תחרות התכנות הבינלאומית יוצאת לדרך: אלה הפרסים הכספיים לזוכים

חברת המחשוב הקוונטי הישראלית Classiq השיקה תחרות תכנות קוונטי גלובלית ראשונה מסוגה, שקוראת למפתחים מכל העולם לכתוב תוכנות לתחום • מייסד משותף ומנכ"ל Classiq סיפר כי "התחרות תעודד בקרב המשתתפים את היצירתיות ואת כושר ההמצאה"

תחרות התכנות הבינלאומית יוצאת לדרך, צילום: GettyImages

"התחרות תעודד בקרב המשתתפים את היצירתיות ואת כושר ההמצאה", כך אמר היום (ראשון) ניר מינרבי, מייסד משותף ומנכ"ל חברת המחשוב הקוונטי הישראלית Classiq שהשיקה השבוע תחרות תכנות קוונטי גלובלית ראשונה מסוגה, שקוראת למפתחים מכל העולם לכתוב תוכנות לתחום.

"את האפולו הטיסו לירח עם מחשב פשוט מאוד של 72K בלבד. ככה שכדי לחשב חישובים מסובכים לא צריך בהכרח תוכנות ענק. משום כך יצאנו בתחרות כתיבה של תוכנות קצרות לתחום הקוונטי. כיום המחשבים הקוונטיים יציבים רק זמן קצר, אבל היכולות שלהם מופלאות ואנו מחפשים כותבים שידעו איך לנצל את התחום ולחדש בו דברים", אמר בשיחה עם "ישראל היום" יובל בוגר מנהל השיווק של Classiq.

כאמור, החברה תעניק פרסים למפתחים שיפתחו את המעגלים הקוונטיים היעילים ביותר שיסייעו לפתור בעיות אמיתיות שעמן מתמודד העולם. למחשבים קוונטיים יש כיום משאבים מוגבלים, ועל כן קריטי לפתח פתרונות קומפקטיים ואופטימליים שיפיקו את המקסימום מהמשאבים הללו. 

"בניית אלגוריתמים יעילים למחשבים קוונטיים משלבת הנדסה ואמנות. התחרות היא קריאה לכל קהילת מפתחי התוכנה למחשבים קוונטיים להפגין את הידע שלהם ולהוכיח שמחשבים מסוג זה יכולים להוביל את האנושות לגבהים חדשים", אמר ניר מינרבי, מייסד משותף ומנכ"ל Classiq.

עוד אמר ניר מינרבי כי "הצורך לבנות אלגוריתמים אלגנטיים ויעילים יימשך בשנים הקרובות.  התחרות תעודד בקרב המשתתפים את היצירתיות ואת כושר ההמצאה הנדרשים כדי שזה יקרה, ותאיר את אמנות האפשרי ביצירת מעגלים קומפקטיים ויעילים".

לפתור 4 בעיות על ידי אלגוריתמים קצרים 

התחרות כוללת ארבע בעיות הדורשות פתרונות, והזוכים יקבלו 17 פרסים כספיים. הזוכים במקומות הראשונים בפתרון הבעיות יקבלו כל אחד 3,000 דולר, ואילו הזוכים במקומות השני והשלישי בכל בעיה יקבלו 1,500 דולר ו-500 דולר בהתאמה.

בין היתר, Classiq תחלק גם פרסים בשווי 1,000 דולר ליוצרים של הפתרונות החדשניים ביותר, וכן למשתתפים המבטיחים ביותר מתחת לגיל 18. הפרופילים של הזוכים במקום הראשון יפורסמו במדיה המובילה של עולם הקוונטים The Quantum Insider. 

חבר השופטים בתחרות מורכב מדמויות בולטות מעולמות המחשוב הקוונטי: ניר מינרבי, מייסד משותף ומנכ"ל Classiq; ג'וסיאה ביורגארד, מחשוב עתיר ביצועים ומחשוב קוונטי, אמזון AWS; ד"ר סבסטיאן סנג', מחממת מחשוב קוונטי אירופה של Accenture; בוב סורנסן, אנליסט ראשי מחשוב קוונטי Hyperion Research;  ורוס פיין, מנהל Corporate Fuel Partners.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר