2 צפייה בגלריה
אבי אבן
אבי אבן
אבי אבן
(איציק בלניצקי)
ערב קשה מאוד עבר על מכבי תל אביב היום (רביעי), כשהיא הושפלה בהיכל מנורה מבטחים והובסה 96:74 לבני הרצליה. מחזיקת הגביע השלימה 1:2 בסדרת חצי הגמר ולראשונה בתולדותיה האלופה היוצאת הודחה בסדרת הטוב מ-3 משחקים, כשהיא סופגת את התבוסה הגדולה ביותר שלה אי פעם במשחק פלייאוף וחותמת את העונה הכי גרועה שלה בעשור האחרון ואולי מעבר לכך והיא מסיימת אותה ללא אף תואר, להוציא את גביע הווינר בתחילת העונה.
אבי אבן, מאמן הצהובים, אמר בסיום: “לאבד אליפות? זה קרה גם במשמרות אחרות, זה קרה גם עם מאמנים אחרים טובים לא פחות. הגעתי לפני שלושה חודשים והיו לי שתי מטרות: לנסות לעשות פלייאוף ועשינו את זה ולקחת אליפות ולצערי הרב לא עשינו את זה. מבחינתי השארתי הכול על השולחן, הקרבתי כל מה שאני, יכול לצערי לפעמים זה לא מספיק. נורא מאכזב ועצוב, אבל זה מה שזה”.
אבן המשיך: “ההתקדמות שלי כמאמן? את מי זה מעניין? הפסדנו אליפות היום וזה הדבר היחיד שכרגע יושב לי בראש. הסיבה לאיבוד התואר? שילוב של הרבה דברים. מאז שחזרנו מהסדרה מול ריאל מדריד הייתה ירידת מתח, ההגנה לא הייתה אותו דבר, ספגנו הרבה, יש הרבה דברים. צריך לחשוב על זה בקרירות, אני כרגע כולי בזה שהפסדנו תואר, שאין דבר שרציתי יותר ממנו בתקופה האחרונה”.
2 צפייה בגלריה
אבי אבן
אבי אבן
אבי אבן
(איציק בלניצקי)
במסע”ת לאחר המשחק הוסיף המאמן: “מאוד מאכזב לסיים ככה את העונה, מאוד עצוב ומאכזב. לצערי לא הופענו כמו שהיינו אמורים להופיע במעמד כזה. זהו. לא חושב שיצאנו משליטה במשחק, התחלנו את המשחק ולקחנו את הזריקות שרצינו לקחת אבל לא קלענו אותם. הרגשתי שבחצי השני איבדנו את המומנטום והמשחק ברח לנו, לא הרגשתי שבחצי הראשון המשחק לא יכול להיות שלנו, הרגשתי במחצית שאנחנו יכולים לחזור”.
אבן המשיך: “מאז שחזרנו מהיורוליג הפריכות שלנו והשבירות שלנו באה לידי ביטוי בכל פעם שהפסדנו. איבדנו מהעוצמה שהייתה לנו ביורוליג שידענו לחזור למשחקים ולקחת משחקים. צריכים להסתכל אחורה ולחשוב. רכבת הרים עם עליות וירידות מטורפים. אחד הדברים שהיה חסר לנו בקבוצה זה עוגן ויציבות, ברגע שאין עוגן ויציבות אז התנודות הגדולות מדי. לצד משחקים מדהימים ביורוליג, ניצחונות מטורפים בברצלונה ופה ברצף על ריאל מדריד ומילאנו, הפסדנו בחצי גמר הגביע, בחצי גמר הפלייאוף פה בבית, הפסדנו בשלושה משחקים בפלייאוף ב-20 הפרש, תנודתיות הייתה בעוכרינו”.
בדרך לגמר: הרצליה מפרקת את מכבי עם 74:96
על תפקידו על הקווים אמר: “נקלעתי לסיטואציה לא פשוטה במועדון, וכשאני נכנס למשהו אני נכנס בכל הכוח, במאה אחוז ובכל הלב. אני יודע שלא השארתי שניה אחת פנויה לספק, באתי להילחם פה עד הסוף. עשינו מטרה אחת נהדרת, מטרה שנייה לא צלחה, אין דרך מתסכלת יותר ועצובה יותר לסיים את המסע הזה, אבל בכל מקום שאני אעבוד בו ויקראו לי שצריכים, אני אגיע. יכולתי לפני חודש שסיימנו מקום חמישי ביורוליג ולקום לעזוב, ואז מה? הייתה פה אליפות על הכף, אני מבחינתי בא לעשות הכי טוב שאפשר. הרגשתי שאני עושה מה שאני יכול, זה חלק מהחיים. לפעמים אתה שם את כל הלב בחוץ וזה לא מספיק. זה חלק מהדרך שלי בחיים, אני לא מתחרט על דברים שעשיתי, לומד מהם.
“אני לא יודע מה נעשה אחר כמערכת, הקהל הזה הוא קהל שרובו הגדול מדהים. קהל שליווה אותנו בלמעלה ובלמטה, וניסה לעזור לקבוצה בכל דרך אפשרית. אני עצוב בשביל הקהל, וזה קשה ומאכזב. אני יודע כמה החבר'ה האלה אוהבים את הקבוצה והולכים אחריה באש ובמים. זה עצוב ואני מבין את הבעבוע שיש אחרי הפסד כזה. אין לי שום דבר להגיד. יש חוק בחיים שנקרא חוק בדיעבד, היינו צריכים להחליט על חמישה זרים ואיתם הלכנו. להגיד אם היינו צריכים ללכת עם אחרים, זה לא המקום, לא רואה את זה ככה כרגע. אולי כשהכאב יתעמעם טיפה אני אראה דברים אחרת".
ג’ייק כהן הוסיף: “אני מרגיש דעיכה. כואב לי שאכזבנו את האוהדים, ההנהלה ואת עצמנו. לא שיחקנו טוב, ספגנו המון נקודות בכל משחק, זו תוצאה של הגנה לא טובה. למעט ריצה אחת שלנו הייתה עונה לא טובה, זה שילוב של הרבה דברים, אבל בשורה התחתונה אנחנו השחקנים אשמים. לא הגיע לנו לנצח את הסדרה”.