יום שלישי, 28.05.2024 שעה 21:15

המלך כאן: נדאל ניצח את ג'וקוביץ' ועלה לחצי

לא פייבוריט ברולאן גארוס בו זכה 13 פעמים? תחשבו שוב. הצגה של רפא במשחק יוצא דופן מול הסרבי נתנה לו 1:3 במערכות וקירבה אותו לעבר מייג'ור 22

|
רפאל נדאל מאושר בסיום (רויטרס)
רפאל נדאל מאושר בסיום (רויטרס)

זה הבית שלו. יש משחקים שמצמידים את הצופה למסך ומזכירים לו מחדש מדוע התאהב בספורט. אירועים שגם שנים לאחר שצפית בהם, תזכור איפה היית בזמן אמת. המשחק הערב (שלישי) ברבע גמר הרולאן גארוס בפאריס, סיפק לנו בדיוק אחד כזה, קרב לפנתיאון. 

רפאל נדאל ונובאק ג'וקוביץ' נפגשו לדו-קרב ענקים באצטדיון ‘פיליפ שאטרייה’ על הכרטיס לחצי גמר הטורניר היוקרתי, במשחק שהחל בשעות הערב של יום שלישי בצרפת והסתיים רק בשעות הקטנות של הלילה, לאחר 4 שעות ו-15 דקות של טניס, באחד המשחקים הטובים של השנים האחרונות.

בסיום המותחן, השור הספרדי גבר על יריבו הסרבי בארבע מערכות לאחר 1:3 לאחר 2:6, 6:4, 2:6 ו-6:7 ולקח את הכרטיס לחצי הגמר, שם יפגוש את אלכסנדר זברב שינסה להפריע לו בדרכו למייג’ור ה-22 בקריירה המפוארת שלו. 

רפאל נדאל מאושר בסיום (רויטרס)רפאל נדאל מאושר בסיום (רויטרס)

השור ממיורקה פתח נפלא את המשחק ולקח את המערכה הראשונה בקלות באופן יחסי לאחר 2:6 מרשים. גם הסט השני היה ונראה שהולך לכיוונו של מלך החימר שכבר הוביל בבטחה 0:3, אלא שאז המדורג ראשון בעולם התעשת, וחזר לאט לאט למשחק עם המון אופי בדרך ל-4:6 מרשים בסט השני ו-1:1 במערכות. 

רפאל נדאל מאושר בסיום (רויטרס)רפאל נדאל מאושר בסיום (רויטרס)

דווקא לאחר שנראה שתשו כוחותיו, המדורג חמישי בעולם שיחגוג את יום הולדתו ה-36 בעוד כיומיים השתלט על המשחק, שבר את הסרבי בשתי הזדמנויות שונות וברח ליתרון 2:6 מרשים, בדרך להובלה של 1:2 במשחק.

רפאל נדאל חוגג (רויטרס)רפאל נדאל חוגג (רויטרס)

אל המערכה הרביעית עלה המדורג הראשון בעולם כמו מלוע של תותח. טניס יוצא דופן והגשות אימתניות הובילו אותו ליתרון מבטיח של 2:5 בסט הרביעי. אלא שאז רפא שוב התעורר עם הגב אל הקיר, וכמו שרק הוא יודע שבר את הסרבי, ניצח ארבעה מתוך חמישה המשחקונים הבאים וכפה שובר שוויון. 

נובאק ג'וקוביץ' עצבני (רויטרס)נובאק ג'וקוביץ' עצבני (רויטרס)
רפאל נדאל חוגג (רויטרס)רפאל נדאל חוגג (רויטרס)

בשובר השוויון ראינו רק שחקן אחד על החימר בפאריס, שהוכיח לנו שלב ואופי הם דברים שאי אפשר ללמוד וללמד. השור הספרדי עלה בטירוף ובפתיחה מסחררת של 1:5 לא הותיר שום סיכוי למדורג ראשון בעולם בדרך לקאבק אדיר בסט הרביעי, 6:7 במערכה וניצחון 1:3 במשחק, בדרך לחצי הגמר.

נובאק ג'וקוביץ' מאוכזב (רויטרס)נובאק ג'וקוביץ' מאוכזב (רויטרס)

מערכה ראשונה – 2:6 לנדאל

נדאל וג'וקוביץ' (רויטרס)נדאל וג'וקוביץ' (רויטרס)

לפחות בתחילת קרב הענקים, נראה שרפא בא עם תוכנית משחק סדורה – להיות הפעם מאוד אגרסיבי והתקפי, זה השתלם לו לפחות במשחקון הראשון בו הצליח לשבור ולעלות ל-0:1. לאחר מכן הוא גם שמר על את נובאק על 30:40 והמשיך ל-0:2, כולל הגעה מרשימה לדרופ שוט של הסרבי. נובאק צימק ל-2:1 עם משחקון הגשה קליל, הפך את הנקודות להרבה יותר קלות בעזרת הגשות מצוינות ואייס ראשון. הספרדי יצא מבור לא פשוט, הסרבי היה ב-40:15 עם שתי נקודות שבירה אבל נדאל נראה מצוין בינתיים וחזר עם טניס מלא עוצמה וגם הנחתה יפה ליד הרשת, 1:3.

רפאל נדאל (רויטרס)רפאל נדאל (רויטרס)
נובאק ג'וקוביץ' (רויטרס)נובאק ג'וקוביץ' (רויטרס)

בכל אופן, נראה שהולך להיות משחק ארוך ומהנה, ארבעה משחקונים בלבד הסתיימו אחרי יותר מחצי שעה, כשמלך החימר בינתיים בשיאו. נדאל שבר שוב ועשה זאת עם פורהנד קטלני לאורך הקו, הצגה, 1:4. רפא שמר בקלילות והשאיר את הסרבי על 0:40 בדרך ל-1:5 מוחץ במערכה הראשונה. טעות לא מחויבת סגרה את המשחקון, נולה שמר וזה 2:5 מבטיח למדורג חמישי בעולם. רפא סגר עניין עם שמירה, כולל צעקת ה-’ואמוס’ המוכרת עם נעילת המערכה הראשונה ב-2:6 מרשים.

רפאל נדאל (רויטרס)רפאל נדאל (רויטרס)
נובאק ג'וקוביץ' (רויטרס)נובאק ג'וקוביץ' (רויטרס)

מערכה שנייה –  4:6 לג'וקוביץ'

אחרי 7 ניסיונות עם נקודת שבירה ומשחקון של כמעט רבע שעה (!), נדאל לחץ ולבסוף השיג את השבירה כבר בפתיחת המערכה השנייה, 0:1 עם טניס על סף המושלם של מלך החימר. הספרדי פשוט מסרב לעצור, אחרי ששמר ועלה ל-0:2 הוא קינח עם שבירה נוספת בדרך לדאבל-ברייק משמעותי ו-0:3 גדול, נובאק נראה מתוסכל וחסר תשובות מול הספרדי שמגיע לכל כדור, אך מעבר לזה מביא טניס חד, עוצמתי וכמעט נקי מטעויות. עם הרבה מזל יש לומר והחטאה לא אופיינית נובאק שבר חזרה פעם אחת וצימק ל-3:1, הקאמבק בדרך?

נובאק ג'וקוביץ' (רויטרס)נובאק ג'וקוביץ' (רויטרס)
נובאק ג'וקוביץ' (רויטרס)נובאק ג'וקוביץ' (רויטרס)

נובאק המשיך במומנטום החיובי ועם משחקון איכותי מאוד ומלא בזוויות, צימק עוד יותר ל-3:2, הכל עדיין פתוח בסט הזה. הסרבי הגיע למשחק, שבר בפעם השנייה ברציפות ואיזן ל-3:3, הכל שקול בסט השני ובוודאי שבמשחק כולו, כשרפא חווה ירידה ביכולת ומתקשה להכניס את ההגשות הראשונות. זה הלך לו קשה, רפא היה עיקש, אבל המדורג ראשון עלה ל-3:4 ולמעשה גם ליתרון ראשון במשחק הזה. לאחר שש דקות של לחימה במשחקון מותח, הספרדי עלה הצליח לנצח ואיזן ל-4:4 את המערכה. הסרבי הגיב מהר ובעזרת משחקון נפלא של 15:40 זריז עלה ל-4:5 במערכה. ג'וקוביץ' המשיך במומנטום הנפלא שלו, שבר את הספרדי ולאחר 84 דקות במערכה השנייה, ניצח 4:6 ואיזן ל-1:1 את המשחק.

נובאק ג'וקוביץ' (רויטרס)נובאק ג'וקוביץ' (רויטרס)
רפאל נדאל (רויטרס)רפאל נדאל (רויטרס)

מערכה שלישית – 2:6 לנדאל

רפא פתח בסערה את הסט השלישי עם שבירה מהירה כבר לאחר 3 דקות בדרך ליתרון 0:1 במערכה. נדאל שמר על ההגשות שלו ולאחר 9 דקות של משחקון טיפס ל-0:2. נובאק עלה למשחקון השלישי אגרסיבי בהרבה, שמר על הגשותיו וצימק ל-2:1 את הסט השלישי. דווקא לאחר שנראה שהסרבי בדרכו לשבור את מלך החימר פעם נוספת, רפא התעשת וניצח את המשחקון בדרך ליתרון של 1:3 במערכה השלישית. השור הספרדי ניצל מספר טעויות של חוסר ריכוז מצידו של הסרבי ובזכות משחק חכם ויעיל השיג שבירה נוספת בדרך ליתרון מבטיח של 1:4 בסט. המדורג חמישי בעולם המשיך לשלוט במערכה, שמר על הגשותיו ולאחר יתרון של 15:40 מהיר ניצח את המשחקון ועלה ליתרון של 1:5 בסט. הסרבי לא הראה סימני שבירה ובזכות משחקון מושלם שמר על ההגשות שלו וצימק ל-2:5. הספרדי פתח נהדר את המשחקון והשיג שתי נקודות מערכה. לאחר שלוש שעות של משחק, רפא ניצח את הסט השלישי לאחר 2:6 ועלה ל-1:2 במערכות.

רפאל נדאל (רויטרס)רפאל נדאל (רויטרס)
רפאל נדאל (רויטרס)רפאל נדאל (רויטרס)

מערכה רביעית – 6:7 לנדאל

ג'וקוביץ' פתח נחוש את הסט הרביעי, שמר על ההגשות ועלה ליתרון של 0:1. הסרבי המשיך להציג סימני התאוששות מרשימה ולאחר 12 דקות בסט הרביעי השיג שבירה חשובה בדרך ל-0:2. המדורג ראשון בעולם לא הוריד את הרגל מהגז, שמר על הגשותיו וזינק ליתרון מבטיח של 0:3 במערכה. השור הספרדי לא הראה סימנים של הרמת ידיים, שמר על הגשותיו וצימק ל-3:1 את המערכה. הסרבי לא התכוון לתת לנדאל להתקרב, ובעזרת הגשות עוצמתיות ומדויקות עלה ליתרון של 1:4 בסט. מלך החימר הוא לא אחד שיוותר ובזכות משחקון הגשה מושלם שמר את המדורג ראשון בעולם “על האפס” וצימק ל-4:2 את המערכה. נובאק התאושש מהר, ובזכות הגשות מדויקות לקח את המשחקון בדרך ליתרון של 2:5 בסט ולמערכה חמישית ומכרעת. השור הספרדי פתח בסערה את המשחקון בדרך ליתרון 0:40 מהיר וצימק ל-5:3 את הסט. דווקא שהיה נראה שג'וקוביץ' בדרכו לזכות בסט ולאזן את המערכה לאחר שהיה רחוק רק נקודה אחת מלעשות כן, השור הספרדי חולל מהפך, שבר את הסרבי וצימק ל-5:4 את המערכה הרביעית בפאריס. רפא המשיך במומנטום האדיר שלו, ובעזרת הגשות יוצאות דופן לא הותיר סיכוי לסרבי כל הדרך לשוויון 5:5 במערכות בתום קאמבק מרשים. לאחר שאיבד שלושה משחקונים ברצף, נובאק שמר על הגשותיו, והתאושש בדרך ל-5:6 משוגע בסט הרביעי. המדורג חמישי בעולם הגיב כמו שרק הוא יודע במצבי לחץ עם משחקון מושלם בו עצר את יריבו בלי נקודות בדרך ל-6:6 מטורף. בשובר השוויון ראינו רק אחד על החימר בפאריס. השור הספרדי עלה בטירוף למשחקון ובפתיחה מסחררת של 1:5 לא הותיר שום סיכוי למדורג ראשון בעולם בדרך לקאבק אדיר בסט הרביעי, 6:7 במערכה וניצחון 1:3 במשחק.

נובאק ג'וקוביץ' (רויטרס)נובאק ג'וקוביץ' (רויטרס)
נובאק ג'וקוביץ' (רויטרס)נובאק ג'וקוביץ' (רויטרס)
נובאק ג'וקוביץ' (רויטרס)נובאק ג'וקוביץ' (רויטרס)
אסור לפספס
נגןהפרסומת החדשה של מסי ביחד עם וויל סמית'
הפרסומת החדשה של מסי ביחד עם וויל סמית'
נגןמי משחקני ברצלונה מחזיק ברכב היקר ביותר?
מי משחקני ברצלונה נוהג ברכב היקר ביותר?
נגןהמפגש של ספיד עם גראנצ'ו נגמר בהתרסקות
המפגש של ספיד עם גראנצ'ו נגמר בהתרסקות
נגןטורניר הצעירים בהשתתפות טיאגו מסי
מול אצטדיון מלא: טיאגו מסי במשחק על גביע
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */