3 צפייה בגלריה
ג'ו רגלנד
ג'ו רגלנד
ג'ו רגלנד
(איציק בלניצקי)
הרב אורי זוהר, אחד ממעצבי הקולנוע הישראלי ומי שחתום על שורה של סרטים אייקוניים, הלך לעולמו בגיל 86. הלוויתו תיערך אחר הצהריים (חמישי) בעיר הבירה, ובעקבות כך המשחק בין הפועל ירושלים להפועל חולון נדחה בחצי שעה, ושריקת הפתיחה תישמע בשעה 20:00.
במעבר חד למשחק עצמו. שני המשחקים בין הקבוצות בסדרת חצי גמר הפלייאוף של ליגת העל היו שונים, באיך שהתחילו, באיך שהתפתחו וכמובן באיך שהסתיימו והפכו עד כה לקלישאה בעצמם הידועה שאין שני משחקים זהים. כבר בניתוח הקודם, כשהיינו לפני משחק מספר 2, נטען כאן כי סביר להניח שחולון לא תקלע באותם האחוזים וכי הקבוצה תצטרך להראות ולעשות משהו נוסף, וגם זאת בידיעה שיש לקבוצה נחיתות משמעותי בכל הנוגע לסייז. בפועל קיבלנו משחק שבו היה ניכר כי השחקנים היו נרגשים יתר על המידה בשני הצדדים.
גם משחקים כאלו צריך לדעת לנצח, ולא צריך בהכרח להבריק היות ולפעמים מספיק פשוט להיות פחות גרועים, כפי שציינו בחולון לאחר המשחק השני. אז ירושלים הייתה פחות גרועה? אולי, מה שבטוח היא הייתה זה יותר אגרסיבית וכפי שאמרו שם קל לדבר כשמובילים (עיינו ערך הריקוד האחרון) ולמשחק הקרוב שתי הקבוצות מגיעות בשוויון, אך היתרון השקט שהיה הוא זה שעדין עומד על כנו – הסייז של ירושלים לצד הקליעה של ג'יילן אדאמס, לכן ערב המשחק חולוניה צריכה לכל הפחות בתכנית ההגנתית לחשוב על אחת משתי התורות, הראשונה אומרת להשליך את יהבם על ג'יילן אדאמס, הדרך השנייה תהיה חיסול המסייעת, היות והקבוצות שיכולות לעשות גם וגם מחזיקות הן בתקציבים והן בספסלים שנמצאים באזור חיוג פיינל פור יורוליג.
3 צפייה בגלריה
ג'יילן אדאמס
ג'יילן אדאמס
ג'יילן אדאמס
(איציק בלניצקי)
ההתקפה של חולון לא בדיוק הגיעה לעבודה, בכל זאת 61 נקודות ירמזו על כך שמגיע שאפו ליותם הלפרין וחניכיו, וכאן מגיעה אולי התהייה הכי גדולה של כותב שורות אלו, הרי היה ברור שהקבוצה מהבירה תלך על תרגיל שישחרר את אדאמס לקליעה כבר בהזדמנות הראשונה שתהיה להם, ובמקרה ההזדמנות הראשונה הייתה בפוזשן הראשון, והיא הייתה שווה שלשה. מנגד היה ידוע וברור שההגנה של הפועל ירושלים תתמקד בהיידן דלטון ובמייקל קייזר - זוכרים את שתי התורות מלמעלה? אז ברור במה בחרה הפועל ירושלים, וזה התברר כבינגו. חזרה לתהייה מדוע ברגע שדלטון עלה על הפרקט למה לא ניסו ואם ניסו למה לא הצליחו ואם לא הצליחו אז למה לא ניסו דרך אחרת כלשהי פשוט לשים את הבול אין דה בסקט? ברגע שדלטון יהפוך לאיום התקפי כך הוא ייחשב לאיום התקפי, בין שדרך תרגיל קלעים ובין שדרך חסימות גביות שיכולות להיות מנוצלות להתגלגלות החוצה או פנימה.
גיא גודס יצטרך הערב את כולם, בטח כשהוא מינוס פרדריק בורדיון שהראה לב ומחויבות ראויים לציון ויש שיאמרו אפילו לעיטור עוז כי הוא שם הרבה מעבר להמשך העונה על הכף. הכוונה בכולם היא פשוט לכולם, מניב משגב, ג'ו רגלנד וטיירוס מגי, דרך קייזר דלטון, גיא פניני רפי מנקו וכריס ג'ונסון כי כמיטב הקלישאה של אפולו קריד בסרט רוקי 3 "אין מחר", אם תרצו רפרנס עכשווי יותר במעט אז הסרט "לוחם" יענה על ההגדרה גם כן, "אם אתה מפסיד עכשיו, אז אין לך בית" בעיקר כי לא יישארו לחולוניה יותר משחקי בית העונה, כי היא תיגמר, כי הקבוצה לא רוצה לסיים מוקדם יותר, כי הספיקה ההדחה בחצי גמר ליגת האלופות, ובחצי גמר גביע המדינה, ובחצי גמר גביע ווינר, וכי חולוניה לא צריכה לא יכולה ומעל לכל לא יכולה להרשות לעצמה להסתפק בחצי עבודה.
3 צפייה בגלריה
גיא גודס
גיא גודס
גיא גודס
(חגי מיכאלי)
רבות נכתב על הפועל ירושלים של העונה, החל מבניית הסגל התמוהה משהו בחלק מהעמדות, דרך פיטורי המאמן מתיחת פנים מטורפת (וטובה יותר חייבים לומר) לסגל הקבוצה תוך כדי תנועה וכל זאת תוך כדי שהקבוצה סופגת מהלומה אחר מהלומה בדמות הפסד גבר גביע ווינר הדחה מליגת האלופות של פיב"א וכאמור גם מרבע גמר גביע המדינה. לצד כל אלו המשחק השלישי מביא איתו את ההבטחה שבכל זאת מדובר בלהיות או לחדול ובדיוק כך השחקנים צריכים לשחק בחצי הגמר, היות והדבר הכי גרוע שיכול לקרות הוא שמחר בבוקר הם יוותרו עם התהייה של מה היה יכול לקרות אם הם היו נותנים עוד קצת, כל זאת כדי שהכותרת לא תהיה חצי עבודה, צפויה ככל שיכולה להיות.
הפועל י-ם מנצחת 61:75 את הפועל חולון