בגיל 95: "התינוקת של גרבר" הלכה לעולמה

אן טרנר קוק, שפרצופה הפך לסמל מותג המזון לפעוטות במשך קרוב למאה שנים, הייתה סופרת ומורה לאנגלית • זהותה נשמרה בסוד על ידי החברה עד שנת 1978

אן טרנר קוק, "התינוקת של גרבר" עם לוגו החברה, צילום: איי.פי

מתה התינוקת שכבשה את העולם: אן טרנר קוק, שנודעה ברחבי העולם כתינוקת שתמונתה האייקונית התנוססה על גבי מותג המזון לתינוקות של חברת "גרבר" הלכה היום (ראשון) לעולמה בגיל 95, כך דיווחו בני משפחתה לכלי התקשורת בארצות הברית.

"שנים רבות לפני שהפכה לאם יוצאת דופן, מורה וסופרת, החיוך של אן והבעת הסקרנות שלה כבשו לבבות בכל מקום וימשיכו לעשות זאת כסמל למהותם של התינוקות כולם", נכתב בהודעת חברת גרבר ברשת החברתית טוויטר. "אנו שולחים את תנחומינו העמוקים ביותר ואהבתנו למשפחתה של אן ולכל מי שהיה לו את התענוג להכיר אותה", הוסיפה החברה בהודעה.

רישום של פניה של אן הפך לסמל מוצרי החברה, שמייצרת מגוון סוגי מזון לפעוטות, לפני 90 שנים ונותר כך מאז. על מנת לאתר את התינוק המתאים ללוגו ערכה החברה תחרות במסגרתה הוצע פרס צנוע לתינוק או התינוקת שיימצאו מתאימים. דורות'י הופ סמית', שכנה של משפחת קוק, הגישה לתחרות רישום פחם של אן התינוקת, ולטענת החברה "השופטים התאהבו בפניה של אן התינוקת".

קוק פנתה לתחום החינוך וההוראה והפכה למורה לאנגלית. היא הוכרה גם כסופרת ספרי מתח ונהגה להעביר הרצאות בנושא. החברה עצמה שמרה על זהותה של קוק בסוד בצורה קנאית עד שנת 1978, אז ניאותה החברה לחשוף את זהותה של התינוקת שהפכה לסמל ברחבי העולם.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר