יפן הקפיאה נכסים

הקרבות נמשכים; זלנסקי: "לא נוותר על העיר סברודונצק"

הקרב על העיר סברדונצק נמשך, כאשר נשיא אוקראינה, מודה כי לרוסים יש יתרון מספרי ואומר: "לכוחות צבא אוקראינה יש את הסיכוי להשיב מלחמה; לא נוותר על העיר הזו" (חדשות)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
זלנסקי בשבוע שעבר (צילום: לשכת נשיא אוקראינה)

היום ה-103 לכניסת צבא רוסיה לאוקראינה: הקרב על העיר המזרחית סברודנצק נמשך, כאשר לעת עתה נראה כי יש יתרון לצד הרוסי.

בתדרוך לכתבים אמר נשיא אוקראינה; "המצב יהפוך לקשה מאוד עבור אוקראינה אם רוסיה תפרוץ דרך באזור המזרחי של דונבאס".

"למרות היתרון המספרי", הסביר זלנסקי, "של הרוסים, עדיין לצבא האוקראיני יש סיכוי להחזיר מלחמה, הגיבורים שלנו לא מוותרים על עמדות בעיר - שם עדיין הקרבות לא נפסקות".

לדברי זלנסקי, יש קרוב ל-2,500 אסירים המוחזקים על ידי הרוסים, האסירים הם ממפעל הפלדה הנודע במריופל והרוסים מחזיקים אותם בדונייצק, כך על פי זלנסקי.

בעקבות המשך הלחימה הודיעה יפן, כי הקפיאה את הנכסים של מספר בנקים רוסיים וכן של בנק מבלארוס, זאת במסגרת הסנקציות על רוסיה.

ברוסיה כבר תקופה ארוכה זועמים על מדינות המערב ובראשם ברית מדינות נאט"ו על העובדה שאותן מדינות מספקות לאוקראינה נשק המשמש נגד רוסיה במלחמה באוקראינה.

אמש (שני) נראה כי הטון ברוסיה עולה, כשיו"ר ועדת הביטחון ב'דומה', הפרלמנט הרוסי, איים כי אם משלוחי הנשק המערביים לאוקראינה יימשכו, "רוסיה תפציץ מבני ממשל ואת הפרלמנט באוקראינה".

עוד אמר כי כמו שאמר נשיא רוסיה פוטין, "אנחנו נפגע במיקומים חדשים שעד עכשיו נמנענו מלפגוע בהם. אני רוצה להדגיש ולהסב את תשומת לבכם לכך שעד עכשיו לא הפגזנו את המשרדים של המטכ"ל האוקראיני ושל משרד ההגנה. בנוסף, אנחנו עדיין לא נגענו בראדה (הפרלמנט האוקראיני צ"ב)."

שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב אמר היום בטון מאיים כי: "אם המשטר בקייב יקבל טילים ארוכי טווח, אנחנו נרחיק את המשגרים שלהם לנקודה כזו שלא תיסכן את תומכיה של רוסיה על אדמת אוקראינה ורוסיה עצמה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר