עכשיו זה רשמי: חברי האסיפה הכללית של בעלי מניות אגד אישרו הערב (שלישי) ברוב של 99% את עסקת המכירה לקרן קיסטון, שתרכוש 60% מהחברה.
1,315 חברי האסיפה נדרשו להצביע במהלך סוף השבוע האחרון על שני סעיפים: אם לקבל את ההחלטה של קיסטון (רוב של 51% הספיק לאישור), ואיזה נתח מהמניות שלו מוכן כל חבר למכור במסגרת העסקה - 0%, 50%, 75% או 100%. חברי אגד יקבלו אופציה מקיסטון למכור את יתרת המניות שלהם תוך שנתיים, על פי השווי שנקבע בעסקה: 4.77 מיליארד שקל, כלומר לקבל סכום של עד 2.2 מיליון שקל.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
קו 19 של אגד בירושלים
קו 19 של אגד בירושלים
אוטובוס אגד
(צילום: גיל יוחנן )
בתחילה נבחרה קבוצת מגדל-קרסו-אלומה לרכישת אגד, אחרי שהציעה 5.6 מיליארד שקל, אך לאחר שנחשפו ההצעות האחרות ואגד הקשיחה את תנאי העסקה, נסוגה ממנה הקבוצה. קיסטון כבר העבירה מקדמה בסך 350 מיליון שקל, ואת יתרת הסכום תעביר כנגד השלמת העסקה והעברת המניות לידיה. את אגד ליוו בעסקה בנק ההשקעות HSBC, יועצים אסטרטגיים Deloitte, משרד רו"ח KPMG, ועורכי הדין אסתר קורן, יפעת שפטל ומשה גנות ממשרד גרוס.
אגד, שבעבר הפעילה 75% מהתחבורה הציבורית בארץ, ירדה בשנה שעבר ל-32%, לאחר תהליך ארוך של הוצאת אשכולות שלה למכרז בין חברות התחבורה הציבורית הפרטיות.
ב-2018 אישרו חברי אגד את הפיכתה מקאופרטיב לחברה, וכעת את הכנסת שותפה לחברה. לאגד יש 9,200 עובדים, מהם 6,500 נהגים ו-4,000 אוטובוסים. היא גם מפעילה קווי תחבורה ציבורית בפולין ובהולנד, ותפעיל את הקו האדום ברכבת הקלה בגוש דן. לאגד נכסי נדל"ן בישראל בשווי 1.5 מיליארד שקל הכלולים בעסקה..
יו"ר ומנכ"ל אגד, אבי פרידמן: "זהו יום היסטורי לאגד, שמקבע את מעמדה כמפעילת התחבורה הציבורית הגדולה בישראל. העסקה שאושרה היום מבטיחה את עתיד החברה ואת המשך שגשוגה בארץ ובחו"ל".