתגאות בנתונים מהמשחק: הנבחרת בעטה לשער 11 פעמים לעומת עשרה איומים של האלבנים, 3:6 לישראל באיומים למסגרת, 285 מסירות מוצלחות מתוך 370, בסך הכל 77 אחוזי דיוק - טוב יותר מהיריבה. לישראל ולאלבניה היו אחוזי החזקת כדור כמעט זהים, 49:51 לטובתנו. נתונים מעודדים ביותר בהתחשב בכך שעל הנייר אלבניה יותר חזקה ויש לה ייצוג רב בליגות הבכירות ביבשת.
קיבלנו רגיעה בכל מה שנוגע לדאבור, אחרי שאלון חזן החליט להושיב אותו על הספסל. לא חשוב מה הייתה הסיבה לכך, בסופו של דבר זה אולי תרם לנבחרת, כי דאבור שיחק את המשחק שלו ואף הראה יכולת מעודדת. גם לאחר המשחק חזן הקפיד לחזק את החלוץ ואמר שהוא תורם לנבחרת את חלקו למרות המצב הבעייתי וזו סיבת זימונו.
וכמובן, איך אפשר שלא לדבר על איש המשחק, מנור סולומון. למרות שהליגה באוקראינה הופסקה מוקדם לאור המצב, הוא הראה כושר יוצא דופן. ראוי לציין שמנור לא הפסיק להתאמן - וראיתי אותו באימונים אישיים באצטדיון המושבה. הוא מראה חדות ומשמעת רבה וכך צריך. מנור הוא דוגמה ומופת לאיך לשים הכל בצד לטובת הנבחרת ולדעת להמשיך למרות הנסיבות המסובכות. עבודתו הקשה בהחלט השתלמה בסופו של דבר. הוא גם שלח מסר לכל הקבוצה שמתעניינות בו: אסור להם להפסיד אותו, וכל קבוצה אשר ילך אליה תרוויח.
ועכשיו מחכה עוד משחק באיסלנד. אם ניקח נקודות זו תהיה בשורה מאוד טובה של המשכיות.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.