חשד למקרה שני של אבעבועות הקוף בארץ

החולה הראשון שאובחן חזר מטיול במערב אירופה • מלח שעגן באשדוד הראה תסמינים לנגיף ובדיקותיו הועברו למכון הביולוגי • ועדת החיסונים והצט"מ דנו בטיפולים האפשריים במחלה ובמצב התפשטותה בעולם • "בוחנים הצטיידות בחיסונים"

אבעבועות הקוף, צילום: רויטרס

משרד הבריאות דיווח הבוקר (ראשון) כי אותר חשד למקרה נוסף של אבעבועות הקוף בישראל. אתמול אושפז במרכז הרפואי ברזילי גבר בן 27 עם תסמינים קלים המזוהים עם הנגיף. הגבר, ממוצא הודי, הוא מלח מספינת משא שעגנה בנמל אשדוד. לדבריו, הוא לא היה במגע עם חולים אחרים. בשל החשד לאבעבועות הקוף נשלחו בדיקותיו למכון הביולוגי בנס ציונה, ועד הגעתן הוא מאושפז בבידוד מוחלט. מצבו קל ביותר.

בתוך כך, אתמול התכנסו ועדת החיסונים וצוות הטיפול במגיפות לדיון משותף בנושא, שבו הוצגו המחלה, הטיפולים האפשריים בה ומצב התפשטותה בעולם. 

על פי הדיווחים מאירופה, נראה כי חולים רבים הם גברים הומוסקסואלים שנדבקו במספר מסיבות במערב אירופה. ואולם, בדיון הודגש כי זו בשום אופן לא מחלה הקשורה להעדפה מינית או שהיא ייחודית לאוכלוסייה הזו.

המחלה היא מחלה קלה בדרך כלל, ומעטים מאוד המקרים שבהם היא מתפתחת למחלה קשה ולמוות. עם זאת, חשוב לאבחן אותה ולמנוע חשיפה של הסביבה הקרובה לחולה.

חולה במחלת אבעבועות הקוף ברפובליקה הדמוקרטית של קונגו, צילום: רויטרס

כמו כן, משרד הבריאות בוחן הצטיידות בחיסונים ובתרופות רלוונטיות ונערך להסדרת האבחון ככל שיעלה מספר הנדבקים במדינת ישראל.

כזכור, גבר ישראלי בשנות ה-30 לחייו, שחזר מטיול במערב אירופה, הגיע שלשום לחדר המיון של ביה"ח איכילוב עם נגעים מחשידים לווירוס אבעבועות הקוף. מצבו הוגדר קל, והוא אושפז לצורך הערכה והשגחה בחדר בידוד. לאחר כמה שעות הודיע משרד הבריאות כי במכון הביולוגי אישרו את האבחנה בפעם הראשונה בארץ. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר