ולדימיר איביץ' עזב את קריית־שלום לפני שנתיים, אחרי שזכה עם מכבי ת"א בשתי אליפויות ברציפות. המאמן הסרבי עבד ארבעה חודשים בווטפורד, אבל בשנה וחצי האחרונות ישב בבית וחיכה להצעה מליגה בכירה. וכשזו לא הגיעה, החזרה שלו ארצה בחוזה לשנתיים היא סוג של ברירת מחדל. אוסקר גרסיה היה היחיד שעשה זאת בעבר, בלי הצלחה. אלה חמש המשימות הבוערות שמחכות לו בקבוצתו החדשה־ישנה.
מחיקת הכתם האירופי. איביץ' היה מאמן הליגה הטוב ביותר של מכבי ת"א, אבל באירופה הוא כשל. בזמן שיורגוס דוניס הוביל מכבי צנועה יותר לשלב הבתים של הליגה האירופית ופטריק ואן לוון עשה זאת בליגה האזורית, איביץ' לא עבר את המוקדמות ואחרי עזיבתו מתח ביקורת על המועדון, שלא היה מוכן כמו שצריך למשחקים באירופה.
2 צפייה בגלריה
איביץ'
איביץ'
איביץ'. חוזר לישראל
(צילום: עוז מועלם)
העבודה עם יצחקי. בשנתיים שלו במועדון, איביץ' היה כל־יכול במכבי ת"א: מנכ"ל, מנהל מקצועי ומאמן. הצגה של איש אחד, שהצליחה לו בגדול. בתקופתו לא היה מנהל מקצועי, וגם לא דמות ניהולית מובהקת אחרי עזיבת בן מנספורד. מעניין יהיה לראות את הדינמיקה שלו עם ברק יצחקי, שהיה אז הרבה פחות דומיננטי בקבלת ההחלטות.
פרויקט גלוך ושיקום גולסה. בשל מגבלות הפייר־פליי, איביץ' נאלץ להסתדר עם תקציבים נמוכים יחסית, אבל הוא ניצל זאת כדי לקדם שחקנים כמו דן גלזר, יונתן כהן ודור פרץ ולשדרג את אלי דסה ואיתי שכטר. הפרויקט הבא של הרס"ר הסרבי צפוי להיות אוסקר גלוך, שבשלהי העונה החולפת הפך לשחקן הרכב אצל מלאדן קרסטאיץ'.
בהיעדר ארסנל שחקנים ישראלים משמעותי, אחד התפקידים החשובים של איביץ' יהיה להחזיר לעניינים את אייל גולסה, השחקן שהוא אהב יותר מכולם בקדנציה הקודמת. הוא יצטרך גם להחליט אם טל בן־חיים, אבי ריקן ושרן ייני ימשיכו בקבוצה, ואם לנסות להשאיר את עדן שמיר, במקרה שלא ימשיך בסטנדרד ליאז'.
2 צפייה בגלריה
אוסקר גלוך
אוסקר גלוך
אוסקר גלוך
(צילום: עוז מועלם)
חיזוק ההגנה. תחת איביץ', ההגנה של מכבי שברה שיא עולמי עם השוער דניאל טננבאום, שבינתיים נדחק לספסל על ידי דניאל פרץ. ההגנה הייתה שם המשחק של הסרבי, האסקפט המשמעותי ביותר של הקבוצה, מה שאי־אפשר להגיד על החלק האחורי של מכבי בשנתיים האחרונות. אחרי בחירות לא נכונות של בלמים והסתמכות על שני זרים שנמצאים בירידה (אנריק סאבוריט ובעיקר אנדרה ז'ראלדש), איביץ' חייב להתחזק בבלם זר איכותי ולשדרג את משחק ההגנה כולו
שאלת זהבי. איביץ' העביר כבר מסר לערן זהבי, שהוא רוצה אותו בקריית־שלום. אם זה יקרה, יהיה מעניין לראות את שיתוף הפעולה ביניהם, וכיצד זה ישפיע על ג'ורג'ה יובאנוביץ' וסטיפה פריצה. איביץ' אחד שלא רואה כוכבים ממטר. תשאלו את טרוי דיני, שבגלל ההתנהלות מולו הסרבי איבד את חדר ההלבשה בווטפורד – וזהבי הוא מגה־כוכב.