1 צפייה בגלריה
ח"כ שרן השכל
ח"כ שרן השכל
ח"כ שרן השכל
(אתר הכנסת)
המדינה תשים סוף למקרים של תשלום מופרז לקבוצות עבור שחרור של כדורגלנים צעירים? ועדת השרים לענייני חקיקה תדון היום (ראשון) בהצעת חוק חדשה של חברת הכנסת שרן השכל, שמעוניינת לאפשר לילדים ונערים להימנע מתשלום של כספים גבוהים על מעבר לקבוצת כדורגל חדשה.
ח”כ שרן השכל הגישה לאחרונה הצעת חוק לפיה ספורטאים עד גיל 18 לא יצטרכו לשלם כספים מיותרים על מעבר לקבוצת כדורגל חדשה. למעשה, מדובר בתיקון לחוק הספורט הקיים המעניק זכויות לספורטאי קטין.
בהצעת החוק נכתב כי “במקרים רבים מעברו של ספורטאי צעיר מתאפשר רק בכפוף לפיצויים עליהם הסכימו האגודה המעבירה את הספורטאי, והאגודה שקולטת אותו. פיצויים אלה עלולים להגיע לסכומים של עשרות ואף מאות אלפי שקלים, ובמקרים רבים היעדר הסכמה בין האגודות על גובה הפיצוי - מביא להכשלת מעברו של הספורטאי”.
בהצעת החוק של ח”כ השכל נטען: “עניין זה פוגע בחופש העיסוק של הספורטאים הצעירים, וגורם לכך שלעתים ספורטאים נותרים באגודה מסוימת בניגוד לרצונם. לכן, מוצע שבמקרה שבו עבר ספורטאי קטין, שגילו פחות מ-18, מאגודה אחת לאחרת בהתאם לסעיף 11א לחוק הספורט, יהיה על האגודה הקולטת או על הספורטאי, לשלם לאגודה המעבירה רק בגין הוצאות שהוציאה עליו האגודה לצורך הכשרתו”.
כמו כן, הצעת החוק קובעת שההוצאות שבגינן יהיה צורך לשפות את האגודה המעבירה, הן רק אלה שהוכח שהוצאו. זאת כדי למנוע מצבים בהם האגודה המעבירה תטען כביכול לסכומים מופרזים שהוציאה על הספורטאי, במטרה להגדיל את סך הפיצויים. עם זאת, הצעת החוק לא פוגעת בחופש החוזי ובאפשרותם של האגודה והספורטאי לקבוע מבעוד מועד בחוזה שביניהם, שמעברו של השחקן לאגודה אחרת מותנה בתשלום פיצויים וגמול.