סנאפ, חברת האם של הרשת החברתית המובילה סנאפצ'ט (Snapchat), סיימה שבוע קשה במיוחד עם ירידה של 33% בבורסת ניו יורק. בכך, השלימה המניה ירידה של כמעט 50% בחודש האחרון ושל למעלה מ-75% בשנה האחרונה.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
החברה האמריקנית מנהלת את אחת מרשתות החברתיות הגדולות בעולם אשר מבוססת בעיקר על הודעות, סרטונים קצרים ותמונות אשר יכולים להימחק אחרי פרק זמן מסויים לבחירת השולח. לרשת יש כ-332 מיליון משתמשים יומיים פעילים.
3 צפייה בגלריה
הנפקת סנאפצ'ט בוול סטריט
הנפקת סנאפצ'ט בוול סטריט
הנפקת סנאפצ'ט בוול סטריט
(צילום: AFP)
כמו חלק גדול מחברות הטכנולוגיה העולמיות, הקורונה הטיבה מאוד עם הרשתות החברתיות ככלל ועם סנאפצ'ט בפרט. בטווח זמן של פחות משנתיים (מרץ 2020-ספטמבר 2021) השלימה המניה זינוק של כ-820%.
יחד עם זאת, בשנה האחרונה חווה המניה ירידות משמעותיות. הנפילות של השבוע האחרון מיוחסות לאזהרת רווח בה החברה עדכנה כי היא ככל הנראה לא תעמוד בתחזיות (אותן היא בעצמה סיפקה) לגבי ההכנסות והרווח המתואם למניה ברבעון הנוכחי. לטענת החברה, זאת בשל "סביבת מאקרו חלשה".
יתרה מכך, ההצרה של סנאפצ'ט הובילה לירידות חדות גם בקרב חברות נוספות בסקטור ביום ההודעה: פייסבוק נפלה בכ-10%, פינטרסט בכ-25%, רוקו בכ-15% וגוגל ב-8%. יחד עם זאת, בהסתכלות שבועית רובן התאוששו.
בתוך כך, חברה נוספת שקרסה בשבוע שעבר ב-19% בוול סטריט בצל דוחות מאכזבים הייתה דווקא מותג האופנה האמריקני אברקרומבי אנד פיץ' (Abercrombie & Fitch), המחזיק כ-735 חנויות - רובן בארה"ב.
3 צפייה בגלריה
Abercrombie _alt Fitch
Abercrombie _alt Fitch
חנות של אברקרומבי אנד פיץ'
(צילום: shutterstock)
גם אברקרומבי אנד פיץ' זינקה בכ-500% בין אפריל 2020 לסוף שנת 2021, אולם מאז איבדה מניית החברה מעל למחצית משוויה. הירידות האחרונות הגיעו כאמור ברקע פרסום הדוחות הכספיים של ההחברה, בהם דיווחה על הפסד והנמיכה את תחזיותיה העתידיות. זאת, לטענת מנכ"ל החברה, בשל עלייה בעלויות הובלה וחומרים שצפויות להימשך לאורך השנה. בנוסף, החברה מתמודדת עם שינויים בהוצאות צרכניות ממוצרים לשירותים ולחופשות.

עוד בלטו במסחר בשבוע שעבר:

  • חברת VMware, המספקת תוכנות הדמיה (Virtualization) והיא אחת המובילות בתחום בעולם, זינקה בשבוע שעבר ב-35% בוול סטריט. זאת, לאחר שהגיעה להסכמות על רכישתה על ידי ענקית השבבים ברודקום (Broadcom) בסכום עתק של 61 מיליארד דולר - מה שהפך לאחת מרכישות הטכנולוגיה הגדולות ביותר אי-פעם. הזינוק מגיע דווקא בניגוד למגמה של החודשים האחרונים, בהם איבדה החברה למעלה מ-30% משוויה. בנוסף, על אף הזינוק, המניה עדיין נסחרת בכ-23% פחות מהשיא אליו הגיעה בחודש אוקטובר אשתקד.
  • מייסיס (Macy's), רשת חנויות הכלבו האמריקנית המובילה, זינקה ב-30% במסחר בשבוע שעבר. זאת, ברקע פרסום דוחות כספיים רבעוניים בהם הכתה את ציפיות האנליסטים, הן בשורת הרווח והן בשורת ההכנסות. בנוסף, החברה שיפרה את תחזיותיה להמשך השנה וזאת דווקא ימים ספורים לאחר שקמעונאיות אמריקניות גדולות אחרות, בהן וולמארט, טרגט וקוסטקו, ירדו בחדות לאחר דוחות מאכזבים מצידם. יחד עם זאת, יצויין כי מניית החברה שינתה כיוונים בחדות בשנים האחרונים ומאז נובמבר אשתקד איבדה למעלה מ-50% משוויה.
הערה: ההשקעה בשוק ההון עלולה להיות מסוכנת ולהוביל להפסדים כלכליים קשים. אין לראות בכתבה זו המלצה או אי-המלצה בנוגע לכל אחת מהמניות המדוברות. הנתונים נכונים לסגירת המסחר בסוף השבוע האחרון ועשויים להשתנות. אין לבנקים וליועצי ההשקעות שום עניין אישי בנושא והסיקור אינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים של כל סוחר.
הכתבה נכתבה בסיוע אילן גרינברג, אנליסט שווקים גלובליים ביחידת המחקר של בנק הפועלים.