כשרוסיה מושעית מהטורניר בעקבות הפלישה לאוקראינה, נבחרת ישראל נותרה בבית ו' של ליגת האומות עם איסלנד ואלבניה בלבד. נראה שהדרך לגרמניה 2024 אפשרית, אך כמו שאנו מכירים את נבחרת ישראל – היא לא תהיה קלה. אבל האם הפעם, בשל הנסיבות וההגרלה הנוחה יחסית – נעשה זאת בפעם הראשונה אחרי 62 שנים?
החלום ושברו – ככל הנראה המונח שמאפיין את נבחרת ישראל בכדורגל יותר מכל. למעלה מ– 60 שנה שמנסים השחקנים בכחול-לבן להעפיל לאליפות אירופה בכדורגל, אך ללא הצלחה. לעיתים זה היה נראה רחוק עד בלתי אפשרי, אך גם בפעמים בהן נראה היה שהסיכוי קיים – גם שם הצליחה נבחרת ישראל לבעוט בדלי ולהשאיר אותנו מאוכזבים ורחוקים מהמפגשים היוקרתיים עם אריות היבשת.
1 צפייה בגלריה
אלון חזן ביציע
אלון חזן ביציע
אלון חזן ביציע
(צילום: ראובן שוורץ)
האמנם - בשנים האחרונות נכנסה לתוקפה "ליגת האומות", שמטרתה הראשונית היא להעניק לנבחרות קטנות ובינוניות, ביניהן ישראל, את הסיכוי להעפיל לטורניר גדול, דבר שכמעט בלתי אפשרי עבור אותן הנבחרות במסלול המוקדמות הרגיל.
כזכור, בפעם האחרונה שהתמודדה ישראל במפעל, היא הצליחה להעפיל לחצי גמר הפליאוף שנערך בסקוטלנד, שם הפסידה בדו קרב פנדלים, לאחר החמצה כואבת של ערן זהבי. בדומה לטורניר הקודם, גם הפעם אחד משני המקומות הראשונים בבית ליגת האומות עשוי להביא את נבחרת ישראל לשלב חצי הגמר והגמר שייערך במרץ 2024.
בהגרלה שנערכה ב־16 בדצמבר בשנה שעברה, הוגרלה ישראל בדרג ב' יחד עם רוסיה (36 לפי דירוג פיפ"א), איסלנד (63) ואלבניה (66). בעוד אנו נכנסים לחודש הרביעי למלחמה באוקראינה, הפלישה הרוסית שהובילה לסנקציות בינלאומיות וביניהן להדחת נבחרת הכדורגל הרוסית מטורנירים בינלאומיים רשמיים, הותירה את נבחרת ישראל, שמדורגת במקום ה־76, עם נבחרות איסלנד ואלבניה בלבד.
זה אולי נראה פשוט, אך הסטטיסטיקה מדברת בעד עצמה. רק בטורניר האחרון בו השתתפה ישראל (מוקדמות המונדיאל בקטאר), ספגה הנבחרת מספר אסטרונומי של 21 שערים ב־10 משחקים (ממוצע ספיגות של 2.1 למשחק). רק במפגש אחד מהעשרה הצליחה הנבחרת לשמור על שער נקי, ואפילו ספגה שער באצטדיון טרנר ממולדובה החלשה למרות שזאת נותרה ב־10 שחקנים.
אך ראוי לציין שגם הנבחרות שיתמודדו עם ישראל בבית על העפלה לטורניר היוקרתי נמצאות בכושר ירוד ביותר. איסלנד, שבמשחקי הידידות האחרונים שלה ספגה עשירייה מדרום קוריאה וספרד יחדיו, מחזיקה בניצחון אחד בלבד ב־12 משחקיה האחרונים, וגם הוא על ליכטנשטיין החלשה. גם אלבניה נמצאת בכושר ירוד עם ניצחון אחד בלבד בחמשת משחקיה האחרונים – 0:1 קטן על אנדורה מכדור עונשין.
אז האם נגיע לגרמניה? השאלה הזו כמובן תלויה בנציגנו על המגרש. מעבר ליכולת – דרושים נחישות ולחימה עבור הדגל, שבלעדיהם ככל הנראה נצא מאוכזבים גם הפעם. מכיוון שדרך מסלול המוקדמות סיכויינו להעפיל קטנים עד קלושים, ליגת האומות היא הדרך הטובה ביותר. ועל מנת להתחיל ברגל ימין – תצטרך נבחרת ישראל, יחד עם אוהדיה שראוי שיגיעו למגרשים, להפגין יכולת מרשימה במפגש הרשמי הראשון בהיסטוריה שייערך נגד הנבחרת האיסלנדית. אז נתראה בחמישי הקרוב בסמי עופר?
גם אתם רוצים להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.