יום שני, 10.06.2024 שעה 12:01

"אי אפשר לקחת ציוד בלי סוף עם מטוס אמבראר"

פרשת עודף המשקל: לפני חכירת המטוס היווני נעשתה פנייה לחברות תעופה ישראליות, שלא היו מוכנות להפסיד. אנשי תעופה: "למה הנבחרת לא טסה כחול-לבן?"

|
שחקני נבחרת ישראל (איציק בלניצקי)
שחקני נבחרת ישראל (איציק בלניצקי)

הכתובת הייתה על הקיר: בין אם בהתאחדות לכדורגל רצו לחסוך בכסף ובין אם הייתה פה טעות בהתנהלות של הספק שעובד כל השנים עם ההתאחדות לכדורגל, חברת דיזנהאוז, נבחרת ישראל נכנסה היום (רביעי) למערבולת שאסור היה לה להיכנס אליה.

הגיע הזמן שבהתאחדות יתנו למי שיש הבנה בסיסית בתעופה לטפל בדברים האלה, כי אם היו בודקים ושואלים את מי שצריך, כל הבדיחה הזו ככל הנראה לא הייתה מתרחשת. בהתאחדות לכדורגל יכולים להפיל את הדברים על הספק, אך גם למי שאחראי בהתאחדות יש חלק בכך.

עד לאחרונה, את טיסות הנבחרת היו מבצעות חברות ישראייר וארקיע. בחברת ארקיע אף אמרו הערב: “לא היינו מרוויחים על טיסות הנבחרת, רק מכסים הוצאות. ראינו זאת מתוך שליחות”. אותה חברת דיזנהאוז פנתה לפני כארבעה חודשים לישראייר וארקיע וביקשה הצעות מחיר לגבי הטיסה המורכבת לאלבניה עם איסלנד. מדובר בנסיעה שמראש ידוע שאתה לוקח אליה הרבה מאוד ציוד. בישראייר נתנו את ההצעה, ואז פנו שוב לחברה מדיזנהאוז וביקשו לרדת במחיר. בישראייר אמרו – “נתנו מה שאפשר, וזהו”.

נבחרת ישראל נוחתת באלבניה

ארקיע גם הגישה הצעה, ואז ביקשו ממנה לרדת עוד במחיר ובסוף החברות הישראליות מצאו את עצמן מחוץ לטיסה. ובמי בחרו? בחברה יוונית עם מטוס אמבראר. גורם תעופתי בכיר אמר ל-ONE בנושא כי “ידוע שמטוס אמבראר שהוא מטוס טוב לטיסות בטווח בינוני, לא יכול לקחת כל כך הרבה ציוד בלי סוף לנסיעה כזו”. ארקיע בעבר הטיסה את הנבחרת לנסיעה בטווח קצר עם מטוס אמבראר ולנסיעה הזו הם הציעו מטוס מסוג איירבוס. גם במקרה הזה, חברת ישראייר הציעה לצורכי הטיסה הזו מטוס מסוג איירבוס. עוד ציין גורם תעופתי: “ידוע שלנבחרת יש ארגזים על ארגזים, ומטוס אמבראר לא בנוי לכך”.

אגב, בטיסת הנבחרת מאלבניה לאיסלנד המטוס אמור לנחות לתדלוק וככה גם בחברה לישראל. אורי סירקיס, מנכ"ל ישראייר, שהחברה שהוא עומד בראשה כאמור כבר הטיסה בעבר את הנבחרת  העלה נקודה מעניינת בנושא: “אני לא מבין מדוע את נבחרת ישראל לא מטיס מוביל ישראלי. זו זכות גדולה להטיס את הנבחרת, וזו גם הזדמנות טובה של החברות הישראליות להתאושש מהקורונה”.

מנור סולומון (איציק בלניצקי)מנור סולומון (איציק בלניצקי)

בסופו של דבר, בגלל חיסכון כספי שלא היה נכון במקרה הזה וכל ההתנהלות הלא נכונה, שחקני הנבחרת שילמו מחיר מבחינת ההתנהלות לקראת המשחק החשוב ביום שישי. יו"ר ההתאחדות, אורן חסון, חייב לעשות ארגון מחדש. יותר מדי מקרים בתקופה כל כך קצרה ודברים שהיו יכולים למנוע אותם  אם לא היו מתנהלים בחובבנות”.

נכון, כבר היו תקלות למטוסים, וגם לטיסות של הנבחרת, לא פעם ולא פעמיים בעבר, אך כזה סיפור של עודף משקל שכל בר דעת שיש לו הבנה בענייני תעופה מבין בו – היה אפשר למנוע זאת. מחברת דיזנהאוז לא התקבלה תגובה והיא תובא כאשר תתקבל.

אורן חסון (נעם מורנו)אורן חסון (נעם מורנו)
אסור לפספס
נגןהצצה לדבר האמיתי: המשחק החדש של היורו
הצצה לדבר האמיתי: המשחק החדש של היורו
נגןצ'ארלס בארקלי כמעט ומכניס אגרוף לאוהד
צ'ארלס בארקלי מאיים על אוהד מציק באגרוף
נגןהכפילים של ריאל מדריד חוגגים עם הגביע
גם הכפילים של ריאל מדריד חוגגים עם הגביע
נגןאבא מסי מגיע לשחק עם תיאגו מול כל החברים
אבא מסי מגיע לשחק עם תיאגו מול כל החברים
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */