השופט שאול אבינור בבית משפט השלום בתל אביב גזר היום עונש של שישה חודשי עבודות שירות וקנס בסך 100 אלף שקלים על יניב אדם, אביו של הזמר עומר אדם.
יניב אדם הורשע בעבירות מס, לאחר שהודה שלא דיווח על הכנסות בהיקף של כ-3.5 מיליון שקלים שנצברו מפעילותו בגיאורגיה, וזאת כחלק מפרשת מס חמורה בשם "דיפנסיב שילד", שעודנה מתנהלת בבית המשפט, שבה נאשמים שותפיו - גל הירש, עודד שכנאי ומיכאל בנימיני. השלושה האחרים לא הגיעו להסדר טיעון, והמשפט בעניינם מצוי עדיין בשלבים הראשונים. הירש, שחלה בסרטן לאחרונה, אמר ל-ynet כשהתייצב לראשונה בבית המשפט לפני חצי שנה: "אמרו לי לדחות, החלטתי להתייצב כדי להוכיח את חפותי".
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
יניב אדם
יניב אדם
יניב אדם בבית המשפט
(צילום: יריב כץ)
בית המשפט אימץ את הסדר הטיעון בין המדינה לבין יניב אדם, בו לקחה הפרקליטות בחשבון את לקיחת האחריות המוקדמת של יניב אדם בביצוע עבירות המס, את תשלום מלוא המס שהיה חייב בו ואת חלוף הזמן.
על פי כתב האישום בו הורשע, יניב אדם פעל בין השנים 2009-2007 באמצעות חברה זרה בבעלותו, לצורך מתן שירותי ייעוץ ביטחוני, אימון צבאי ותיווך בעסקאות למכירת ציוד צבאי עבור משרד ההגנה בגיאורגיה. יניב אדם פעל בשותפות עם הנאשמים האחרים בפרשה, הירש, שכנאי ובנימיני. רווחי השותפות חולקו לשותפים, ובכלל זה ליניב אדם, באמצעות העברות כספים מחשבונות חברות זרות בחו"ל ובאמצעות העברות מחשבונות השותפים וחברותיהם הפרטיות לבין עצמם.
אדם לא דיווח על ההכנסות האמורות כנדרש על פי פקודת מס הכנסה וכן לא לפקיד השומה על אחזקותיו בחברה הזה ועל נכסיו בחו"ל.
לפי האישומים, מפעילותה העסקית של השותפות נצמחו לנאשמים הכנסות המצטברות להיקפים של מיליוני שקלים, שזרמו לחשבונות החברות. את הרווחים חילקו ביניהם הנאשמים בהעברות אל חשבונותיהם האישיים וחשבונות חברות זרות נוספות אשר בשליטתם, בבנקים זרים. כמו כן, הנאשמים העבירו כספים בין חשבונותיהם האישיים וחשבונות החברות שבשליטתם לבין עצמם. הפרקליטות סבורה כי מערך מורכב ומסועף של החברות המתואר בכתב האישום, וכן ההסכמים וחשבונות הבנק הרבים שבהם נעשה שימוש, נועד, בין היתר, לסייע לנאשמים לקבל את הכספים, לחלקם תוך הסוואת היותם נהנים בהם ולסייע להם להעלים את הכנסותיהם.
בגזר הדין, בהתייחסו לסבירות העונש שהוסכם עם הצדדים, בית המשפט ציין, בין היתר, כי "מדובר בנאשם ללא כל הרשעות קודמות, שהודה ונטל אחריות על מעשיו בהזדמנות הראשונה שניתנה לו".
מפרקליטות מיסוי וכלכלה נמסר לאחר גזר הדין: "אנחנו מברכים על כך שבית המשפט קבע כי ההסדר המוסכם שנחתם עם יניב אדם, אחד הנאשמים בפרשת המס מפעילות ביטחונית בגיאורגיה, הוא הסדר ראוי. ההסדר מגלם, בין היתר, את לקיחת האחריות הפלילית של הנאשם, הודאתו בביצוע עבירות מס על רווחים שנצברו מהפעילות המשותפת שלו, של גל הירש ואחרים, ותשלום המס על ידו. מיצוי הדין עם עברייני מס, אף אם הדבר נעשה בחלוף זמן, הוא אינטרס ציבורי מהמעלה הראשונה, אשר לצדו גם מסר ברור של הרתעה".
פרקליטיו של יניב אדם, עו״ד משה מזרחי ועו״ד אלדד נח מסרו: "מדובר בפרשה שהתחילה בקול תרועה רמה של חשדות לעבירות שוחד והסתיימה בעבירת רשלנות ברף התחתון של דיווח לא תקין לרשויות המס. ניתן היה לסגור את התיק מחוסר עניין לציבור או לכל היותר בכופר. יניב החליט לסיים את הפרשה כדי לשים מאחוריו 7 שנים קשות ולהמשיך הלאה בחייו. אנו שמחים שבית המשפט קיבל את הסדר הטיעון שנחתם בין הצדדים תוך איזון ראוי בין האינטרס הציבורי לבין מעשיו של יניב".