אפל הודיעה כי היא מעלה את השכר השעתי ההתחלתי של עובדיה בארצות הברית מ-20 ל-22 דולר. ההחלטה של ענקית הטכנולוגיה מגיעה על רקע ההתמודדות של החברות הגדולות בארה"ב בשוק העבודה, מאמצי העובדים להתאגד והאינפלציה. מדובר בעלייה של 10% בהשוואה לשכר הנוכחי, ועלייה של 45% ביחס לשכר ההתחלתי ששילמה החברה ב-2018.
"השנה, כחלק מתהליך הערכת הביצועים השנתי שלנו, החלטנו להגדיל את תקציב השכר", הודיע דובר אפל.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
חנות של אפל
חנות של אפל
חנות של אפל
(צילום: Shutterstock)
העיתון וול סטריט ג'ורנל, שחשף לראשונה את הכוונה של אפל להעלות את השכר השעתי, דיווח כי החברה גם הודיעה לחלק מהעובדים שתקדים בשלושה חודשים את שיחת המשוב השנתית שלהם, וכי השכר החדש ייכנס לתוקף בתחילת יולי.
ענקית הטכנולוגיה, שהייתה ידועה בתנאי העבודה הנוחים שלה, ספגה בשנה שעברה ביקורות ברשת מחלק מעובדיה, שטענו כי הדברים השתנו. יתרה מכך, בחודש אפריל האחרון עובדים בחנות של החברה באטלנטה הגישו עצומה לקיום בחירות לוועד על מנת להפוך לחנות הראשונה של אפל בארה"ב שמתאגדת, בצל התאגדויות בחברות גדולות אחרות כמו סטארבקס ואמזון. ההצבעה בחנות באטלנטה תתקיים בחודש יוני.
האינפלציה בארצות הברית, שכבר זינקה ל-8.3% באפריל, הגבוהה ביותר מזה 40 שנה, בזמן ששיעור האבטלה נמוך מאוד ועומד על 3.6%, גורמים לעובדים רבים, בעיקר בענפי הטכנולוגיה, לחפש מקומות עבודה עם שכר ותנאים טובים יותר. מנגד, חברות כמו פייסבוק, סנאפצ'ט ואנבידיה, כבר הודיעו כי הן מאטות את תהליך גיוס העובדים בעקבות הנפילות בבורסה וחוסר הוודאות.

רווח גדול ברבעון הראשון

אפל, בניגוד לחברות ענק אחרות בארה"ב שדיווחו על הפסדים ברבעון הראשון של 2022, דווקא רשמה הצלחה עם רווח נקי מתואם של 1.52 דולר למניה, מעל התחזיות (1.43 דולר). כמו כן, הכנסותיה הסתכמו ב-97.28 מיליארד דולר, זינוק של 9%, הרבה מעל ציפיות האנליסטים שחזו הכנסות של 93.89 מיליארד דולר.
ההכנסות ממכירת אייפונים הסתכמו ב-50.57 מיליארד דולר - עלייה של 5.5% לעומת הרבעון המקביל, ומעבר לציפיות האנליסטים שעמדו על 47.9 מיליארד דולר.