אחרי 11 שנים: מילאן זכתה באליפות איטליה

הרוסונרי ניצחו 0:3 את ססואלו במחזור הסיום והשיבו את התואר לאחר יותר מעשור • 0:3 של אינטר מול סמפדוריה לא עזר לנראזורי

מילאן מניפה את הגביע אחרי יותר מעשור. מרגשת, צילום: AFP

11 שנים של המתנה ארוכה ומייגעת הגיעו הערב (ראשון) לסיומן. מילאן היא שוב אלופת איטליה אחרי ניצחון 0:3 על ססואולו במחזור הסיום, האליפות ה-19 בתולדותיה וכזאת שמעטים האמינו שתזכה בתחילת העונה.

במשחק האחרון של העונה מילאן עלתה עם פייר קאלולו ופיקאיו טומורי הצעירים בהגנה ועם סנדרו טונאלי, ראדה קרוניץ' ואלכסיס סאלמקרס בקישור. כולם שחקנים נהדרים, אבל לא כאלה שסומנו בתחילת העונה כמי שמסוגלים להוביל קבוצה לאליפות.

החבורה הזאת, יחד עם כוכבי הקבוצה תאו הרננדס ורפאל לאאו, עשו את העבודה בפעם האחרונה. הפורטוגלי, שמסוגל לפרוץ כספות עם כוח הפריצה שלו, היה איש המשחק כשבישל את כל שלושת השערים. השניים הראשונים היו של אוליבייה ז'ירו (17, 32), שחיזק את התדמית שלו כשחקן של מעמדים גדולים והגיע לעשרה שערים העונה.

ז'ירו. שחקן של מאני טיים, צילום: רויטרס

את השער השלישי בישל לאאו לפרנק קסיה שקבע 0:3 בדקה ה-36 וגמר את הסיפור. בשלב הזה אינטר עוד היתה ב-0:0 מול סמפדוריה, ורק במחצית השנייה ואחרי שעיכלה שתסיים במקום השני היא השלימה ניצחון 0:3 משערים של איבן פרישיץ' ושניים של חואקין קוראה.

בינתיים אצל מילאן, זלאטן איברהימוביץ' נכנס לקראת הסיום למה שאולי היה משחקו האחרון בקריירה. השבדי, שהיה שותף לזכייה הקודמת של מילאן באליפות וחזר אליה ב-2020 במטרה לסגור מעגל אישי עם תואר נוסף, היה כאמור פצוע בחצי השני של העונה ולא כבש מאז חודש ינואר. השבדי בן ה-40 היה נחוש מאוד לקחת חלק במשחק אמש, ולאחר שנכנס אפילו כבש שער שנפסל.

בסופו של דבר זלאטן סגר מעגל, וכך גם מילאן. ב-11 השנים האחרונות עברה הקבוצה עליות ובעיקר ירידות, אך בזכות הצוות הנהדר שכולל את פיולי וגם את פאולו מלדיני, היא הצליחה להשיג העונה את התואר שהייתה ראויה לו. אינטר אולי פספסה הרבה הזדמנויות, אך כמו שאמר פיולי מילאן הייתה הכי טובה לאורך העונה, וגם הערב.

זלאטן איברהימוביץ'. סגר מעגל, צילום: גטי אימג'ס

להבדיל מהדרמה של הפרמיירליג, הקבוצה של סטפנו פיולי לא השאירה שום מקום למתח במחזור הסיום של הסריה אה והפכה את המשחק בין אינטר לסמפדוריה לחסר משמעות. 

"היינו הכי טובים כל העונה ואנחנו צריכים להיות הכי טובים רק עוד פעם אחת" אמר פיולי ערב המשחק מול ססואולו, וזה בדיוק מה שקרה. אחרי ששמונה מאמנים שונים – חלקם אגדות עבר של המועדון – לא הצליחו לשחזר את מה שעשה מסימילאנו אלגרי ב-2011, הגיע המאמן בן ה-56 באוקטובר 2019 והצליח לפענח את מילאן הזאת טוב יותר מקודמיו.

בעונה הראשונה הרוסונרי סיימו במקום השישי, בעונה שעברה כבר הגיעו לשני, והעונה הצליחו לשים את הידיים על התואר שהתרחק מהם בעשור האחרון עד כדי המקום העשירי ב-2015. עם סגל מאוד מאוזן וללא כוכבים גדולים, במיוחד נוכח הפציעות של זלאטן וסימון קיאר, פיולי הצליח לייצר קבוצה שמודעת מאוד ליכולותיה ומגבלותיה, ולכזאת שעם הזמן צברה ביטחון ואמונה בעצמה.

מילאן בטירוף מוחלט. אליפות מתוקה, צילום: גטי אימג'ס
אוהדי הרוסונרי חוגגים כמו שצריך, צילום: EPA
סטפן פיולי. ההישג רשום על שמו, צילום: רויטרס
אינטר. את שלה עשתה, צילום: גטי אימג'ס
israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות
אינזאגי ושחקניו. נתנו את הכל, צילום: גטי אימג'ס
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר