1 צפייה בגלריה
סימון ביילס
סימון ביילס
סימון ביילס
(רויטרס)
המתעמלת האגדית סימון ביילס ועשרות נשים נוספות שטוענות שהותקפו מינית על ידי רופא הספורט לארי נאסר דרשו יותר ממיליארד דולר מה-FBI בטענה לרשלנות ועל כך שלא עצרו אותו כאשר קיבלו לראשונה את ההאשמות נגדו. בארצות הברית טוענים שאין מחלוקת על כך שסוכני ה-FBI ידעו כבר ב-2015 שנאסר, ששוהה כעת במאסר, הואשם בתקיפת מתעמלות, אך הם לא פעלו, מה שהותיר אותו חופשי להמשיך ולהטריד נשים ונערות צעירות במשך יותר משנה.
נאסר הודה באשמה ב-2017 ומרצה כיום עונש של עשרות שנים בכלא: "הגיע הזמן שה-FBI יישא באחריות", אמרה מגי ניקולס, מתעמלת באוקלהומה לשעבר. על פי החוק הפדרלי, לסוכנות ממשלתית יש שישה חודשים להגיב לתביעות הנזיקין שהוגשו ביום רביעי. תביעות משפטיות עשויות להגיע בהתאם לתגובת ה-FBI. בין היתר, 90 התובעות כוללות את ביילס, אלי רייזמן ומקיילה מרוני, כולם זוכות מדליות זהב אולימפיות, כך לפי משרד עורכי דין מקליפורניה.
"אם ה-FBI פשוט היה עושה את העבודה שלו, נאסר היה נעצר לפני שהייתה לו הזדמנות להתעלל במאות בנות, כולל בי", אמרה המתעמלת לשעבר מאוניברסיטת מישיגן, סמנתה רוי. אימייל המבקש תגובה נשלח ל-FBI. כזכור, סוכני ה-FBI בלוס אנג'לס החלו ב-2016 בחקירה נגד נאסר וראיינו כמה קורבנות, אך לא התריעו על כך בפני הרשויות במישיגן.