הסנונית המבשרת על הרעה ברווחיות רשתות המזון בשנת 2022? ויקטורי היא הראשונה מבין רשתות המזון שפרסמה (א') את הדוחות הכספיים לרבעון הראשון של 2022.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
הרשת סיימה את הרבעון עם ירידה של 9.4% במכירות, שהסתכמו ב-538 מיליון שקל, בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. בחנויות הזהות שפעלו גם ברבעון הקודם נרשמה ירידה במכירות בשיעור של 8.4%. בין הסיבות: סיום חגיגית המכירות של רשתות השיווק בקורונה עם החזרה לשגרה והיציאה מהסגרים ובשל עיתוי חג הפסח, שהשנה בניגוד לשנה שעברה, נחגג באפריל ולא ברבעון הראשון.
1 צפייה בגלריה
ויקטורי
ויקטורי
ויקטורי
(צילום: עידו ארז)
שיעור הרווח התפעולי של הרשת מסך הכל מכירותיה צנח ל-2.5% לעומת 4% ברבעון מקביל אשתקד. הרווח הגולמי הסתכם ב-137 מיליון שקל, ירידה של 9%.
בימים אלה השיקה ויקטורי את תת הרשת העירונית החדשה "ויקטורי בסיטי", שמחיריה אמורים להיות גבוהים יותר והיא מצפה כי תתרום ברבעון הבא לשיפור הרווח התפעולי, כמו גם השקת אתר אונליין משופר וחתימה על הסכם עם שירות המשלוחים של וולט, שהחברה מעריכה שיתרום לה השנה עוד 50 מיליון שקל הכנסות.
הרווח הנקי ברבעון הסתכם ב-3.9 מיליון שקל לעומת 15.6 מיליון שקל ברבעון מקביל אשתקד, ירידה של כ-75%. הוצאות המימון גדלו מ-5.2 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנה שעברה ל-8.3 מיליון. בין השאר בגלל ירידה בתיק ניירות ערך של החברה. בדוח הדירקטוריון מסבירה החברה את הירידה החדה ברווח התפעולי, גם בהשקעה בקמפיין הפרסומי בטלוויזיה, בו הרשת לראשונה גייסה פרזנטורים - שלושת הדורות של משפחת הקומיקאי שלום אסייג, תחת הסלוגן "האבא של המשתלם", שעדיין לפי התוצאות לא נשא פירות ועלותו נחשפה בדוח - ארבעה מיליון שקל. בחברה מקווים כי תוצאותיו יבואו לידי ביטוי ברבעון השני.
גם ההשקעות בסניפים החדשים השפיעו על רווחיות החברה. החברה מציינת כי ההון העצמי של הרשת הסתכם ברבעון ב-350 מיליון שקל לעומת 330 מיליון שקל ברבעון מקביל. מהנהלת החברה נמסר כי היא מעריכה שהחל מהרבעון השני תחזור לצמיחה ושיפור ברווחיות. לאחר מועד הדוח פתחה החברה סניפים חדשים בנס ציונה ובתל אביב וחתמה על הסכמים לשמונה חנויות נוספות.