רשויות החוק בקרוליינה הדרומית התירו לפרסם פרטים ראשונים על מעצרה של מנהלת בית מחסה לחיות מחמד בחשד להתעללות בבעלי חיים. הפרשה המזעזעת נחשפה בסוף השבוע האחרון, לאחר שהחשודה – קרולין 'דון' פנינגטון בת ה-47 – הסגירה את עצמה למשטרה והוגש נגדה כתב אישום.

סגנים של משרד השריף במחוז ריצ'לנד פשטו על ביתה של החשודה ב-22 במאי בעקבות תלונות של השכנים על כך שנידף מהמקום "ריח של מוות". הם מצאו בזירה גוויות של 28 כלבים ו-2 חתולים, חלקן במצב של ריקבון מתקדם. מאז התברר שפנינגטון היא המנכ"לית של GROWL – ארגון ללא מטרות רווח שמפעיל באזור בית מחסה לחיות מחמד.

גורמים המעורים בפרטי הפרשה סיפרו לכתבים מקומיים שגוויות בעלי החיים נמצאו בזירה בכלובי נשיאה. על פי ההערכות כולם גוועו ברעב או מתו כתוצאה מהתייבשות. ליאון לוט, השריף המחוזי, התייחס לפרשה בשיחה עם כתבי ABC והגדיר אותה כ"שוברת לב ומזעזעת".

"החשודה העיקרית היא אישה שפעלה מטעם הקהילה המקומית במטרה לדאוג לבעלי החיים האלה ולמצוא להם בית", ציין השריף לוט. "היא בגדה באמון של תושבי האזור וגם באמון של החיות המסכנות שהיו תלויות בה".

פנינגטון הובאה מאז למעצר במתקן כליאה מחוזי ומואשמת במספר סעיפים של התעללות בבעלי חיים והונאה. בית המשפט אישר את ערבותה בסכום של 75 אלף דולר. משרד השריף שיגר הודעה לציבור בעקבות מעצרה ובה דרש מכל מי שתרם כסף ל-GROWL בשנה האחרונה ליצור קשר עם החוקרים.