6 צפייה בגלריה
אריאל הרוש
אריאל הרוש
אריאל הרוש
(רדאד ג'בארה)
נבחרת ישראל השלימה בשבוע החולף את שלושת המשחקים הראשונים שלה במסגרת קמפיין מוקדמות מונדיאל 2022 בקטאר, מול דנמרק, סקוטלנד ומולדובה, כשלראשונה מזה כמעט שנתיים וחצי אריאל הרוש, מי שעמד בשער הנבחרת והיה למניה הבטוחה בתחילת דרכו של וילי רוטנשטיינר, ביחד עם אנדי הרצוג.
הרוש, שהיה רגיל לקבל מהאוסטרים את הקרדיט, לפחות בסגל ולעתים אף בהרכב הראשון, למרות שלא היה משחק בקביעות בהפועל באר שבע וכן בתחילת דרכו בהולנד בשנה שעברה במדי ספרטה רוטרדם, נותר הפעם בחוץ. השוער השני של הירנביין, מאז חלון ההעברות בינואר, חתם לאחרונה שנה עגומה מבחינתו.
6 צפייה בגלריה
אריאל הרוש בספרטה רוטרדאם
אריאל הרוש בספרטה רוטרדאם
אריאל הרוש בספרטה רוטרדאם
(אינסטגרם)

יותר מדי זמן בלי משחק

למעשה, מדובר כבר בלמעלה משנה וחודש ימים, כשבפרק הזמן הזה הוא רושם 3 הופעות בלבד, במדיה של ניטרה הצנועה מהליגה הסלובקית בנובמבר-דצמבר. איך זה קרה? מה עבר עליו בהולנד, ומה צופן לו העתיד? ניסינו לצלול פנימה לתוך השנה התובענית שעברה, ועדיין עוברת, על הרוש.
ראשית, חשוב להזכיר. הרוש רשם עונה טובה אשתקד במדי ספרטה רוטרדם עם 16 הופעות במדיה, וזאת כשהגיע על תקן שוער שצריך להתמודד על מקומו בהרכב. הוא ניצל הרחקה לארבעה משחקים של השוער הראשון דאז כדי להשתלט על העמדה החשובה בקבוצה, הרשים בליגה ההולנדית במשך כחצי עונה, ואז הגיעה הקורונה שהשביתה את הליגה, מהראשונות בעולם שהופסקו בשל המגפה.
בעוד הרוש חזר לישראל בשיאה של התפרצות המגפה, הוא פספס לצערו את האירוע שישנה את חייו לנצח ומדובר כמובן בלידת בתו הבכורה, כששהה בבידוד בזמן שהיא נולדה. אך מאז הם התאחדו בארץ הקודש, הוא רשם פרק קצר בסלובקיה וכעת הוא, אשתו לי-מאי ובתו אלה-לי שוב בהולנד, אבל בסיטואציה אחרת לגמרי.
6 צפייה בגלריה
אריאל הרוש
אריאל הרוש
אריאל הרוש
(ההתאחדות לכדורגל)

המשא ומתן עם הפועל באר שבע

בקיץ האחרון, ספרטה עוד רצתה שיישאר אצלה ויחתום על חוזה ארוך טווח, אבל המגפה ששינתה את העולם הרסה גם את התוכנית הזו. על הדרך, הוא ניהל מו"מ עיקש וארוך עם הפועל באר שבע על שחרורו תמורת פיצוי, כשהיה מושאל ממנה לספרטה. עד שהסתיימו המגעים, קבוצתו הקודמות כבר עברה הלאה, וגם אופציות נוספות בהולנד, ולא רק, נחסמו.
"עד שאריאל השתחרר מב"ש הליגות כבר היו סגורות", סיפר גורם בסביבתו של השוער. "ספרטה לא חיכתה לו ואז הגיעה ההצעה מסלובקיה. הוא לא שיחק כבר הרבה זמן ולא רצה להאריך את התקופה הזאת, אז הוא חתם מהרגע להרגע. זה הסתיים די מהר אחרי שלוש הופעות, התקופה שם לא הוסיפה לו הרבה, זה היה רק כדי לצבור קצת דקות משחק ומסתבר שהן באמת היו היחידות השנה. זה היה צעד מוזר, אבל עדיף היה מאשר להתאמן בב"ש בלי לשחק או לשבת בבית. אחרי זה הגיעה הצעה מאחד המועדונים הגדולים בהולנד ולא הייתה לו באמת התלבטות אם לחתום שם או לא".
6 צפייה בגלריה
אריאל הרוש בהפועל באר שבע
אריאל הרוש בהפועל באר שבע
אריאל הרוש בהפועל באר שבע
(מרטין גוטדאמק)

עדיין בהולנד

הרוש נזכר בתחילת דרכו ברוטרדם. גם שם כמובן הוא לא קיבל את אפודת השוער הראשון באופן מידי, אלא עבד קשה, נלחם והמתין בסבלנות על הספסל. אבל בינתיים, ההזדמנות לא הגיעה. ארווין מולדר, אקס סוונסי, פיינורד ואקסלסיור, שומר על מקומו בשערה של הירנביין המדורגת עשירית בטבלה, וכרגע לא נראה שהוא מתכוון לשחרר את המקום ב-11.
"הרוש הגיע להירנביין באמצע העונה, כשמולדר כבר ביסס את מקומו בקבוצה. לאור העובדה שהוא יציב, אריאל ישחק רק במקרה של פציעה או השעיה", אמר ל-ONE איש תקשורת מקומי המסקר את הקבוצה. "בניגוד אולי למקומות אחרים, בהולנד יש היררכיה ברורה בין השוערים וזו הגישה בליגה. יש שוער ראשון ויש שוער שני. צריך לקרות משהו קיצוני כדי שההיררכיה תשתנה".
"הסיטואציה היא שאריאל לא משחק, לא תמיד הכל מושלם כשיוצאים לאירופה. הוא אמנם עשה עונה פנטסטית אבל זו ממש לא הייתה טעות לחתום בהירנביין", סיפר גורם אחר. "הוא הגיע כשוער בכיר בליגה ההולנדית למועדון גדול, כשוער נבחרת, אבל שוער אף פעם לא יודע בוודאות כמה ישחק. כרגע הוא שוער שני, אי אפשר לצייר את זה בצבעים אחרים.
"זה מאכזב שהוא עדיין לא קיבל הזדמנות עד עכשיו, אבל מי שמכיר אותו באמת יודע שהוא מאמין מאוד בעצמו, ויעשה הכל עד הרגע האחרון רק כדי להוכיח שמגיע לו לשחק, אפילו אם זה לכמה משחקים האחרונים של העונה. אם הוא ישחק כמה משחקים, כולם יראו אותו כי בתקופה נורמלית הוא אמור להיות אחד השוערים הטובים שם. בינתיים ההימור בהירנביין נראה פחות מוצלח, אבל גם בשנה שעברה הוא לקח צ'אנס והפתיע את כולם".
6 צפייה בגלריה
אריאל הרוש
אריאל הרוש
אריאל הרוש
(רדאד ג'בארה)

איבוד האפודה בנבחרת

זווית נוספת לאכזבה של הרוש טמונה באיש שאחראי להגעתו להירנביין, המנהל המקצועי, שנלחם כדי שיגיע, רצה מאוד שישחק וניסה להשפיע בכך על המאמן ג'וני יאנסן, אך עבר במהלך העונה לאייאקס, לרוע מזלו של השוער הישראלי, שנשאר בקבוצה ביחד עם יאנסן, שמעדיף כמובן את מולדר.
בכל הנוגע לנבחרת, אופיר מרציאנו, שהמתין בסבלנות להזדמנות המחודשת שלו בזמן שהרוש עבר בין ב"ש להולנד, אך לפעמים ישב על הספסל וצפה בחברו מקבל את הקרדיט למרות שהוא לא משחק במשך תקופות ארוכות, המשיך לעמוד בין הקורות ולעשות את עבודתו נאמנה.
להבדיל מאותן תקופות, אחרי למעלה משנה ללא כדורגל בפועל, גם רוטנשטיינר, שזימן בזמנו גם את אלי דסה, טאלב טוואטחה ואחרים כשלא שיחקו בקביעות ולעתים היו גם ללא קבוצות, החליט שהגיע הזמן לרענן את מצבת השוערים וזימן במקום הרוש את בוריס קליינמן.
"זה לא קל, אף פעם זה לא כיף", אמרו בנבחרת על המצב של הרוש, שמן סתם הבין את ההחלטה שלא לזמנו אך באותה נשימה גם התאכזב מאוד. "יש שחקנים חושבים שהם חייבים לשחק אם הם יוצאים לאירופה. אבל שם, כל קבוצה מחזיקה שניים-שלושה שוערים ברמה גבוהה, גם בינלאומיים. כל שוער יכול לשבת על הספסל, זה לגיטימי. המועדונים משלמים יפה כדי שתהיה בחירה בין כמה שוערים טובים, ועכשיו תחכה.
6 צפייה בגלריה
אריאל הרוש
אריאל הרוש
אריאל הרוש
(חגי מיכאלי)

בחזרה לספרטה?

"לאריאל לא קל, אבל הוא צריך להתמודד. זה מקום עבודה לכל דבר, אף אחד לא מבטיח לך דקות והוא לומד את זה קשה ועל בשרו. הרבה ישראלים עוד לא למדו לאכול את זה. גם בארץ ילדים קטנים אפילו לא מבינים את זה, שהם צריכים לתרום בדקות שהם מקבלים, אין מקום לשאלות ותהיות. אריאל כן מבין את המצב הזה, מכיר את ההתמודדות הזאת, הוא לא שנה ראשונה בחו"ל. קל לאבד את האמונה ולשכוח את ההבנה הזאת כשכל כך הרבה זמן עובר, אבל אריאל הוא לא אחד שמוותר".
לגבי העתיד, להירנביין אין אופציה על הרוש, שיסיים את העונה במדיה ויהיה חופשי בסופה, למרות שביעות הרצון ממנו והמגישה שלו באימונים. ל-ONE אף נודע כי הרוש עוד עשוי להישאר בליגה ההולנדית, כשהאקסית, ספרטה, כבר לוטשת עיניים לכיוונו ומתעניינת בו לקראת העונה הבאה. הצעה רשמית עדיין אין, אבל בסוף העונה צפויות התפתחויות בגזרה.
מעבר לכך, לשוער יש מספר אפשרויות בקפריסין, אך הוא ירצה קודם כל למצות את האפשרויות בהולנד, שם השתלב מצוין ביחד משפחתו, כשמדובר כמובן בליגה בכירה הרבה יותר, וגם הסטטוס המשפחתי החדש משחק תפקיד גדול לצד הרצון לשחק בגיל 33 ועשוי להכריע. אולי אפילו בחזרה לליגת העל? כרגע אין אופציה על הפרק, אבל מי יודע.
עד אז, כך מאמינים כולם, הרוש ינסה בכל כוחו להיות ערוך ומוכן לרגע שבו ייקרא לכר הדשא, לראשונה העונה בהולנד, ולו רק כדי להזכיר את היכולת הנפלאה שהציג במדי ספרטה, זו שבגללה הוחתם בהירנביין, וגם כדי לרשום קאמבק מבחינה אישית אחרי תקופה קשה. בעונה הבאה הוא כבר יחתום על חוזה כשוער ראשון בלבד, אבל גם הוא יודע – שום דבר אף פעם לא בטוח ויש להיות מוכן לכל תרחיש, בכל זמן ובכל מקום.
פרדי גוארין נעצר על ידי המשטרה בקולומביה