תושבים בשומרון לבנט: השלם את כביש עוקף לובן-רנתיס

הכביש נסלל בעלות של רבע מיליארד שקלים, וחסר בו מקטע של 2 קילומטר בלבד • בינתיים תושבי בית אריה עומדים בכל בוקר בפקק בכפר העוין לובן

תושבי האזור נאלצים לעמוד בפקק בכפר העוין. התפרעויות בכפר לובן (ארכיון), צילום: מירים צחי

לקראת אישור התקציב לפרויקטים תחבורתיים ביו"ש, פנה בסוף השבוע רון לובה, יו"ר סיעת הבית המשותף במועצת בית אריה-עופרים, במכתב לראש הממשלה נפתלי בנט, שבו הוא מבקש ממנו לשים סוף לסאגה הבלתי נגמרת בנושא סלילת כביש עוקף לובן-רנתיס, ולהורות על תקצוב מחדש של השלמת הכביש אשר נסלל בחלקו ועומד שומם כבר 16 שנה.

כביש עוקף לובן הוא כביש אשר עוקף את הכפר לובן הנמצא במערב השומרון, הוא נסלל בעלות של כרבע מיליארד שקלים וחסר בו מקטע סלול באורך של כשני קילומטרים בלבד. סלילת המקטע החסר תוקצבה ואושרה בוועדת החוץ והביטחון כבר במאי 2018 והועברה לביצוע בתקופת שרת התחבורה מירי רגב בדצמבר 2019, אך לבסוף לא התקדם הפרויקט לכדי ביצוע.

פיגוע דריסה סמוך ללובן. 4 חיילי צה"ל נפגעו (ארכיון), צילום: יוסי זליגר

ב"ישראל היום" נחשף כי בבדיקה של לובה מול משרד הביטחון התברר שהכסף שהוקצה לפרויקט בסך 76 מיליון שקלים הועבר לפרויקטים אחרים, בין היתר גם בשל מחלוקת בין משרד הביטחון למשרד התחבורה בנוגע למי יישא בעלויות מרכיבי הביטחון, אשר התבררו כגבוהות יותר ממה שהוערך בהתחלה. הסכום שעליו רבים ביניהם שני המשרדים הוא בסך של כ-18 מיליון שקלים, ובינתיים, תושבי אזור מערב השומרון נאלצים לנסוע דרך הכפר לובן ולהיחשף לאירועי פח"ע ולעומסי תנועה כבדים מאוד.

"אני פונה אליך בבקשה בתור ראש ממשלת ישראל ובתור תושב בית אריה לשעבר, שמכיר את המורכבות האסטרטגית של האזור, לעזור ולתקצב את השלמת כביש עוקף לובן ולחזק את הביטחון של כל תושבי מערב השומרון", כתב לובה במכתב לראש הממשלה.

לדבריו, "לא ניתן להשלים עם המציאות הביטחונית העכשווית, שבה מאות כלי רכב עומדים בפקקים בתוך הכפר הפלשתיני לובן בכל בוקר".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר