י"ג אייר התשפ"ד
21.05.2024
במחאה על 'הרס העולם'

גבר לבוש כזקנה זרק עוגה על יצירת מיליונים

גבר שהתחפש לזקנה וישב בכיסא גלגלים במוזיאון לאומנות בפריז, זרק עוגה על יצירה ששווה מיליונים. לאחר מכן הוא זרק זר ורדים באוויר, נלקח מהמקום על ידע אנשי אבטחה, האיש, ששמו טרם פורסם, היה אמן ופעיל אקלים. המונה ליזה מוגנת כל השנה על ידי זכוכית חסינת כדורים

גבר לבוש כזקנה זרק עוגה על יצירת מיליונים
הגבר שנעצר במוזיאון צילום: צילום מסך

אדם נלקח על ידי מאבטחים במוזיאון לאומנות בפריז לאחר שהשליך עוגה על הציור של המונה ליזה השווה מיליונים. המבקרים בגלריה לאמנות הלובר בפריז נותרו המומים מהאירוע שאירע רגע לפני שעת הסגירה ביום ראשון בלילה. עדי ראייה סיפרו שגבר, חבש פאה והתחפש לזקנה כדי לא לעורר חשד, כשהוא חלף על פני יצירת המופת המפורסמת של ליאונרדו דה וינצ'י כשהוא ישוב בכיסא גלגלים, הוא קפץ לפתע על רגליו וזרק עוגה על התמונה.

לאחר מכן זרק העבריין זר ורדים לאוויר והועף אל הקרקע על ידי מאבטחי הלובר כעבור שניות ספורות. לא נגרם נזק לציור היקר המוגן בזכוכית חסינת כדורים. עשרות עוברי אורח התבוננו וצילמו תמונות של המונה ליזה שהוסתרה חלקית מהעין על ידי מריחות של עוגה על זכוכית המגן.

בהצהרה ל'דיילי מייל' מסר מוזיאון הלובר: "ביום ראשון, 29 במאי, התרחשה תקרית ב-Salle des Etats שבו מוצגת המונה ליזה. מבקר שהתחזה לנכה והשתמש בכיסא גלגלים, ניגש לתמונה המותקנת בוויטרינה מאובטחת. מוזיאון הלובר יישם את הנהלים הרגילים שלו עבור אנשים עם מוגבלות בניידות, ומאפשר להם להעריץ את היצירה הגדולה הזו של הלובר".

"האיש הזה זרק עוגה על המונה ליזה, מאפה שהוא החביא בחפציו האישיים. הזה לא הייתה השפעה על הציור, ולא נגרם לו כל נזק, האדם נתפס מיד ופונה על ידי מאבטחים ולאחר מכן הועבר לידי המשטרה שהגיעה למקום. מוזיאון הלובר הגיש תלונה למשטרה, המוזיאון מצדיע למקצועיותם של אנשיו שהגיבו מיד במהלך האירוע הזה".

האיש, שחבש פאה שחורה התברר כאמן ופעיל לשינויי אקלים שסיפר כי הוא לכלך את הציור היקר במחאה. "תחשבו על כדור הארץ. אנשים נמצאים בתהליך של השמדת כדור הארץ". הוא הכריז כשנלקח על ידי מאבטחים. "אמנים חושבים על כדור הארץ, בגלל זה עשיתי את זה. תחשוב על הפלנטה". גורמים רשמיים חזרו למקום כעבור רגעים ספורים כדי לנגב את העוגה, בעוד מבקרי הגלריה ההמומים צופים בהם.

צרפת פריז מוזיאון אומנות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד