צילום חוה זינגבוים

לימודי קוסמטיקה אצל חוה זינגבוים גרמו ליום שלי להיראות אחרת

בשנים האחרונות הבנו שלא צריך בהכרח ללמוד באוניברסיטה ולא צריך להיות רופאים או רופאות בשביל לטפל בעור

בשיתוף חוה זינגבוים

לימודי קוסמטיקה אצל חוה זינגבוים מאפשרים לקבל את כל המידע המקצועי בתחום, תוך 3 שלבים בלבד. לפני שנרחיב בנושא, חשוב לדעת שחלק מן התכשירים השונים מבית חוה זינגבוים מבוססים על מחקרים רפואיים בהובלת מדענים מאוניברסיטת בר-אילן ונחשבים פורצי דרך בתחום הקוסמטיקה הרפואית. עדיין מתלבטות? ישבנו עם שתי קוסמטיקאיות של חווה זינגבוים שמספרות כי לאחר הלימודים אצל חווה, ‘סדר היום פשוט השתנה’.

 

שינוי קריירה? תחום הקוסמטיקה – בנסיקה קבועה

במהלך השנים האחרונות, ניתן לראות שתחום הקוסמטיקה מצוי בעלייה. טיפולים שונים הפכו לעניין שבשגרה; טיפולי אנטיאייג’ינג שונים, בהם הזרקה של חומצה היאלורונית ובוטוקוס, טיפולי ניקוי פנים בלייזר, טיפול בשיער דליל באמצעות טיפולי PRP, טיפול מתקדם באקנה ועוד.

אולם, ככל שעוברות השנים, התחום הופך ליותר ויותר מפוקח. נכון להיום, הטיפולים הקוסמטיים השונים מחולקים בעיקר לשלוש קבוצות:

  • טיפולי הזרקות
  • טיפולים קוסמטיים באמצעות תכשירים למריחה, ניקוי וטיפוח העור
  • כירורגיה פלסטית

השילוב בין סעיפים א’ וב’ הינו שילוב טבעי שנהוג כיום בקרב נשים רבות – וגם בקרב לא מעט גברים. טיפולים פולשניים בהם מתבצע ניתוח נעשים יותר נדירים ולרוב מבוצעים לאחר שמוצו שאר האפשרויות.

מה שחשוב לציין, הוא שלאור העלייה במודעות הקהל בכל הנוגע ליעילות שבטיפול קוסמטי איכותי – מה שנקרא ‘טיפול אנטיאייג’ינג’ , עלה גם הביקוש בהימצאותן של קוסמטיקאיות שעברו הכשרה – כזו אשר מייעדת אותן לטפל בעור הפנים באמצעות התכשירים האיכותיים ביותר שידועים כיום לענף הדרמו-קוסמטיקה. מתוך מקום זה ניתן לראות כי קיימת צמיחה בביקוש ללימודי קוסמטיקה.

היום אפשר ללמוד הכל!

עם התפתחות האינטרנט בכלל והלימודים בתחומים השונים בפרט, נחשפנו כולנו לאפיקי לימוד חדשים. כיום – וללא קשר ישיר ללימודי קוסמטיקה או בתי-ספר לקוסמטיקה, רבים הם האנשים אשר בוחרים ללמוד מקצוע נדרש – לאו דווקא במסלול אקדמי מוכר ומסורתי, כי אם במכללה מקצועית אשר דואגת להכשיר את הסטודנטים  והסטודנטיות ולהעניק תעודת מקצוע.

היות ואלו הם פני הדברים, כיום ניתן ללמוד את יסודות עולם הקוסמטיקה, ואף לעבוד בתעשייה תוך פתיחת אפיק של ממש לעצמאות. וכאשר נכנסים בעובי הקורה, יש מספר נקודות עליהן עלינו לעמוד בטרם נחפש קורס ונתחיל בלימודים.

לימודי קוסמטיקה – הבשורה של חוה זינגבוים

ככלל, בכל הנוגע לעולם הקוסמטיקה ישנם שני קורסים עיקריים אשר ניתן למצוא בשוק. ראשית, מגיע הקורס הקצר, קורס ה – PME, המהווה הדרכה בת 6 מפגשים שמטרתם היא לימוד של התאמה ושימוש בתכשירים מבית חוה זינגבוים. בהדרכה זו ילמדו הקוסמטיקאיות גם על ההבדלים בין סוגי העור השונים וכיצד למעשה יש להתאים תכשירים למטופלות ומטופלים. קורס זה מיועד למי שכבר עובדת כקוסמטיקאית ועברה את הקורס של התמ”ת עליו נפרט מיד.

הקורס הפרקטי והמועיל – קורס קוסמטיקה מפוקח מטעם משרד התמ”ת

לצד הקורס לעיל, מגיע הקורס השלם מטעם משרד התמ”ת – קרי, משרד הכלכלה והתעשייה  – אשר נועד להכשיר סטודנטים וסטודנטיות המעוניינים לפצוח בקריירה בעולם הקוסמטיקה.

אותם סטודנטים וסטודנטיות, אשר יעברו בתוכנית לימוד שנכתבה בשיתוף המשרד, יזכו לקבל כלים לעבודה עם מכשור מקצועי, הרחבת הידע הכללי בעולם הקוסמטיקה ואף ביצוע בחינות אינדיבידואליות שונות למטופלים, לרבות אפיון עור ספציפי של מטופל, איתור נזקים ונקודות רבות נוספות הקשורות בטיפוח וניקוי עור הפנים.

אז מהם הנושאים הנלמדים בקורס קוסמטיקה?

ככלל, לימודי קוסמטיקה רפואית מבית חווה זינגבוים כוללים מספר נושאים רחב, עובדה שנותנת מענה לצורך של כל מטופלת או מטופל שיגיעו אליכן לטיפול לאחר הלימודים:

  • ידע תיאורטי – בין היתר, חשיפה לספרי הלימוד המקצועיים המובילים בתחום מפי המרצים המובילים במשק, אשר נוגעים ליסודות ההיגיינה, תזונה נכונה ועוד.
  • כלים פרקטיים – במסגרת ההכשרה יקבלו הקוסמטיקאיות פירוט אודות התכשירים וחומרי הטיפוח המובילים בתחום, מכשור אלקטרומגנטי מתקדם, שימוש בכימיה קוסמטית וכן שיטות עבודה קוסמטיות.
  • אדמיניסטרציה וניהול – בעניין זה, תלמדו אודות מבנה מכון קוסמטיקה שלם, ניהול מערכת היחסים ביניכם לבין הלקוחות ונושאים רבים נוספים.

אז איפה אפשר לעבוד לאחר ההכשרה בתחום?

לאחר השלמת תקופת הלימודים שלכן בהצלחה, תוכלו לעבוד במגוון מקומות לשם שיפור היכולות, יישום הנלמד והתמקצעות על ידי מיטב המומחים בתחומים שונים.

בין היתר, לימודי קורס קוסמטיקה יאפשרו לכם כניסה חלקה למכוני אסתטיקה, מכוני ספא, קליניקות יופי פרטיות ואף לקופות חולים. מעבר לכך יוכלו בוגרות ובוגרי הקורס יוכלו לבצע קורסים מקצועיים משלימים במגוון תחומים, כל זאת לשם הגעה לרמת מקצועיות המאפשרת פתיחת קליניקה עצמאית משלכן!

שלבי ההכשרה – מה עושים בפועל?

השלב הראשון – קורס קוסמטיקאיות בסיסי

מדובר על הקורס הבסיסי, אשר מזכה בתעודה של משרד התמ”ת שצינה לעיל. לאחר השלמת שני מבחנים בהצלחה (אחד מעשי ואחד עיוני), יעברו הסטודנטיות והסטודנטים תקופת התנסות מעשית תחת שרביטה של חוה זינגבוים ואנשי הצוות אצלה במרפאה.

בין היתר, במהלך הסטאג’ יתנסו הסטודנטיות בעיסויים, ניקויים עמוקים, מסכות, שלבי הבהרת פיגמנטציה ונושאים רבים נוספים. עם זאת, יש לציין שבשלב זה טרם ישתמשו הסטודנטיות בתכשירים או שיטות טיפול מבית חוה זיגנבוים, אלא בתכשירים של חברות מובילות אחרות בתחום.

שלב שני – לימודי קוסמטיקאית מתקדמת

כפי שציינו, אלו מכן שירצו לקחת את התחום שלב אחד קדימה, יוכלו להירשם לקורס הקוסמטיקה מתקדם מבית חוה.

הקורס האמור ירחיב הן את האספקט העיוני של הלימודים, שכן כולל נושאים לימוד שונים בהם פיזיולוגיה, ביולוגיה וכימיה, וכן את האספקט המעשי, שכן נוגע לחדירה עורית, ננו טכנולוגיה, טיפולים מתקדמים בעולמות האקנה, השיקום, האטת הזדקנות העור ורבים נוספים.

שלב שלישי – העשרה כלל מערכתית

ההכשרה הבאה הינה ייחודית לבית חוה זינגבוים, ונעשית בשיתוף עם בית החולים איכילוב, כל זאת כדי להעניק לכם את אפיק הלימודים המקצועי ביותר שיש בתחום.

הקורס מעניק ידע נרחב בבחינת מטופל מאספקטים רבים, כך שתוכלי בתור מטפלת לא רק לאבחן את מצב העור ולהתאים לו את הטיפול האידאלי, אלא גם לבחון היבטים נפשיים ופיזיים שונים של המטופל, כדי להעניק לה או לו את הטיפול הנכון ביותר.

 

עדיין שוקלות? שוחחנו עם שתי קוסמטיקאיות שעברו לימודי קוסמטיקה בבית הספר לקוסמטיקה של חוה זינגבוים – הנה מה שהן סיפרו לנו:  

דיברנו עם ענת ירימי-קורנפלד, נשואה+3, שני בנים ובת מאזור השפלה: “לפני כחמש שנים למדתי את שני הקורסים של חוה אחד אחרי השני” , משתפת ענת. “אני עובדת במשרד ממשלתי ורציתי מאוד קודם כל להעשיר את הידע שלי.

אחרי שהלימודים הסתיימו, כבר הבנתי שזה הולך להיות סוג של פרק נוסף בחיים שלי, אפילו משהו שילווה אותי לפנסיה.. אין ספק שללמוד אצל חווה פתח לי צוהר לעולם שלם, זה ממש שינה לי את סדר היום ואת המבנה של השבוע ואני מבסוטית מאוד מהשינוי הזה”.

מה המרחק שמטופלות עושות כדי להגיע אלייך?

“אני גרה ביישוב שנמצא לא רחוק מאזור גדרה ורחובות אז מגיעות אלי מטופלות מלא מעט מקומות ויישובים באזור; רחובות, קריית עקרון, יבנה גדרה וגם מהיישוב שלי – כפר מנחם”

מה בעינייך מייחד את התכשירים הקוסמטיים של חווה זינגבוים?

“היתרון הכי גדול של חוה , זה שהתכשירים שהיא משווקת ומפרסמת מגובים במחקרים רפואיים-מדעיים. לא יצא לי להיתקל בעוד חברה שיש לה יותר ממוצר אחד שממש פותח בשיתוף של מדענים. חוה מופיעה בכתבי עת מדעיים שבכלל לא קשורים קשר ישיר לקוסמטיקה – ואת הדבר הזה, בחיי שלא הכרתי קודם לכן. היא מבטיחה הבטחות, אבל היא יודעת טוב מאוד לעמוד מאחוריהן! באות אלי מטופלות אחרי תקופה יחסית קצרה של שימוש בתכשיר כמו פרופסי או רימיקרונייזד ופשוט רואים את השינוי..הן אומרות לי שמבחינתן אין דבר כזה ‘מחיר’ כשמדובר ביופי ובזוהר של עור הפנים”

המדריכות של חווה עוזרות גם בחיי היומיום, גם אחרי שסיימת את לימודי הקוסמטיקה?

“בטח! איזו שאלה! יש ליווי צמוד של המדריכות של חווה, אם אני בסיטואציה בה אני יושבת עם פציינטית ויש לה איזושהי שאלה, משהו שקשור לסוג עור או בעיה נדירה – ישר אני עולה מול המדריכה, והיא – באותם רגעים יוצרת קשר עם הבנות של חווה או עם חווה עצמה, והכל כדי שבמקום תהיה לפציינטית תשובה. הן יכולות במקרים מסוימים להפנות פציינטיות לרופאים אם צריך, הן מקושרות באופן טוטאלי לכל מי שצריך ברמה הטיפולית-רפואית, והליווי שהן נותנות הוא צמוד ומקצועי באופן מחבק ולויאלי שהמילים קטנות על זה..”

מה מבחינתך היה הערך בבית-הספר לקוסמטיקה של חוה זינגבוים?

“חיזק לי מאוד את הביטחון שלאורך הלימודים ממש עזרו לי להבין איך לעשות הצגה עצמית כמו שצריך, הלימודים הבהירו שלי שאני יכולה להתקדם קדימה בחיים ולתת ביטוי לרצונות שלי, להתפתח ולהתקדם בחיים. במהלך ההכשרה ובלי קשר ללימודי הקוסמטיקה עצמם, לימדו אותנו הרבה דברים כמו למשל: איך להציג את העסק שלנו ואת הידע שלנו, ולא פחות חשוב מזה, לימדו אותנו גם איך לייצר מצב ‘שאת עובדת כמה שבא לך ..או כמה שאת יכולה’ ולדבר הזה באמת שפחות ציפיתי. זה הפתיע אותי לטובה וזה מסלול שאני ממליצה עליו בחום לכל מי שעולם הקוסמטיקה קרוב לליבה, ולכל מי שמחפשת שינוי קריירה ולנהל בעצמך את העסק של עצמך” , מסכמת ענת.

שוחחנו עם עוד קוסמטיקאית שעברה לימודי קוסמטיקה בבית הספר לקוסמטיקה של חוה זינגבוים

בינה ביטון, נשואה+3 בנות, מתגוררת בכרכור, וזה כבר כמה שנים שהיא עובדת כקוסמטיקאית. הנה כמה דברים שסיפרה לנו בינה על חוויית הלימודים בבית הספר לקוסמטיקה של חוה זינגבוים

האם לפני שלמדת אצל חוה היית קוסמטיקאית בינה?

“לא. עשיתי הסבת מקצועי לפני בערך חמש או שש שנים, ניהלתי רשת שמשווקת תכשיטים והחלטתי שאני צריכה שינוי בחיים. למדתי אצל חווה גם את קורס התמ”ת וגם את ה-PME”

כמה זמן לקח לך להשלים את לימודי הקוסמטיקה אצל חווה?

“המקרה שלי הוא מעט יוצא דופן, כי הוציאו אותי לקורס PME לפני שסיימתי את קורס התמ”ת..אז במקרה שלי זה לקח אני חושבת משהו כמו שנה וקצת..אולי שנה וארבעה חודשים. עשיתי עוד השתלמויות בדרך..” משתפת בינה.

איך היית מסכמת את השינוי שהלימודים של חוה יצרו בחייך?

“זה מדהים, כי הייתי שכירה בתפקיד ניהולי, ובשלב מסוים כבר לא רציתי לעבוד בשביל מישהו אחר ועולם הקוסמטיקה תמיד משך אותי..מאז שאני ילדה קטנה – רוב הכסף שהרווחתי הלך על תכשירים קוסמטיים, וכשהייתי בהיריון עם הבת השניה שלי החלטתי שאני הולכת על זה ועושה שינוי גדול בחיים ואני חושבת שזה באמת מדהים – לעשות משהו שאני באמת אוהבת!

מה עוד קרה בתקופה הזו? התמודדת עם עוד שינויים?

“האמת היא שכן, כשלמדתי אצל חוה עוד גרתי בנתניה. אחרי שסיימתי כבר מצאתי את עצמי בכרכור, וכאן בעצם פתחתי את הקליניקה שלי. אני חייבת לומר שזה מדהים ושזה ממש לא מובן מאליו! לבעלי היו חששות כבדים כמו: ‘מה יהיה? את עוברת לאזור חדש..מאיפה תביאי לקוחות?’ אבל ברגע שפתחתי את הקליניקה – חודש אחרי זה, היומן שלי כבר היה מלא” , מסכמת בינה כשחיוך על פניה.

בשיתוף חוה זינגבוים