מחזה נדיר: 107 חברי כנסת הסכימו על משהו בישראל

לא זכור חוק עם כזאת תמיכה בתקופה האחרונה כמו "ממדים ללימודים" • בנושאים החשובים באמת רוב הישראלים מסוגלים להתעלות מעל הפוליטיקה הקטנה ולהסכים על העיקר

מליאת הכנסת, צילום: אורן בן חקון

השנה הפוליטית האחרונה הייתה מורכבת, בין אם אתם תומכים בממשלה או מייחלים לנפילתה, ראינו המון דברים מיוחדים בכנסת הנוכחית, אבל אתמול בכנסת ראינו מחזה נדיר במיוחד, 107 חברי כנסת הסכימו על הצעת חוק, זה לא היה פשוט, היו הרבה אתגרים בדרך, לקח לא מעט שעות אבל בסוף התפשרו, 107 חברי כנסת הצליחו להסכים! אני לא זוכר חוק עם כזאת תמיכה בתקופה האחרונה, אם הייתה כזאת תמיכה בכלל אי פעם.

בתור מפקד פלוגה של לוחמים במילואים, שמחתי לראות שהכנסת תומכת בלוחמים הקרבים, המעט שאנחנו יכולים בתור חברה זה להחזיר לאנשים שבחרו לסכן את חייהם בשבילנו. לצערנו היום זה כבר לא מובן מאליו, הלוחמים שלנו נמצאים בחזית לא פשוטה, הם עסוקים בסיכול טרור מחד, מנגד הם נערכים למלחמה הבאה שמקווים שלא תגיע, בעוד כמעט כל פעולה שלהם מתועדת בעדשת המצלמה, צעד לא במקום ואתה "מככב" ברשתות החברתיות. אתגר לא פשוט בכלל ללוחם בשנות העשרים לחייו בישראל. לכן ההכרה הזאת בשירות הקרבי זה דבר חשוב ומתבקש, הכרת הטוב, הדבר הכי טבעי בעולם.

אבל אני חושב שאתמול היה אירוע שראוי להתייחס אליו גם בפן שונה, 107 חברי כנסת הסכימו על משהו בישראל! כל כך לא טריוויאלי, בתקופה פוליטית קשה, עם הרבה דיבורים על פלגים בעם, ראוי להעלות על נס את הדברים שמאחדים אותנו. בין אם אתה תומך ביבי או מתנגד אליו בכל תוקף, תומך בממשלה או מתפלל שתיפול מחר, חשוב לזכור שיש נושאים שלא רק שאנחנו מסכימים עליהם, אלא הם גם מאחדים אותנו.

אז נכון שמפלגה אחת ניסתה למשוך יותר לכאן והשנייה רצתה קצת אחרת, אבל בנושאים החשובים באמת רוב הישראלים מסוגלים להתעלות מעל הפוליטיקה הקטנה ולהסכים על העיקר. דוגמה לזה אפשר לראות בכל אימון מילואים אקראי, תמצאו שם מגוון פוליטי כל כך רחב, עם חילוקי דעות כמעט בכל נושא אפשרי, אבל בסוף יודעים להתעלות על המחלוקות ולהתעסק בעיקר המאחד. מקווה שנצליח לזכור יותר להכיר תודה לאנשים שבחרו לסכן את חייהם בשביל כולנו וגם להתאחד יותר סביב הדברים החשובים באמת.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר