יוזמה: מחיקת רישום פלילי ליוצאי אתיופיה שלא נידונו לעונשי מאסר

בני העדה, שנשפטו בגין הפרת סדר וחיכוך עם רשויות האכיפה, יוכלו לקבל חנינה • הרשויות המקומיות התבקשו למנות איש קשר • הנשיא הרצוג קרא להגיש בקשות למחיקת האישום

הרצוג, צילום: אורן בן חקון

מתווה חדש של הנשיא יצחק הרצוג ושר המשפטים גדעון סער יאפשר חנינה מיוחדת ליוצאי אתיופיה שנשפטו על הפרות סדר וחיכוך עם רשויות האכיפה, אך לא נידונו למאסר.

במסגרת המתווה, יימחק הרישום הפלילי לבני העדה. ל"ישראל היום" נודע כי היועצת המשפטית לנשיא המדינה, עו"ד אודית קורינלדי־סירקיס, פנתה אל 34 ראשי רשויות, שבהן אוכלוסייה גדולה של יוצאי אתיופיה להתגייסות למהלך.

ראשי הרשויות התבקשו למנות איש קשר ייעודי, שיקבל הדרכה ויעמוד בקשר שוטף מול הלשכה המשפטית בבית הנשיא ומחלקת החנינות במשרד המשפטים. כל זאת, מתוך רצון לקדם מאמץ חברתי־שיקומי וציבורי, ולאפשר פתיחת דף חדש על ידי מחיקת הרישום הפלילי.

הזמנה לבקש חנינה

מתוך רצון לסייע להשתלבותם המלאה בחברה, קורא נשיא המדינה הרצוג להגיש בקשה למחיקת האישום הפלילי. "את הבקשה למחיקת רישום פלילי, יש לשלוח באמצעות הטופס מקוון באתר האינטרנט של בית הנשיא", הסבירה עו"ד קורינלדי־סירקיס.

מה צריכה לכלול הבקשה? "על הבקשות להיות מוגשות על ידי הנידון או בא כוחו, או באמצעות בן משפחה מדרגה ראשונה. אל הבקשה יש לצרף פרטים אישיים ואמצעי התקשרות; פרטים על העבירה והחלטת בית המשפט; מכתב מפורט המציג את נימוקי הבקשה, לרבות נסיבות אישיות והליכי שיקום; וכן כל מסמך נוסף המבסס את נימוקי הבקשה". באשר לתיקי משטרה סגורים, עו"ד קורינלדי־סירקיס הבהירה כי "בתיקי משטרה סגורים (רישום משטרתי), שלא הובילו להגשת כתב אישום ולמתן גזר דין בתיק פלילי, הסמכות לביטולו של הרישום היא של משטרת ישראל ולא של נשיא המדינה, וניתן לפנות בנושא למדור מידע פלילי במשטרת ישראל".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר