ח"כ שרן השכל בהצעת חוק חדשה: מורים שתומכים בטרור ובמחבלים יפוטרו

הצעת החוק של יו"ר ועדת החינוך זוכה לתמיכתו של שר המשפטים, גדעון סער • השכל: "אסור שמורים המהללים רוצחים מתועבים יעסקו בהוראה במדינת ישראל" • האם זה יהיה העימות הבא מול רע"מ?

"חייבים לייצר הרתעה". השכל. צילום: אייל מרגולין/ג'יני

יו"ר ועדת החינוך, ח"כ שרן השכל, הגישה הצעת חוק שלפיה מורים התומכים בפעולות טרור יושעו או יפוטרו. השכל גם קיימה כמה דיונים בנושא, שבהם דרשה מהשב"כ לייצר מנגנון דיווח ישיר למשרד החינוך על אנשי הוראה שמהווים חשש או סכנה, ואף דרשה בדיקה ופיטורים מיידיים של כמה מורים שהתבטאו באופן קיצוני ברשתות החברתיות.

הצעת החוק, שזוכה גם לתמיכתו של שר המשפטים, גדעון סער, צפויה להקל את הליכי ההשעיה או הפיטורים של מורים החשודים שביצעו או שתומכים בפעולות טרור או הסתה. היום ההליך מסורבל ומורכב.

השאלה המעניינת היא אם רע"מ יתמכו בהצעת החוק, שצפויה לאתגר אותם מימין במגזר הערבי, שכן מדובר בחוק מהקואליציה בתמיכת תקווה חדשה.

יו"ר רע"מ, מנסור עבאס, צילום: יונתן זינדל / פלאש 90

בדברי ההסבר של הצעת החוק, השכל מציינת כי "לאחרונה אנו עדים למקרים שבהם פיגועים ופעולות טרור מבוצעים על ידי עובדי הוראה בהווה או בעבר. כיום, האפשרות להשעות או לפטר עובד הוראה היא סבוכה ומצומצמת, ועשויה להימשך שנים". עוד מוסיפה השכל בהצעה: "מעסיק יחויב להשעות עובד הוראה במקרה שנפתחו נגדו הליכים פליליים בחשד לביצוע עבירת טרור, ובנוסף - לא ניתן יהיה להעסיק מי שהורשע בעבירה".

ח"כ שרן השכל: "אסור שמורים המהללים מחבלים ורוצחים מתועבים יעסקו בהוראה במדינת ישראל. מעבר לעובדה ששניים מהמחבלים בפיגועים האחרונים עסקו בעברם בהוראה, נחשפתי מאז דיוני הוועדה לתוכן רב ולהתבטאויות פומביות של מורים שמשבחים פעולות טרור. תלמיד שנחשף לפרסומים ברשת של המחנך שלו, אשר תומך בפיגועים ובמפגעים עם דם על הידיים ומעודד שנאה ורצח של חפים מפשע - איך אותו תלמיד אמור לגדול לחיים של דו־קיום ושלום במציאות המורכבת שבה אנו חיים עם מורה שכזה?

"חייבים לייצר הרתעה, חייבים לגדוע את ההסתה המסוכנת הזו, לעקור את השנאה והאלימות מהשורש. הכל מתחיל בחינוך, ולכן אזרחים שמביעים תמיכה במחבלים ועידוד למעשי טרור - לא יכולים להיות מורים בישראל ולהוות מודל לחיקוי עבור תלמידיהם. זה עתיד המדינה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר