גירסת הדפסה        
   
קבוצות דיון סקופים נושא #744569 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 744569        
JCPA2017 לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 14.9.17
2249 הודעות, 30 מדרגים, 59 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון כ''א באייר תשפ''ב    13:04   22.05.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

בעקבות חשיפת דו''צ בערבית - תזכורת: החתונה האסטרטגית של העולם השיעי  

 
  
דובר צה"ל בערבית, סא"ל אביחי אדרעי, חשף בסוף השבוע בחשבון הטוויטר שלו את נתיב הברחת נשק מאיראן לחיזבאללה - באמצעות טיסות אזרחיות מאיראן לסוריה. על פי אדרעי, את הנתיב מנהל בנו של האשם ספי א-דין, בכיר חיזבאללה שמסומן כאחד המועמדים לרשת את נסראללה בעתיד.

"במסגרת תפקידו, מי שמכונה האשם סאפי א-דין עוקב אחר פעילות חיזבאללה עם האוכלוסייה השיעית, מתקשר עם אישים בולטים בלבנון ומנהל את מנגנוני התקשורת", כתב אדרעי. "בנו רזא ספי א-דין, נשוי לבתו של קאסם סולימאני, מפקד כוח קודס לשעבר, ומבקר באיראן מספר פעמים בחודש, שם מתגוררת אשתו".

"אנו חושפים כי הטיסות שביצע רזא סאפי א-דין לאיראן יש צדדים נסתרים", המשיך דובר צה"ל בערבית. "הוא מנצל את שהותו שם כדי לתאם את העברת הנשק המתקדם לחיזבאללה, תוך שימוש ברשת של תשתיות, משאבים ופעילים השייכים למועצה הפועלת בראשות אביו ובתמיכת מפלגות הקשורות למשמרות המהפכה".


דובר צה"ל בערבית הוסיף: "כדי לשמור על סודיות, כלי הנשק מועברים בטיסות אזרחיות מאיראן לנמל התעופה הבין-לאומי של דמשק, וחושפים אזרחים לסכנה ממשית. ארגון הטרור חיזבאללה מנצל את מדינת לבנון ואזרחיה למטרות טרור המשרתות את האינטרס האיראני". צה"ל ימשיך לעקוב אחר כל הניסיונות של חיזבאללה לאיים על ביטחון מדינת ישראל, ויפעל ככל שיידרש להגנה על ביטחון ואזרחי המדינה".

ביולי 2020 פרסם סא"ל במיל. מיקי סגל, חוקר בכיר במרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה אודות החתונה האסטרטגית במזרח התיכון בין רזא סאפי א-דין  לזינב סולימאני. אנו מביאים מחדש את מאמרו של סגל בנשוא.

*

זינב סולימאני, בתו של קאסם סלימאני, מפקד כוח ק'ודס של משמרות המהפכה לשעבר, באה לאחרונה בברית נישואין עם רצ'א, בנו של סיד האשם צפי אלדין,( Hashim Safi Al Din)  ראש השורא המבצעת של חזבאללה ובן דודתו של חסן נצראללה, מזכ"ל חזבאללה

זוהי פעם ראשונה שאחד מהילדים של בכירים המשטר באיראן בא בברית נישואין עם ילדי בכירי חזבאללה או כל גורם בכיר אחר שאינו איראני. מספר אתרי אינטרנט באיראן הדגישו, כי האשם צפי אלדין, מועמד לרשת את  חסן נצראללה. דודו של רצ'א עבדאללה צאפי אלדין משמש נציג חזבאללה באיראן.

יתכן, כי גם ביקורו המפתיע של אסמעיל ק'אאני, מחליפו של סלימאני, בימים האחרונים באזור, בין היתר במעבר  הגבול אלבו כמאל על גבול סוריה לבנון התקיים, ככל הנראה, במטרה להשתתף בטקס הנישואין. (מקור :תסנים)


מאז חיסולו של קאסם סלימאני בינואר 2020 הפכה זינב סולימאני למי שאחראית מטעם המשפחה על שימור והנצחת זכרו של אביה ואף לידוענית בקרב השמרנים באיראן ואף בקרב חלק מהאוכלוסייה השיעית בלבנון, כנראה מקרב הגרעין הקשה של חזבאללה.

זינב התבטאה במספר הזדמנויות כי תנקום את מותו של סלימאני באמצעות פעילים שגייס בעבר בין היתר באפגניסטאן. זינב בת 20 ולמדה בפקולטה למדעי הרוח באוניברסיטת השהיד בהשתי בטהראן. לאחר חיסולו של סלימאני נפגשה זינב עם נצראללה ואף כינתה אותו "דודי" באחד מנאומיה הנלהבים, במהלך תפילה אותה הוביל המנהיג ח'אמנהאי. היתה זו הופעה חריגה וראשונה מסוגה של אישה במעמד כזה. מאוחר יותר אף נשאה נאום במהלך תפילת יום שישי בעיר כרמאן.


הידיעה על דבר חתונתה פורסמה לראשונה ברשתות החברתיות על ידי בתו של עמאד מע'ניה, ברשת האנסטגראם , משפחת עמאד מוע'ניה, אף אישרה את הידיעה ואף פרסמה תמונה עם שמות החתן והכלה.

באיראן התקבלה החתונה ברגשות מעורבים בעוד חלק בירכו על הברית ואף כינו אותה "חתונה אסטרטגית" שתהפוך את זינב לאחד הגורמים המקורבים ביותר לחסן נצראללה, הרי שחלק ממעריציו של קאסם  סולימאני מתחו ביקורת על מועד החתונה והדגיש,  כי טרם חלפה שנה מאז חיסולו של סלימאני ולפי המנהג האיראני המקובל, מעשה זה נחשב משום חוסר כבוד לזכרו של אביה.

שליטתה של זינב סולימאני בשפה הערבית (בניב לבנוני מובהק) הפתיעה רבים באיראן אשר  אינם דוברים ערבית. זינב , שאביה כינה אותה פעם "אשת מיליציה לכל דבר" דוברת גם אנגלית רהוטה. חסן נצראללה וחלק מבכירי חזבאללה מדברים פרסית. בהקשר זה דווח כי קצינים ואנשים אחרים מנאמניו של סולימאני, חשפו  לאחר מותו כי זינב התעקשה ללוות את אביה ברוב ביקוריו באזור ובכלל זאת בחזיתות הלחימה של מיליציית אלשעבי נגד ארגון המדינה האסלאמית  וכי הייתה קשורה מאוד לאביה.

סולימאני היה אב לחמישה (שתי בנות ושלושה בנים) אך אחד מבניו נפטר לפני מספר שנים כתוצאה ממחלה קשה. מותו של הבן הצעיר התרחש בשעה שסלימאני לא שהה לצדו במיטתו בימיו האחרונים.

החתונה בין מי שנחשב למספר 2 בארגון לחבאללה לבין ביתו של קאסם סלימאני, מדמויות  המפתח של המהפכה האסלאמית בכל הקשור למאבק נגד אויבייה וייצוא המהפכה מחוץ לתחומה, מזריק מימד נוסף לקרבה ולזהות האינטרסים בין חזבאללה לבין איראן. הברית האסטרטגית בין איראן לבין חזבאללה שהתהדקה לאורך המהפכה וחושלה במאבק של חזבאללה ואיראן בישראל ובארצות הברית הופכת למעין ברית דמים, תרתי משמע ונועדה ככל הנראה להגביר את הזיקה בין האוכלוסייה השיעית הערבית בלבנון, במיוחד זו המזוהה על חזבאללה,  לזו האיראנית ולקרב בין האוכלוסיות גם במימד האישי מעבר למימד האסטרטגי-דתי-מדיני.


https://jcpa.org.il/article/%d7%94%d7%97%d7%aa%d7%95%d7%a0%d7%94-%d7%94%d7%90%d7%a1%d7%98%d7%a8%d7%98%d7%92%d7%99%d7%aa-%d7%a1%d7%9c%d7%99%d7%9e%d7%90%d7%a0%d7%99-%d7%95%d7%90%d7%9c-%d7%93%d7%99%d7%9f/



              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה         (ניהול: למבזק)        
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד


  האשכול     מחבר     תאריך כתיבה     מספר  
  אני בעד לחסל יורשים ולהשאיר את הקיימים מוסא 22.05.22 13:13 1
  להפיל את המטוס יחד עם הנשק ומי שנמצא עליו בעייתו מאן דהוא 22.05.22 13:16 2
  מקווה שהיתומה תתאלמן בקרוב פוגי 22.05.22 13:30 3
  ועוד: פורסם כבר ב31/12/20 - חיזבאללה השתלט על ש''ת רפיק אל חרירי. Yehudah770 22.05.22 13:33 4
  בדרך לחתונה עוצרים בכרבלא.. מצ''ב תמונת הכלה המיוחסת: פרופסור סנייפ 22.05.22 13:38 5
  אנשים לא יודעים,אבל הטריגר לשידוך היתה העובדה שהחתן כבר לא יכול להפעיל את יד ימין... pirch 22.05.22 13:40 6

   
   
מוסא לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 19.10.10
5620 הודעות, 34 מדרגים, 64 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון כ''א באייר תשפ''ב    13:13   22.05.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  1. אני בעד לחסל יורשים ולהשאיר את הקיימים  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
מאן דהוא
חבר מתאריך 18.5.15
5352 הודעות
יום ראשון כ''א באייר תשפ''ב    13:16   22.05.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  2. להפיל את המטוס יחד עם הנשק ומי שנמצא עליו בעייתו  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  


קנס = גזל, שוטר = גזלן


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פוגי לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 26.11.20
4120 הודעות, 17 מדרגים, 14 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון כ''א באייר תשפ''ב    13:30   22.05.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  3. מקווה שהיתומה תתאלמן בקרוב  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Yehudah770 לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 12.12.15
11234 הודעות, 109 מדרגים, 212 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון כ''א באייר תשפ''ב    13:33   22.05.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  4. ועוד: פורסם כבר ב31/12/20 - חיזבאללה השתלט על ש''ת רפיק אל חרירי.  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
לבנון / ביירות

חיזבאללה השתלט על ש"ת רפיק אל חרירי.

שדה התעופה הבינלאומי בלבנון על שמו של רפיק אל חרירי הפך להיות נקודת הכניסה והיציאה החשובה ביותר של הארגון בלבנון.

ואלה הם הפרטים,
חיזבאללה בעצם התחיל את ההשתלטות שלו על השדה כבר בחודש מאי 2008, מנגנוני האבטחה בארגון התקינו מצלמות בכל השדה כדי לעקוב אחר כל התנועות בשדה.

לאחר שהם התקינו את המצלמות בממשלה הלבנונית לא אהבו את זה והוציאו החלטת ממשלה לפרק את תשתית המצלמות בשדה כולל פיטוריו של ראש הביטחון  האחראי על בטחון השדה שהוא כמובן איש המזוהה עם חיזבאללה.

ההחלטה הזו גרמה לפיצוץ בין ארגון חיזבאללה לבין מליציות התומכות בממשלה, התקריות נמשכו עד 21 למאי.
ב 21 למאי הארגון חזר חזרה לשדה התעופה ומאז ועד היום השלים הארגון את ההשתלטות שלו על השדה.

בכיר בממשלה הלבנונית טוען, חיזבאללה משתמש בשדה כדי להבריח את מה שהוא רק חפץ בו, בדיוק כמו במעברים היבשתיים והימיים.

הארגון השתמש ומשתמש בשדה כדי להעביר משלוחי כסף בארגזים, כניסה של בכירים מארגון החות'ים, המליציות העיראקיות, וכמובן הבכירים מכוח קודס ומשמרות המהפכה.

הטיסות בין טהרן לביירות מעולם לא נעצרו ויותר מכך, חברת איראן איירליינס הממשלתית מקיימת טיסות שאין עליהן שום תיעוד.

חברת מהאן שגם היא החלה לבצע טיסות בין שתי המדינות חשודה בעיקר בהעברת נשק ולוחמים.

כל הטיסות המוגדרות תחת כותרת ארגון חיזבאללה, אינן עוברות מכס והן נכנסות ישירות למדינה.
כל המכולות המשויכות לארגון מסומנות בתו כחול.

כל ההתנהלות בשדה ומחוצה לו נמצאת תחת שליטה מוחלטת של הארגון, קרבת השדה לפרברים הדרומיים של ביירות מקלה מאוד על הארגון לשלוט על השדה כולו.

וגם ב8/3/21

משלוחי הטילים והציוד המיוחד ממשיכים לזרום לחיזבאללה.

בתאריך 31.12.2020 העלתי את הדיווח הזה תקראו אותו
https://t.me/AbuSaleh_israel_reports/10635

אני לא חושב שיש מישהו במערכת הביטחון שמאמין שחיזבאללה עצר או מתכוון לעצור את ההתקדמות שלו בנוגע לפרויקט הטילים, אותו הדבר לגבי איראן.

באוויר בים וביבשה, איראן עושה הכל כדי להמשיך ולחזק עוד יותר את חיזבאללה, החות'ים ואת המיליציות האיראניות הנמצאות בסוריה.

הכל כשר, מטוסים אזרחיים בכיסוי, סירות תמימות, מיכליות נפט, משאיות המובילות "פירות וירקות", משאיות קרור להובלת אוכל.

בלתי אפשרי לכסות את הכל עם כל המודיעין שיש ויש, הנושא המודיעיני כאן הוא רגיש מאוד ורב הנסתר על הגלוי וטוב שכך.

עם כל זאת, האיראנים מצליחים להעביר משלוחים באופן סדיר לצרכנים שלה, משלוח מיוחד כזה הכולל טילי נ"מ וציוד המיועד לפרויקט שדרוג הטילים שמחזיקים ארגון חיזבאללה עבר בחודש שעבר בשדה התעופה רפיק אל חרירי שבביירות.

אם קראתם את הדיווח למעלה אז הדיווח הזה הוא מעין המשך,
במשך שנים מערכות מודיעיניות זרות חשפו את העברת הנשק והלוחמים של חיזבאללה ללבנון וממנה על סיפונם של מטוסים אזרחיים איראניים.

כלי טיס אלה משתמשים בנתיבי טיסה לא מוכרים ברחבי המרחב האווירי העיראקי והסורי כדי להימנע ממכ"מים אזרחיים המנטרים את התעבורה האווירית לפני שהם נכנסים למרחב האווירי של לבנון ונוחתים בשדה התעופה בביירות.

הטיסות בין איראן ללבנון מעולם לא נעצרו ורובן מיועדות לחיזבאללה.
העברת כלי נשק קלים ומתוחכמים מאיראן ללבנון נמשכת מבלי עיכוב דרך שדה התעופה הלבנוני, במיוחד דרך מסלול מס' 17 היוצא במקביל לגדר המקיפה את השדה, המסלול הזה מוכר כמסלול של חיזבאללה.
בחודש ינואר האחרון משלוח של טילי נ"מ נחת בשדה והועבר מיד למסלול 17 ומשם אתם כבר יודעים למי.

איראן למעשה יצרה לעצמה מסלול הברחה נקי מפיקוח בו מועברים גם סחורות הכפופות לסנקציות של ארה"ב.

ולסיום
הטילים ארוכי הטווח והבינוניים הם מוברחים ללבנון מאיראן דרך עיראק לסוריה ומשם דרך מעברים תת קרקעיים כשמי שמספק את האבטחה לשינוע הטילים האלה הם יחידה הנקראת "4400" האמונה על האבטחה היבשתית בחיזבאללה.


אבו צאלח <> הדסק הערבי
https://t.me/AbuSaleh_israel_reports



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פרופסור סנייפ לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 24.12.16
5816 הודעות, 57 מדרגים, 76 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון כ''א באייר תשפ''ב    13:38   22.05.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  5. בדרך לחתונה עוצרים בכרבלא.. מצ''ב תמונת הכלה המיוחסת:  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  


אמת היא כרסום יסוד הביבי-קרטיה


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
pirch לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.4.12
5562 הודעות, 60 מדרגים, 108 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון כ''א באייר תשפ''ב    13:40   22.05.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  6. אנשים לא יודעים,אבל הטריגר לשידוך היתה העובדה שהחתן כבר לא יכול להפעיל את יד ימין...  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד



תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
   
   


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות